וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאפתני ונייד: הביקורת ל-ASUS ROG Flow Z13

דמיאן גוטמן

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 16:02

טאבלט הגיימינג החדש מציע חומרה מרשימה שנועדה לספק חווית משחקת ניידת ושלמה, אבל לא בטוח שהוא יצליח לספק את הגיימרים הכבדים שביננו

בזמן שאתם עשויים להסתכל על טאבלט הגיימינג החדש ROG Flow Z13 של ASUS ולחשוב במבט ראשון שמדובר ב-Surface Pro הנוסטלגי של מיקרוסופט משנת 2013, אך זה ממש לא המצב. נכון שמדובר בטאבלט שאליו מחוברת מקלדת מגנטית - אבל שם ההשוואה נגמרת. מדובר במכשיר שמכיל חומרה מספיק קשוחה שנועדה לתת גם פייט ללפטופי גיימינג ברמת Mid-Range. אבל האם הקונספט באמת מצליח להצדיק את עצמו? בואו נבדוק.

ASUS ROG Flow Z13. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Flow Z13/אתר רשמי, ASUS ROG

עיצוב

ה-ASUS ROG Flow Z13 נראה במבט ראשון כגרסה משופרת וצבעונית יותר של אחד מטאבלטי ה-Surface של מיקרוסופט, וכמו ה-Surface Pro 8, ה-Flow מגיע אלינו בעיצוב וקונפיגורצית Slate עם סטנד מובנה ומקלדת ניתנת להסרה, העשויה מחומרים פלסטים גמישים ודקים יותר ,המאפשרת לנו יותר להגיע לטביעת אצבע מרחבית קטנה יותר וגמישה יותר משל מחשב נייד מסורתי.

ובעוד הטאבלטים של מיקרוסופט בוחרים במראה נקי ומקצועי יותר, ה-ROG Flow Z13 נוטה לכיוון אחר לגמרי אסתטיקה . ה-ROG Flow Z13 הולך עד הסוף עם לוק עמוס ה-RGB\LED שצרכנים מקשרים עם מותגי גיימינג כמו Razer, Alienware, MSI, וכמובן, Republic of Gamers של ASUS עצמה.

ASUS ROG Flow Z13. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Flow Z13/אתר רשמי, ASUS ROG

ה-ASUS ROG Flow Z13 חסר רגשות אשם לחלוטין בנוגע לסטריאוטיפ ה"גיימר" שהוא מציג ופונה אליו, כאשר העיצוב ה"גיימרי" שלו מגיע לשיא בגב הטאבלט היא עיצוב של מעגלים מודפסים וחלון הצצה שקוף לתוך החומרה של המכשיר והכול בתאורת RGB דינמית.

זה לא משנה מה אתה חושב על אסתטיקת הRGB של ציוד גיימינג, אי אפשר שלא לעצור לרגע ולהתרשם מהעיצוב של ה-ROG FLOW Z13 ובהחלט נכרת ההשקעה בעיצוב ובחומרים ואם תקחו אותו אתכם החוצה הוא בהחלט ימשוך תשומת לב (אבל זה גם יכול להיות בגלל המאווררים…נגיע לזה).

ASUS ROG Flow Z13. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Flow Z13/אתר רשמי, ASUS ROG

חומרה

אבל יותר מסתם הסטייל והלוק, ה-ASUS ROG Flow Z13 מגיע מצויד יחד עם פרטים טכנים נוספים המפרידים בדרך כלל בין מחשבים ניידים לגיימינג מעמיתיהם היותר מיינסטרים. אנחנו מוצאים בין הפיצ'רים, מקשים עם מרחק תנועה של 1.7 מ"מ, N-KEY ROLLOVER מלא ותאורת RGB אחורית שניתן להתאים אישית באמצעות תוכנת Aura Sync של ASUS.

עכשיו על גיימינג לפטופ כל הפיצ'רים הללו לא מרשימים במיוחד כי הפכו כבר להיות ,מעבר לסטאנדרט, סוג של קלישאה כמעט .אבל כאשר מסתכלים על שאר הטאבלטים בשוק ואיך הם נראים ובנויים קשה לטעון ש-ASUS לא ציידה את ה-Flow Z13 עם הכלים המתאימים לעבודה.

למשתמש יש אפשרות להפעיל את מסך ה-13.4 אינץ' במצב-4K ב-60Hz או במצב FHD ב-120Hz. למשחקים, אני ממליץ בחום על השני על פני הראשון. כך או כך, מסך המגע ב-ROG Flow Z13 מתהדר ביחס מסך של 16:10, שוליים דקים, צבע מאומת Pantone, סנכרון אדפטיבי ותמיכה ב-Dolby Vision.

ASUS ROG Flow Z13. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Flow Z13/אתר רשמי, ASUS ROG

ASUS חימשה באופן דומה את ה-ROG Flow Z1 במגוון דומה של מפרטים בכל הנוגע לצד האודיו של המשוואה. הטאבלט כולל רמקולים מוגברים כפולים התומכים בהשמעה של תוכן Hi-Res Audio ו- Dolby Atmos. בנוסף אנחנו מקבלים מיקרופון בעל יחס SNR של 3 עם ביטול רעשים מובנה, ומצלמת אינטרנט קדמית של 720p. יש גם מצלמה אחורית של 8 מגה-פיקסל, אבל אני באמת לא רואה מישהו משתמש בה יותר מדי.

יש כאן הרבה מקום לשיפור ביחס לתחנות עבודה ליצירת תוכן כמו AERO 15 OLED של Gigabyte ומכונות משחק ייעודיות כמו Alienware m15 , אבל העובדה שמדובר בטאבלט ולא במחשב נייד מסורתי נותנת ל FLOW Z13 הרבה מאוד קרדיט.

ה-ROG Flow Z13 מרגיש כמו התאמה טובה יותר למשחקים באותו אופן שבו לפטופ "גיימינג" מתאים קצת יותר לכך מאלטרנטיבה מיינסטרימית ולא אחת מתמחה יותר. הדינמיקה הזו חלה באותה מידה כשמדובר בהשראות ש-ASUS שאבה מהן בכל הנוגע לתצורה של ה-FLOW Z13.

ASUS ROG Flow Z13. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Flow Z13/אתר רשמי, ASUS ROG

ביצועים

מצד אחד, היתרונות שמציע טאבלט\סלייט במונחים של ורסטיליות ומשקל גולמיים על פני לפטופ גיימינג מן המניין ברורים. מצד שני, חלים גם החסרונות הרגילים: גודל שטח העבודה, יציבות המקלדת , גודל הסוללה וכדומה. ROG Flow Z13 הוא בדיוק מה שהוא נראה, לטוב ולרע. גם אם זה ישבור מחסומים לביצועי הטאבלט, רבים מהסייגים האחרים הקשורים לסגנון זה של מחשב נייד נשארים ללא שינוי.

בעוד שה-ROG Flow Z13 אינו מסוגל להריץ את Cyberpunk 2077 בהגדרות הגרפיות הגבוהות ביותר האפשריות, הוא מתקרב יותר ממה שהייתי יכול לצפות. לא הייתי מהסס לומר שהחזון של CD Projekt Red עבור Night City נראה טוב יותר ופועל טוב יותר על הדבר הזה מאשר על הקונסולות שלי.

כותרים עדכניים ותובעניים יותר כמו Total War: Warhammer 3 נטו להזכיר לי יותר שה-Flow Z13 הוא טאבלט. עם זאת, אם אתם מוכנים להנמיך את הציפיות שלכם (או את ההגדרות במשחק) כדי לפצות, אז הדברים ניתנים למשחק לא פחות ממה שהם עם מחשב עבודה נייח או מחשב גיימינג נייח מהדור הקודם.

בסך הכל, מי שמחפש מכונת משחקים ניידת שהיא גם מחשב דסקטופ לפעמים ,סביר להניח שיגלה שה-Flow Z13 עומד בציפיות. משחקים כמו Destiny 2, Death Stranding, Rise of the Tomb Raider ו-Witcher 3 רצו חלק וללא בעיות אבל בהחלט דאגו שאני אשמע היטב את המאווררים החזקים של ה FLOW או ארגיש היטב את החום של המעבד הגרפי שמתפשט בגוף הטאבלט המתכתי.

ובכל זאת, אם אתה מוצא את הביצועים לוקים בחסר, ASUS תמכור לך בשמחה פתרון בדמות ROG XG Mobile. אביזר eGPU אופציונלי זה מגיע מצויד ב- 3080 GPU שייתן בוסט נוסף של ביצועים גרפיים איפה שכרטיס ה-NVIDIA מתחיל להתעייף.

הטיעון החזק ביותר לקניית המכשיר המסוים הזה על פני משהו זול יותר או קונבנציונלי יותר הוא הגמישות. אני לא מתכוון לזה רק במובן המילולי. העובדה שה-ROG Flow Z13 הוא טאבלט ולא מחשב נייד בהחלט מאפשרת לך לסחוט עוד "gaming-on-the-go" בחיי היום היום שלך. אבל אני גם מדבר על זה שהוא פועל על הגרסה האחרונה של Windows.

יש משהו ממש משכנע ומפתה ברעיון לקחת טאבלט עם רמת הניידות שלו ולהיות מסוגל לכרות את המעמקים של אוסף ה-Steam בן עשרות השנים שלך מבלי שתצטרך לדאוג לגבי מגבלות החומרה או מערכת הפעלה שכרוכות בפלטפורמות ניידות אחרות.

ASUS ROG Flow Z13. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Flow Z13/אתר רשמי, ASUS ROG

חיי הסוללה

לרוע המזל, חיי הסוללה של ה-ROG Flow Z13 פועלים כמשקולת כנגד רוב האפשרויות שהתצורה והביצועים מביאים לשולחן. חיי הסוללה כאן אינם גדולים לפי מדדים של טאבלטים, כאשר לסוללה בתוך ה-Flow Z13 לוקח בערך 4 שעות ולהתרוקן בזמן צפיה בנטפליקס או יוטיוב, ואפילו מהר יותר אם מעלים את הבהירות מסך\איכות וידאו.

המציאות הלא מפתיעה אך מאכזבת היא שאם אתה מנסה להפעיל את Cyberpunk 2077 על הדבר הזה, זה יגמר מהר. אפילו חצי שעה של משהו קצת פחות אינטנסיבי, כמו Necromunda, אחלה מעל 50% מחיי הסוללה של ROG Flow Z13. אם אתה משחק משהו ישן יותר או קל יותר, סביר להניח שתוכל לסחוט קצת יותר זמן משחק מכל טעינה.

למרבה המזל, ולא משנה כמה מהר אתה גומר את הסוללה בתוך הטאבלט, ל-ROG Flow Z13 לא לוקח כל כך הרבה זמן להיטען בחזרה. המכשיר תומך בטעינה מהירה של עד 100W, מה שיכול להביא אותך מכלום לחצי טעינה תוך כחצי שעה. זה מוסיף בטנה כסופה למה שאחרת הוא החיסרון הבולט ביותר של ROG Flow Z13.

ASUS ROG Flow Z13. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Flow Z13/אתר רשמי, ASUS ROG

לסיכום

אני לא באמת יכול להמליץ על ה-Flow Z13 (או על לפטופ גיימינג או טאבלט גיימינג, לצורך העניין) לרוב הצרכנים. לפחות לא כרגע, אבל לא אתפלא אם מוצר עתידי של ASUS או חקיין ממותג משחקים אחר יציליח לשנות את דעתי לגבי מוצרים מהסוג הזה.

יותר מסתם הוכחה יפה לקונספט, ASUS ROG Flow Z13 הוא הוכחה לכך שגיימינג מבוסס טאבלט הוא לא רק ניסוי תועה אלא אבולוציה בלתי נמנעת שיכולה בקרוה לעמוד לצד מחשבי גיימינג ניידים מסורתיים יותר ואולי בעתיד הרחוק יותר יקחו את מקומם של הלפטופים "עבור גיימרים".

ה- FLOW הוא ללא ספק יקר מדי עבור הצרכן הממוצע (8,600 ש"ח), אבל חובבים נלהבים שמחפשים זן אחר של מחשבי גיימינג ניידים ,או צעצוע יפה ויקר מראה להתרברב בו, עשויים למצוא את השילוב הייחודי של כוח וניידות שמציע ROG Flow Z13 מפתה באופן שבו מעט מאוד מוצרים אחרים יכולים להתחרות.

  • עוד באותו נושא:
  • אסוס
  • asus rog

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully