וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה בעלייה: מיקרוסופט מקפיצה את מחירי המשחקים ל-70 דולר

מתן בנישי

6.12.2022 / 12:05

החל משנת 2023 הבלעדיים של אקס בוקס יעלו יותר. משחקים כמו Starfield, Forza Motorsport ו-Redfall יהיו הראשונים שיספגו עליית מחירים

אקס בוקס מתכוננת להצטרף למגמה שהולכת ומתגברת בשנים האחרונות, ומכריזה שהחל משנת 2023 היא תעלה את מחירי המשחקים הבלעדיים החדשים שלה מ-60 דולר ל-70 דולר. משחקים כמו פורזה מוטורספורט, סטארפילד, רדפול וכל משחק חדש שהחברה תשחרר החל משנה הבאה יתהדר בתווית המחיר החדשה.

בהצהרה שמיקרוסופט מסרה לתקשורת נמסר שעליית המחירים "משקפת את התוכן, ההיקף, והמורכבות הטכנית של הכותרים הללו". מיקרוסופט הדגישה שמדובר במשחקים הבלעדיים שפותחו על ידי חטיבת המפתחים של אקס בוקס, ושהמשחקים עדיין יהיו זמינים ביום ההשקה שלהם גם בשירות ה-Game Pass. מיקרוסופט טרם ציינה באילו מדינות העלאת המחירים תתרחש.

הצעד הזה מצרף את מיקרוסופט לרשימת החברות שהחלו לגבות מחיר גבוה יותר עבור משחקים של הדור הבא: יוביסופט, סוני, Take-Two, אקטיוויז'ן, Square Enix ו-Gearbox - כולן החלו לגבות 10 דולר נוספים עבור גרסאות משחקים של קונסולות הפלייסטיישן 4 והאקס בוקס Series X.

Forza Motorsport. Xbox Studios, אתר רשמי
משחק המירוצים Forza Motorsport.../אתר רשמי, Xbox Studios
Redfall\Starfield. Bethesda, אתר רשמי
...ו-Starfield ו-Redfall של בת'סדה יהיו המשחקים הראשונים שיעלו 70 דולר/אתר רשמי, Bethesda

טענות דומות לסיבות עליית המחירים נשמעו מצד סטראוס זלניק, מנכ"ל Take-Two, שעם תחילת מגמת עליית המחירים לפני כשנתיים ציין " שהמחיר החדש תואם את איכות החוויה" בדור הקונסולות החדש. גם שון ליידן, מי שהיה יו"ר חטיבת המשחקים של סוני בעבר ציין שהמודל הכלכלי הנוכחי אינו משתלם למפתחות כל עוד הן ימשיכו לגבות 60 דולר, וזאת מכיוון ותהליכי הפיתוח הפכו למורכבים יותר.

נכון לעכשיו מדובר רק בעליית המחירים למשחקים וביישור קו עם שאר החברות בתעשייה, ולא בטוח מתי גם קונסולת האקס בוקס תספוג עליית מחירים. מנכ"ל אקס בוקס, פיל ספנסר, כבר ציין שבעבר מיקרוסופט דחתה את עליית המחירים לקונסולות, למשחקים, ולשירותים שלה, אך בסופו של דבר זהו צעד שיתממש ולא יהיה ניתן להתחמק ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully