וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיישרת קו: יוביסופט מעלה את מחירי המשחקים ל-70 ד'

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 14:31

השחקנים יוכלו לצפות לתגית מחיר גבוהה יותר עבור כל הכותרים הגדולים של החברה החל מהשקת Skull & Bones בנובמבר הקרוב

נראה שעוד חברה מצטרפת לטרנד העלאות המחירים של המשחקים, ונשיא חברת יוביסופט איב גילמונט מצהיר שהמפיצה והמפתחת תאמץ את תגית המחיר של 70 דולר עבור כל משחקי ה-AAA העתידיים של החברה.

עוד ביולי האחרון צויין בישיבת משקיעים שבהנהלה הבכירה ביוביסופט עוד לא החליטו להאם להתחיל לתמחר את המשחקים במחיר של 70 דולר, ועם ההצהרה הזו נראה שהחברה הצרפתית הגיעה להחלטה. המנכ"ל ציין כי משחק הפיראטים הקרוב של החברה, Skull & Bones, ישוחרר לקונסולות הדור הבא במחיר של 70 דולר, וכך גם כל משחקי ה-AAA הגדולים שלה בעתיד.

הצעד הזה מצרף את יוביסופט לרשימת החברות שהחלו לגבות מחיר גבוה יותר עבור משחקים של הדור הבא: סוני, Take-Two, אקטיוויז'ן, Square Enix ו-Gearbox - כולן החלו לגבות 10 דולר נוספים עבור גרסאות משחקים של קונסולות הפלייסטיישן 4 והאקס בוקס Series X.

Skull & Bones. Ubisoft, אתר רשמי
Skull & Bones: המשחק החדש של יוביסופט יעלה 70 דולר, ומשם והלאה כל משחקי ה-AAA של החברה בעתיד/אתר רשמי, Ubisoft

ההגנה וההסבר של המפיצות על הצעד

עליית המחירים הזו החלה כבר עם חילופי הדורות האחרון, כשה-PS5 וה-XBOXSX שווקו ב-2020. חברות כמו EA ו-Take-Two שיווקו את פיפ"א ו-NBA 2K תחת תגית מחיר גבוה יותר, ומאז עוד ועוד מפיצות וחברות ממשיכות במגמה הזו והופכות את המחיר החדש לסטנדרט.

מי שהגנו על עליית המחירים היו שון ליידן, מי ששימש כיו"ר חטיבת המשחקים של סוני, שטען כי שבימינו המודל הכלכלי עליו התבססו עד היום הופך לפחות משתלם כל עוד המפיצות מתמחרות את המשחקים במחיר של 60 דולר, וזאת מכיוון ותהליכי הפיתוח רק הלכו ונהיו מורכבים ויקרים יותר. הוא טען כי על אורך המשחקים עצמם להתקצר, או שהצרכן יוכל לצפות לעליית מחירים.

גם סטראוס זלניק, מנכ"ל חברת Take-Two טען בעבר כי "המחיר חדש תואם את איכות החוויה שהשחקנים חווים באמצעות שימוש בטכנולוגיות הדור הבא", ומדובר בעלייה צנועה במחיר ביחס לאיכות המשחק שאותו השחקן מקבל בסופו של דבר.

NBA 2K21. 2K, אתר רשמי
NBA 2K21 היה מהמשחקים הראשונים שחוו עליית מחירים עם השקת דור הקונסולות החדש/אתר רשמי, 2K

התקדים הזה בסופו של דבר הגיע גם אל השחקני המחשב, שנתקלו גם הם במשך השנה האחרונה בעמודי הזמנה מוקדמת של משחקים עם המחיר החדש והיקר יותר. כעת נראה שהפתרונות החוקיים היחידים לשחקנים שרוצים לשחק בזול הוא או לחכות להורדת מחירים ומבצעים, או שיגיעו לשירותי הסטרימינג כמו ה-Game Pass או ה-PS PLUS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully