וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המשחקים למחשב מזנקים ל-70 דולר, והשחקנים עצבניים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 23:51

חברת Square Enix מכריזה בצעד תקדימי כי שני המשחקים החדשים שלה יהיו זמינים לפלטפורמות ה-PC, אך המחיר יהיה זהה לזה שבקונסולות הדור הבא

במהלך השבוע האחרון חברת Square Enix ביצעה מהלך תקדימי בתעשייה, והיא הכריזה כי שני המשחקים הקרובים שלה, הרימייק למשחק Final Fantasy VII ו-Forspoken יגיעו אל המחשב האישי בפלטפורמות Epic Games וסטים, אך לראשונה הן "יתהדרו" בתגית מחיר של 70 דולר למחשב - מחיר שעד היום פקד בעיקר את שחקני קונסולות הדור הבא.

נכון להיום, הסטנדרט עבור משחקי ה-AAA הגדולים עמד על כ-60 דולר למשחק בגרסת הסטנדרטית שלו, אך עליית מחירי המשחקים החלה כבר עם דור הקונסולות החדש, הפלייסטיישן 5 והאקס בוקס Series X\S.

הסיבה לאותה עליית מחירים שאותה מספקות המפיצות היא שככל שהזמן עובר, תהליך פיתוח המשחקים הופך למסובך יותר ויותר, ועלויות הפיתוח לא הופכות לזולות יותר, אלא גם מתייקרות עקב שימוש בטכנולוגיות מודרניות וחדשות יותר.

Forspoken ו-Final Fantasy VII Remake יגיעו למחשב האישי במחיר של 70 דולר

Forspoken. Square Enix, אתר רשמי
Forspoken/אתר רשמי, Square Enix

שון ליידן, מי ששימש כיו"ר חטיבת המשחקים של סוני טען מספר חודשים לפני מועד השקת הקונסולות של הדור החדש שבימינו המודל הכלכלי עליו התבססו עד היום הופך לפחות משתלם עבורן כל עוד המפיצות מתמחרות את המשחקים במחיר של 60 דולר, בזמן שתהליכי הפיתוח רק הלכו ונהיו מורכבים ויקרים יותר. וטען כי על אורך המשחקים להתקצר, או שהצרכן יוכל לצפות לעליית מחירים.

גם סטראוס זלניק, מנכ"ל חברת Take-Two טען בעבר בראיון בנושא כי "המחיר חדש תואם את איכות החוויה", ומדובר בעלייה צנועה במחיר ביחס לאיכות המשחק שאותו השחקן מקבל בסופו של דבר. אותה אמירה הופנתה לגבי משחקים כמו NBA 2K21, והיה מבין הכותרים הראשונים שגרסת הדור הבא שלהם עלתה לכ-70 דולר הדור החדש, בעוד שגרסת הדור הקודם נשארה במחיר הבסיסי של 60 דולר.

גם משחקים כמו פיפ"א וקול אוף דיוטי העלו את המחירים שלהם לקונסולות הדור הבא, נראה שזו הייתה חברת Square Enix שהחליטה לבצע את התקדים הראשוני הזה בתעשייה ולתמחר את המשחקים החדשים שלה תחת תגית המחיר החדשה וניקרה יותר גם למחשב האישי - תקדים ששחקני המחשב האישי לא מרוצים ממנו כלל.

NBA 2K21 היה מהמשחקים הראשונים שחוו עליית מחירים עם השקת דור הקונסולות החדש

NBA 2K21. 2K, אתר רשמי
NBA 2K21/אתר רשמי, 2K

למרות שלשחקני המחשב האישי בדרך כלל הרבה יותר קל להשיג הנחות על משחקים בפלטפורמות השונות דרך מבצעים או חנויות CDKEYS שונות ולגיטימיות, עדיין קיימים לא מעט משתמשים שרוכשים משחקים כבר ביום ההשקה שלהם, ומדובר בקפיצת מחירים שיכולה להשפיע על הרגלי הצריכה של השחקנים.

נכון לכתיבת שורות אלו, חברת Epic Games הסירה את המחירים של הרימייק של Final Fantasy VII מהפלטפורמה שלה, ולא ברור האם Square Enix מתכוונת להשאיר את אותם מחירים או לשנות אותם בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully