וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אקס בוקס: "משחקים בלעדיים פוגעים בתעשייה"

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 13:23

פיל ספנסר היה רוצה לראות פחות כותרים אקסקלוסיביים לקונסולות, ויותר קרוס פליי בין השחקנים

מאז שמיקרוסופט רכשה את אקטיוויז'ן-בלזיארד בתחילת השנה, העסקה עברה לתהליכי אישור אצל כל הגורמים הרלוונטים והגופים הרגולטורים ברחבי העולם. הראשונה שאישרה את העסקה הייתה ועדת הכלכלה והמסחר של ערב הסעודית שאישרה השבוע את העסקה וטענה כי אין לה כל התנגדות בנושא.

במהלך השבוע האחרון התראיין למגזין בלומברג מנכ"ל אקס בוקס, פיל ספנסר. הוא דיבר על אישור העסקה המתקרבת, על ההשלכות שלה, ועל המונח "משחקים בלעדיים לקונסולות", שלדעתו רק מזיק לתעשייה, אך הוא יהפוך לנחלת העבר ככל שהזמן יעבור.

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
microsoft atcivision-blizzard/אתר רשמי, מיקרוסופט

ספנסר ציין: "תאר לך שאתה קונה אקס בוקס ואני קונה פלייסטיישן, והילדים שלנו רוצים לשחק ביחד והם פשוט לא יכולים כי הם קנו את חתיכת הפלסטיק הלא נכונה שמתחברת לטלוויזיה. אנחנו מעוניינים להסיר את המחסום הזה, לאפשר לאנשים לשחק אחד עם השני ללא קשר למכשיר שבבעלותם. אני חושב שזה יהיה טוב לתעשייה".

"בטווח הקצר, אולי קיימים אנשים וחברות שלא אוהבים את הרעיון. אבל אני חושב שברגע שנתגבר על המכשול הזה, התעשייה תתחיל לגדול. זה כבר הוכיח את עצמו בעבר" - התייחסות שמין הסתם, נוגעת לעובדה שסוני לא מרוצה כלל מהרכישה העתידית.

ספנסר כמובן מתייחס בין השאר באמירות הללו לחשש של סוני ושל שחקנים שמותג קול אוף דיוטי יהפוך בלעדי לאקס בוקס ומיקרוסופט - דבר שהבטיח שלא יקרה, וימשיך לכבד הסכמים בלעדיים גם לאחר שהעסקה תתממש. אין סיבה לחשוב אחרת, בעיקר כי מדובר בצעד לא משתלם כלכלית לחברה, שיכולה רק להרוויח מקהל היעד של הקונסולה המתחרה.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

החודש האחרון סיפק לא מעט חיכוכים בין סוני למיקרוסופט. בזמן שעסקת אקטיוויז'ן-בליזארד נבדקת אצל משרד הכלכלה והתחרות של מדינת ברזיל, סוני טענה שהפיכת קול אוף דיוטי לכותר בלעדי לאקס בוקס עשוי לפגוע אנושות במכירות של פלייסטיישן, מכיוון ומדובר בכותר כל כך מוצלח מבחינה מסחרית ותודעתית הנחשב לכזה שמשפיע על רכישת הקונסולה של השחקנים.

מיקרוסופט הגיבה בחזרה וטענה כי סוני מנפחת את ההצלחה של קול אוף דיוטי, וכי ההצלחה והצמיחה של שירות ה-Game Pass הגיע עוד לפני רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד - שעוד בכלל לא נכנסה לפועל. במיקרוסופט טענו כי האסטרטגיה העיקרית של סוני לאורך השנים הייתה תמיכה בבלעדיות - והפיכת כותרי אקטיוויז'ן-בליזארד לבלעדיים עבורה פשוט אינו רווחי עבורם.

כמובן שאי אפשר לשכוח את רכישת Bethesda על ידי מיקרוסופט, ואנו כבר יודעים שמשחקים של Arkane כמו Redfall או Starfield ו-Elders Scrolls החדש יהיו בלעדיים למיקרוסופט ולשירותים שלה. ככל הנראה מיקרוסופט הניחה כי קהל השחקנים של סוני וסוני עצמה לא ירגישו כי מדובר באבדה גדולה, בטח בהשוואה לסדרת קול אוף דיוטי.

Starfield. Bethesda, אתר רשמי
Redfall - המשחק החדש של Bethesda.../אתר רשמי, Bethesda
Redfall. Bethesda Software, Arkane, אתר רשמי
...ו-Redfall של Arkane יהיו בלעדיים לשירותים של מיקרוסופט/אתר רשמי, Bethesda Software, Arkane

מיקרוסופט החלה בשנים האחרונות לשקם את התדמית השלילית שנוצרה לה בקרב הגיימרים, וחלק מהצעדים שנקטה הפכו למאוד ידידותיים ונגישים לצרכן. שירות ה-Game Pass של החברה שינה מאוד את הרגלי הצריכה של השחקנים, והוא זמין גם לקונסולות, למחשב האישי, ואפילו למובייל באמצעות שירות הענן של מיקרוסופט.

ספנסר אפילו ציין בעצמו לפני כשנתיים שהוא היה שמח לראות את השירות שלהם זמין לשחקנים גם על הקונסולות של סוני ונינטנדו, אך כמובן שמדובר במשאלת לב מוגזמת מצד המנכ"ל. המודל החדש בתעשייה היה כל כך משמעותי, שסוני הבינה שהיא חייבת להציב תחרות משלה. היא השיקה מחדש את שירות ה-PS Plus שלה, וכעת היא מציעה מספר מסלולים בעלות ספריות משחקים רחבות. אז כפי שספנסר אמר בעבר: "תחרות זה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully