וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט טוענת: "סוני מנעה ממשחקים להגיע ל-Game Pass"

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 17:22

לאחר שסוני התבטאה כנגד הרכישה של אקטיוויז'ן-בליזארד והבלעדיות הפוטנציאלית של קול אוף דיוטי לאקס בוקס, מיקרוסופט מגיבה בחזרה

רק בתחילת השנה דווח על עסקת הענק של מיקרוסופט שרכשה את אקטיוויז'ן-בלזיארד בשווי 68.7 מיליארד דולר, והרימה לא מעט גבות בתעשייה. העסקה אמנם עוד לא אושרה ועוברת אישורים על ידי כל הגורמים הרגולטורים הרלוונטיים, כשאחד מהם הוא המועצה המנהלית להגנה כלכלית בברזיל.

בשבוע שעבר מסמכים של אותה מועצה חשפו שסוני לא מרוצה (בלשון המעטה) מהעסקה המתקרבת של מיקרוסופט, וטענה כי כותר קול קול אוף דיוטי (שבבעלות אקטיוויז'ן) בלעדי יכול לגרום לירידות חדות במכירת סוני, מכיוון והכותר כל כך מוצלח מבחינה מסחרית ותודעתית והוא נחשב לכזה שמשפיע על רכישת הקונסולה של השחקנים.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
סוני: "כותרי קול אוף דיוטי הם גורם מכריע בתהליך רכישת הקונסולה של השחקנים"/אתר רשמי, Activision

סוני טענה כי משחק כמו קול אוף דיוטי שיגיע בלעדית ל-Game Pass של מיקרוסופט ימנע ממנה להתחרות באופן ראוי בשוק, וכי לכותר כמו זה לא קיימת תחרות אמיתית בשוק. כעת מיקרוסופט משחררת מסמך בן 27 עמודים ומגישה אותו למועצה המנהלית, שם היא מתייחסת לטענות של סוני.

הטענה הראשונה של מיקרוסופט היא לגבי נושא הבלעדיות. מיקרוסופט ציינה כי "הסכמי בלעדיות היו מאז ומעולם חלק מהאסטרטגיה של סוני שחיזקה את מעמדה בתעשיית הגיימינג". עוד צויין כי סוני משלמת למפתחות סכומים נכבדים על מנת למנוע מהמשחקים שלהם להגיע לשירותי ה-Game Pass, ובכך מונעים את המשך הצמיחה והגדילה שלו.

Game Pass. מיקרוסופט, אתר רשמי
מיקרוסופט: "סוני שילמה למפתחות ומנעה ממשחקים להשתחרר עבור שירות ה-Game Pass"/אתר רשמי, מיקרוסופט

מיקרוסופט טענה כי ההצלחה של כותרי קול אוף דיוטי מנופחת על ידי סוני, וההצלחה של שירות ה-Game Pass הגיעה עוד לפני הרכישה של אקטיוויז'ן-בליזארד, שגם עוד לא יצאה לפועל. עוד מיקרוסופט טענה שסוני לא מפחדת מהרכישה עצמה, אלא מהעובדה ששירות ה-Game Pass מערער את המודל שבו סוני דוגלת - שבו שחקנים נדרשים לרכוש את הקונסולה ואת התכנים הבלעדיים לה.

יתרה מזאת, מיקרוסופט ציינה בדו"ח כי המהלך של הפיכת קול אוף דיוטי לבלעדי אינו רווחי עבורה כמו שסוני טוענת, וקיים הגיון מאחוריו: החברה תפספס את שחקני הפלייסטיישן שירכשו בחנויות הדיגיטליות של המשחק. יתרה מזאת, פיל ספנסר כבר ציין בעבר באופן מפורש שלאקס בוקס אין כל כוונה "לפרק קהילות שחקנים".

microsoft atcivision-blizzard. מיקרוסופט, אתר רשמי
סוני לא מרוצה (בלשון המעטה) מרכישת אקטיוויז'ן-בליזארד/אתר רשמי, מיקרוסופט

מדובר באמירה קצת צבועה מצד סוני, שנראה שנכנסה ללחץ לא הכרחי. לא רק שהחברה דגלה בבלעדיות ורכישות אך ורק לקונוסולות שלה, היא גם יצרה בעצמה הסכמי תוכן בלעדיים בקול אוף דיוטי ששוחררו אך ורק לקונסולות הפלייסטיישן. כמו מצבי הזומבים.

חשוב לציין כי מעבר לסוני, נכון לעכשיו אף גורם רגולטורי רשמי לא התנגד לרכישה, ולפי איך שהדברים נראים אם הכל יתקדם כשורה, היא תאושר עד תחילת הקיץ הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully