וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול אוף דיוטי חוזר לסטים, והמחירים מזנקים לישראלים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 18:23

אקטיוויז'ן מחזירה את Modern Warfare 2 לפלטפורמה הותיקה, אבל על הדרך מעלה את המחירים ל-70 דולר, ואיכשהו שחקני המחשב הישראלים משלמים יותר

צפו בטריילר של Call of Duty: Modern Warfare 2

Call of Duty: Modern Warfare 2 Trailer/Activision

בחודש שעבר חברת אקטיוויז'ן שיחררה את הטיזר-טריילר הראשון שלה לקראת קול אוף דיוטי Modern Warfare 2, וכעת אנחנו מקבלים את הטריילר המלא שחושף לנו את גרפיקת הדור הבא והגיימפליי שהכותר החדש בסדרה יציע לנו. צפו בטריילר בנגן המצורף הראש הידיעה>>>

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

העלילה

המשחק יהווה המשך ישיר לחידוש של Modern Warfare (משנת 2019), וימשיך מאותה הנקודה בה עזבנו את צוות 141 למבצעים מיוחדים : קפטן פרייס, סימון "גוסט" ריילי, גאז, ג'ון "סופ" מקטוויש, בנוסף לדמות חדשה - אלחנדרו ורגאס, מהיחידות המיוחדות של מקסיקו. השחקנים ישלחו למשימות מיוחדות וחשאיות ברחבי העולם וינסו למנוע מתקפות טרור כנגד ארצות הברית, ויאלצו להתמודד עם איומים מצד גורמים חשאיים המנסים לערער את הסדר העולמי ולגרום לכאוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

הזעם על המחירים והפלטפורמות

Modern Warfare 2 ישוחרר לקונסולות הדור הקודם והחדש יחדיו: הפלייסטיישן 4 ו-5 ביחד עם האקס בוקס וואן וה-Series X\S. לאחר שנים שסדרת קול אוף דיוטי הייתה זמינה במחשב האישי אך ורק בפלטפורמת Battle.net הפרטית של אקטיוויז'ן-בליזארד, השנה Modern Warfare 2 עושה קאמבק וחוזר גם אל פלטפורמת סטים. אך אחת ההפתעות הפחות נעימות היא תגית המחיר הגבוהה יותר למשחק. השנה קול אוף דיוטי יכיל שתי גרסאות שונות: גרסת ה-Cross-Gen הנחשבת לגרסה הסטנדרטית שתעלה כ-70 דולר, וגרסת ה-Vault הנחשבת לגרסת הפרימיום, ותעלה כ-100 דולר.

אם במהלך בשנתיים האחרונות גרסת הדור הקודם עלתה כ-60 דולר וגרסת הדור החדש של המשחק עלתה כ-70 דולר, השנה השחקנים מחויבים להוציא 70 דולר ללא קשר לפלטפורמה או הקונסולה עליה ישחקו. גרסת ה-Cross-Gen אמנם כן תאפשר לשחקנים לשדרג את המשחק בין קונסולות הדור החדש והישן (בין הפלייסטיישן 4 ל-5, ובין האקס בוקס וואן ל-Series X\S), אך לא קיימת לשחקנים אופציה לרכוש גרסה "זולה" וסטנדרטית - אופציה ששני הכותרים הקודמים, Black Ops II ו-Vanguard כן העניקו לשחקנים.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
גרסת ה-Cross-Gen (70 דולר)/אתר רשמי, Activision
Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
גרסת ה-Vault (199 דולר)/אתר רשמי, Activision

ואיך שחקן המחשב הישראלי אוכל אותה?

בזמן שהתעריפים של המשחקים בשאר מדינות העולם נשארים בגדר ה-70 דולר, מי שנדפקים במיוחד מהמצב השנה הם שחקני המחשב האישי פה בישראל. למרות שקול אוף דיוטי חזר לסטים, הצצה לעמוד של המשחק מראה לנו כי הגרסה הסטנדרטית (ה-Cross-Gen) תעלה כ-395 שקלים, וגרסת ה-Vault Edition תעלה כ-510 שקלים. ה-ר-ב-ה יותר מהמחירים של 70 ו-100 דולר. במידה והתעריפים היו אכן זהים, שחקני המחשב היו צריכים לשלם כ-235 שקלים, וכ-344 שקלים, בהתאמה. זה יוצר מצב בו שחקני המחשב האישי בישראל משלמים פי כמה משחקנים אחרים ברחבי העולם.

אז מדוע זה קורה? מי שקובעת את התעריפים בפלטפורמות השונות היא חברת אקטיוויז'ן - ואת השאלות נאלץ להפנות אליה. למי שמעוניין: המשחק עדיין עולה כ-70 דולר ב-Battle.net. זו לא הדוגמא היחידה שבה שחקנים ישראלים נאלצים לשלם יותר בפלטפורמת סטים: גם Death Stranding או Horizon Zero Dawn, שבמחיר השקה עלו כ-60 דולר ברחבי העולם, עלו לשחקן הישראלי בסביבות ה-300 שקלים בפלטפורמת סטים. מאז, המחירים שלהם ירדו והם נעים בין ה-170-200 שקלים.

מחירי Modern Warfare 2 בסטים. Steam, צילום מסך
הרבה יותר מהמחיר הסטנדרטי: המחירים לקוף אוף דיוטי Modern Warfare 2 כפי שהם מופיעים בסטים/צילום מסך, Steam

שחקני הקונסולות חוו את עליות המחירים עוד קודם במשחקים כמו פיפ"א, NBA 2K או קול אוף דיוטי, וזוהי לא הפעם הראשונה שמחירי המשחקים עולים למחשב האישי. רק בדצמבר הוכרז כי המשחקים Final Fantasy VII ו-Forspoken יתהדרו בתגית מחיר יקרה יותר של 70 דולר כאשר יגיעו אל המחשב האישי, תקדים שהשחקנים לא היו מרוצים ממנו כלל.

לא מעט אנשי מפתח מהתעשייה כמו שון ליידן (יו"ר חטיבת המשחקים של סוני לשעבר) או סטראוס זלניק (מנכ"ל Take-Two) טענו כי תהליכי הפיתוח הופכים להיות מורכבים יותר ויותר, ומפתחות משתמשות בכלים ובטכנולוגיות חדשות ויקרות יותר, שמאריכות את זמני הפיתוח. נוכח הטענות הללו, תמחור משחקים תחת תגית מחיר של 60 דולר כבר לא משתלם למפיצות, ונטען כי אורך המשחקים ייאלץ להתקצר, או שהצרכן יוכל לצפות לעליית מחירים.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

קול אוף דיוטי Modern Warefare 2 ישוחרר ב-28.10 למחשב האישי בפלטפורמות סטים ו-Battle.net, ולקונסולות הפלייסטיישן 4 ו-5 והאקס בוקס וואן ו-Series X\S.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully