וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע תעשיית הגיימינג חושבת שאנחנו ילדים קטנים שצריכים להאכיל בכפית?

אבי צדקה

28.6.2023 / 12:53

דוגמאות כמו בדמו החדש של פיינל פנטסי 16, מוכיחות לנו שוב שתעשיית הגיימינג פשוט לא סומכת על הגיימרים עם מידע כמו "איך מרפאים" או "איך נלחמים", וזה מתחיל קצת לעצבן

התקנתי השבוע את הדמו של Final Fantasy XVI, לא כי אני מעריץ נלהב, לא ממש שיחקתי בקודמים ואני יותר שחקן של אקשן ולא תורות, וכן, אני יודע שהמשחקים החדשים לא מבוססי תורות, בכל מקרה דמו חינם, אז התקנתי. וחשכו עיני.

מהשנייה שהמשחק "מתחיל" אם אפשר לקרוא לזה, ככה, עד לבערך 5 דקות של גיימפליי פשוט הרגשתי שהמשחק חושב שאני מטומטם.

Final Fantasy XVI. Square Enix, צילום מסך
חלית? נפצעת? שתה שיקויים! ממש כמו בחיים האמיתיים/צילום מסך, Square Enix

"את השלט מחזיקים בשתי ידיים ויש לשבת על ספה או כיסא נוח"

אחרי הדמו של Lies of P, שהוא כל כך נהדר כמו שכבר ציינתי שאני עדיין משחק בו ועדיין חושב שהוא צריך רפרנס לכל התעשייה לאיך עושים דמו, נראה ש-Square Enix, לא היו בשיעור הזה.

5 דקות ראשונות של Lies of P, אני מדבר על המשחק עצמו, אחרי האקספוזיציה. הולכות בערך ככה: יש מולך אויב, תכה בו והוא ימות, אם הוא הכה בך, אתה יכול למות. בהצלחה.

5 דקות של פיינל פנטסי 16, אחרי האקספוזיציה המוזרה, הולכות בערך ככה: התחלת לשחק, עכשיו תלמד לקפוץ ולרוץ. עד כה בסדר. רוצה להילחם? בואו נעביר אותך לאזור מסוים, עם מנטור שילמד אותך איך להכות ונסביר לך שלב שלב, כל מכה, כל קומבו כל דבר, חלילה שתלמד בעצמך. "שתה שיקויים לחזק את הכוח שלך!", וואלה באמת?! הייתי בטוח לשתות ערק, מזל שאמרת לי משחק!

הודעה אמיתית שקפצה לי בזמן המשחק: "אייטמים במשחק יופיעו בקטגוריית "אייטמים" בתפריט". וואו! איזה חידוש, מדהים! מזל שיש PS5 שיכיל את כל הטוב הזה.

Final Fantasy XVI. Square Enix, צילום מסך
Final Fantasy XVI/צילום מסך, Square Enix

חברת FromSoftware מביאה יותר קרדיט לשחקנים

כשיצא המשחק אלדן רינג, הוא היה מדהים. שחקני סולס ישנים "קפצו" ישר לקרבות ולעולם המדהים, אבל לשחקנים מתחילים היתה קצת בעיה. והיא נבעה בעיצוב שלבים בעייתי קצת.

למי שמכיר, בתחילת המשחק יש איזה "מנטור" שמדבר איתך 5 שניות ולא שעה (, אהמ… FF16), וסוג של אומר לך "שחקנים קשוחים אמיתיים קופצים לבור", ומי ששיחק משחק סולס-בורן בחייו יודע שאפילו בלי לתת לו לסיים משפט, ישר קופצים. ובבור, מה מסתתר? הטוטוריאל של המשחק! איך נלחמים, או מגינים, או שותים שיקוי. מפה לשם חברת FromSoftware החליטה שהטוטריאל יהיה חובה ולא בחירה, אבל עדיין אלדן לא מחזיק את השחקן יד ביד, ונותן לו לגלות הרבה לבד.

גם LoP הנפלא, מאפשר לשחקן לגלות המון, ואתם יודעים שמדובר בעיצוב שלבים נפלא כאשר רק אחרי שהשחקן נפסל מול בוס אימתני המשחק זורק טיפים שמרמזים לגבי הבוס, והם עולים ברמת הגילוי שלהם ככל שהשחקן מת יותר יותר פעמים, זה ושונה מה"האכלה בכפית" של משחק כמו FF16 שאפילו לא נותן לך להתקשר לאויב לפני שהוא מסביר לך באיזה זווית יש להכות עם החרב ומאיזו סגסוגת היא הורכבה.

Lies of P. NEOWIZ, צילום מסך
איך עושים את זה. ב-Lies of P, יש קצת טיפים במסכי הטעינה, לא מציפים במידע/צילום מסך, NEOWIZ

האם באמת כל הגיימרים מטומטמים?

אני רוצה להאמין שהתשובה היא לא. ו-וואלה, כן, יש גם גיימרים שאולי פיינל פנטסי 16 (הדמו) הוא המשחק הראשון שלהם אי פעםוור, יכול להיות. אבל באמת, אנחנו ב-2023., משחקים, ובכלל גיימינג כתעשייה קיימת שנים., למה לא לאפשר לגיימרים לבחור אם בכלל לחוות את הטוטריאל ואם אין בחירה, לפחות לתת לנו קצת לגלות בעצמנו. אני חושב שהייתי מגלה לבד איפה מתחבאים ה"אייטמים" בתפריט, גם בלי ההסבר.

וכן, אפשר גם לתת לנו למות, וללמוד מהמוות שלנו. אחד הגדולות הכי חזקות במשחקים סטייל סולס היא שהם מלמדים אותך משהו. , אני זוכר למשל שבמשחק Returnal, ששגם מביא איותו אלמנטים של סולס גם, הרבה שחקנים התקשו בבוס הראשון, כמו משחק סולס קלאסי, המוות שלהם לימד אותם שיש ללמוד את דפוסי ההתנהגות של הבוס, ולעבוד בהתאם, כולל התחמקות, מכות עם חרב, אייטמים מיוחדים ואת הנשק המתאים, את כל זה השחקן צריך היה ללמוד לבד, אחרת, הוא היה ממשיך למות. יש כאלו שלא יאהבו את זה, אבל אני חושב שאפשר לתת לנו יותר קרדיט.

פיינל פנטסי לא באמת האשם פה, אבל הוא רק מחזקים את התופעה

אני אולי "נופל" על FFXVI, אבל הם לא אשמים פה, יכול להיות שזה משחק נהדר, אני לא יכולתי עם המנטורינג המוגזם הזה, ושלא נדבר על כך שכל כמה שניות יש קאט סינס. משחקים כמו Far Cry של חברת יוביסופט רצים שנים עם השבלונה הזאת, ויש שמועות שהם אפילו מתקיימים על אותה המפה.

אני חושב שקל לתעשיית הגיימינג לקחת אותנו יד ביד, אולי מהחשש שהגיימרים ינטשו את המשחק כי הוא קשה להם מדי? אבל ראינו עם Elden Ring העובדה שלא. הגיימרים לא מפחדים להזיע קצת, ולהתאמץ, והם יכולים אפילו להנות מזה.

אז אנא מכם תעשייה יקרה, אני פונה שוב בקריאה נרגשת, תנו לנו קצת קרדיט, צמצמו בטוטוריאל ותשקיעו בגיימפליי וכולנו נהיה קצת יותר שמחים. ואם אתם רוצים "שליפים" שחקו בדמו של Lies of P, הוא יגלה לכם כל מה שצריך.

Final Fantasy XVI. Square Enix, צילום מסך
נו באמת. אי אפשר להוסיף סימן "R2" בצד בזמן שאנחנו פותחים שער? זה הכרחי?!/צילום מסך, Square Enix

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully