וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתחים קיוו שמיקרוסופט תציל את Redfall. כלומר, תבטל אותו

מתן בנישי

2.6.2023 / 22:30

צוות חסר מוטיבציה ותהליך פיתוח חסר חזון או כיוון ברור. המפתחים של המשחק שופכים פרטים חדשים על אחת האכזבות הגדולות של השנה

Redfall/Arkane

אם יש משהו שאי אפשר לקחת ל-Redfall, זה את ההשקה השערורייתית שלו. מדובר באחת האכזבות הגדולות שמגיעות מצד סטודיו מכובד כמו ארקיין (Arkane), ובמכה מאוד צורמת עבור מיקרוסופט ואקס בוקס. אחרי הכל, Redfall אמור היה להיות כותר בלעדי שעבורו רוכשים קונסולה. או לפחות עושים מנוי ל-Game Pass במחשב.

מי שסיפקו קצת יותר מידע לגבי מה שהלך מאחורי הקלעים הם בלומברג, שערכו ראיונות עם מספר מקורות שהזדהו בתור מפתחים שעבדו על הפרויקט. Redfall החל את הפיתוח בשנת 2018 ומעבר להצבת יעד כללי של "כותר מולטיפלייר של ארקיין", לא היה לצוות חזון או כיוון ברור לעבוד איתו.

ארקיין ידועה בתור מפתחת משחקי סינגל פלייר, ורבים סברו שסגנון המשחק הייחודי שהחברה ידועה בו לא "יתורגם" כראוי לז'אנר מולטיפלייר. וזה נכון. בתוצאה הסופית, Redfall הרגיש גנרי ומשעמם. זה גם לא עזר שסניף אוסטין של ארקיין בטקסס (שפיתח את המשחק) נחשב לסניף קטנטן בעל 100 עובדים בלבד, והעזרה החיצונית והמשאבים שבאו מכיוון בת'סדה (Bethesda) לא עזרו בתהליך. בעיקר כי הם היו מועטים.

Arkane. Bethesda, אתר רשמי
Redfall לא שיחזר את הקסם של משחקי ארקיין הקודמים:Dishonored, Prey ו-Deathloop/אתר רשמי, Bethesda

התחושה הכללית של הצוות הייתה שאף אחד לא מעוניין לפתח משחק מולטיפלייר. כשליש מהמפתחים שעבדו על Prey (שיצא כשנה קודם לכן וקיבל ביקורות משבחות מכל עבר) התפטרו מתפקידם. גם התנאים של הצוות בסניף אוסטין לא נחשבים ליוקרתיים במיוחד. למעשה, הם נחשבים למתחת לממוצע בתעשייה. לבלומברג נמסר שרוב הצוות נשאר בגלל האפשרות לעבוד על משחקי סינגל פלייר איכותיים ויחודיים. משחק מולטיפלייר זה לא הרודיאו שהם נרשמו אליו.

למרות חוסר הרצון של המפתחים לעבוד על המשחק הלחץ מלמעלה גבר. בת'סדה (Bethesda), בלחץ של תאגיד זנימקס (Zenimax, שבבעלותו החברות) דרשו מארקיין לפתח במהרה משחק מולטיפלייר עם אלמנטים של משחק שירות (Live Service). מכירים את המימ של ארתור עם סבתא שלו שאומרת "שכולם עושים את זה כי זו האופנה"? אז זה המצב.

ואז הגיע ניצוץ של תקווה. או כך לפחות חשבו המפתחים. ב-2020 חברת מיקרוסופט רכשה את זנימקס, ביחד עם בת'סדה, ארקיין, ועוד מספר מפתחות. בארקיין קיוו שמיקרוסופט תציל אותם. אולי תבטל את הפרויקט או תלחץ על כפתור הריבוט ותשנה מסלול לכיוון משחק סינגל פלייר.

אבל במקום שמיקרוסופט תעשה קצת סדר אירגוני בתוך הרכש החדש שלה, היא בחרה לתת לזנימקס חופש פעולה מוחלט. והרצון למשחק מולטיפלייר נשאר. עד שנת 2021, Redfall עדיין הכיל אלמנטים של משחק שירות, אבל הביקורות וחוסר האהדה ברשת עשו את שלהם, והם הוסרו. ברובם. אם מסתכלים מספיק טוב, עדיין אפשר להרגיש "שאריות" שלהם לאורך כל המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
Starfield. Bethesda, אתר רשמי
התקווה האחרונה לגאולה השנה?/אתר רשמי, Bethesda

פיל ספנסר, המנכ"ל של אקס בוקס, לא בדיוק התנער מההחלטה הזו. הוא מסר לאחרונה בראיון שהוא לוקח אחריות מלאה על המצב של המשחק, אבל טען שהם לא "עשו עבודה טובה או שיתפו פעולה עם ארקיין סניף אוסטין".

את התוצאה הסופית זוכרים היטב. ובהשקה שלו, Redfall לא סבל רק מבאגים ובעיות טכניות. מיקרוסופט לא ויתרה והבטיחה שארקיין תשפר את המצב, אבל הבעיה נובעת מהבסיס. המשחק היה גנרי להחריד ובהחלט לא הזכיר הקסם של ארקיין. לצערנו, גם אנחנו לא זכינו לפרגן לו בביקורת.

בשבוע הבא (ב-11 ביוני) אקס בוקס תקיים שידור Showcase משלה, ולא נשארו לה עוד הרבה הזדמנויות להפתיע את השחקנים. רוב התקוות שלה (נכון לעכשיו) מונחות על הכתפיים של סטארפילד (Starfield), ויקבל דגש נרחב בשידור. וכמובן שהיא מסתמכת גם על אישור רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד, אבל היא בסיבוכים משפטיים ושלבי ערעורים, וזה יכול לקחת זמן, אם בכלל.

הבעיה היא שגם אם סטארפילד יעמוד בציפיות ויספק חווית "פולאאוט (Fallout) אבל בחלל משולב עם No Man's Sky של הדור הבא", זה לא מספיק. היא צריכה עוד כותרים בלעדיים כמו Hi-Fi Rush (שלו מאוד פרגנו בביקורת) והגיע בהפתעה מוחלטת. התקווה היא שה-Showcase הקרוב יצליח להוציא את הטעם הרע שנשאר מ-Redfall, ואולי על הדרך לקבל גם הכרזה על Fable 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully