וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר סוניק הקיפוד נידון לשנתיים וחצי מאסר

מתן בנישי

1.6.2023 / 13:10

המפתח הראשי בסדרת המשחקים האייקונית נמצא אשם בסחר במידע פנים וסחר במניות שלא כחוק

Sonic Frontiers/Sega, Sonic Team

היוצר של אחת מדמויות הגיימינג האייקוניות ביותר מוצא את עצמו מאחורי סורג ובריח. יוג'י נאקה (היוצר של סוניק הקיפוד) נעצר ביפן בחודש נובמבר האחרון לאחר שהואשם בסחר במידע פנים בחברת סקוור אניקס שבה עבד מאז 2018.

במרץ השנה נאקה הודה באשמה, והשבוע נגזרה עליו תקופת מאסר של שנתיים ושישה חודשים, בנוסף לקנס בסך 172 מליון ין (1,230,066 דולר).

נאקה רכש מניות בשווי 2.8 מיליון ין (בסביבות ה-20,000 דולר) בחברת הפיתוח Aiming, עוד לפני שמעורבותה עם סקוור אניקס הייתה ידועה לציבור. באותה התקופה Aiming עבדה על משחק מובייל חדש של דרגון קווסט, שנחשב לאחד ממשחקי התפקידים הפופולאריים והמצליחים ביותר ביפן.

מי שהובילו למעצרו היו שני עובדים לשעבר בסקוור אניקס, שנחקרו תחת אותן החשדות במשרד התובע המחוזי לחקירות מיוחדות ביפן. השלושה השתמשו במידע פנים לצורך הון עצמי וסחרו במניות שלא כחוק.

.

יוג'י נאקה, סוניק הקיפוד. Sonic The Hedgehog, אתר רשמי
יוג'י נאקה, סוניק הקיפוד/אתר רשמי, Sonic The Hedgehog

יוג'י נאקה עזב את חברת סגה ואת המותג של סוניק בשנת 2006. לאחר מכן הקים סטודיו עצמאי בשם Probe שפיתח בעיקר משחקי מובייל, וב-2018 הצטרף אל סקוור אניקס בשביל להפיץ את המשחק החדש שלו, Balan Wonderworld. זו התקופה בה גם משחק המובייל של דרגון קווסט המדובר היה בפיתוח.

עוד לפני המעצר נאקה עזב את סקוור אניקס בטענה שזירזה את ההשקה של Balan Wonderworld ושיחררה "מוצר לא גמור". הוא גם תבע את המפיצה בטענה שהסירה אותו מעמדתו בתור במאי המשחק לפני ההשקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully