וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודה למודרים: אפשר לשחק ב-Half-Life: Alyx בלי משקפי VR

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 14.4.2023 / 9:47

המשחק בסדרה האייקונית של Valve לא היה זמין לכל מי שלא רכש משקפי מציאות מדומה, אבל המודרים הוכיחו פעם נוספת ששום דבר לא עומד מאחורי כוח הרצון

Half-Life: Alyx/Valve

מאוד קשה לדמיין את תעשיית הגיימינג כיום בלי משחקי Half-Life של חברת Valve. המשחק הראשון ששוחרר אי שם ב-1998 עזר להציב סטנדרט של נרטיב עלילתי ובניית עולם במשחקים שעד אותה תקופה הסתכמו בחווית משחק של דום , וולפנשטיין או דיוק ניוקם. מתוכו צצו גם מודים שהפכו עם השנים לכותרים פופולאריים אחרים של Valve כמו קאונטר סטרייק, טים פורטרס 2 או פורטל.

המשחק השני עזר להציג את מנוע ה-Source החדש של Valve ודאגו להציג לעולם הגיימינג פיזיקה בזמן אמת, וכיצד "לתת כל כל הרבה כוח בידיים של השחקנים" (במילים שלהם) יוצרים חוויות משחק אינטראקטיביות וייחודיות. חבילות ההרחבה שחולקו לפרקים המשיכו לבנות את אחת מעלילות המשחקים שהותירו את השחקנים בקליף האנגר העצום ביותר בהיסטוריית עולם הגיימינג, ורבים חשבו שזה הסוף.

ואז אי שם בשנת 2020, Valve הפתיעה את כולנו כשהיא הכריזה ושחררה את Half-Life: Alyx - כותר VR חדש שלוקח את כל ההיבטים שהסדרה התגאתה בהם ומעביר אותם אל עולם המציאות המדומה. וההחלטה לשחרר את Alyx לפלטפורמה נישתית כמו מציאות מדומה הכעיסה הרבה מאוד שחקנים שקיוו לקבל טעימה נוספת מהיקום שהם כל כך אהבו ונראה היה ש-Valve זנחה. אני ביניהם, וזו למעשה הסיבה שגרמה לי לרכוש סט VR.

Half-Life: Alyx. Valve, אתר רשמי
Half-Life: Alyx/אתר רשמי, Valve

אין דבר העומד בפני הרצון. או יותר נכון בפני המודרים

כיאה לקהילה של Valve, משהו כמו משחק בלעדי למציאות מדומה הוא כלל לא מכשול עבור שחקני המאסטר רייס, שידועים ביכולות המודים המופלאות שלהם. במיוחד שמדובר במנוע משחק כמו Source, שבו Valve מאוד מעודדת התעסקות ויצירה בקרב השחקנים שלה. משהו שרק לאחרונה אפיק גיימס המתחרה לומדת לעשות.

בגלל ש-Source 2 (מנוע המשחק שמריץ את Half-Life: Alyx) נחשב לגרסה חדשה יותר של Source המקורי, ההתאמה בין השניים התאפשרה. לאחר עבודה של חודשים ארוכים, קבוצת המודרים שעונה לשם GB_2 דאגו לפרק את כל מכניקות המשחק שהותאמו עבור מציאות מדומה, ולהתאים אותן ללחיצות מקשים ותזוזות עם העכבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
Half-Life: Alyx. Valve, אתר רשמי
Half-Life: Alyx/אתר רשמי, Valve

העבודה על המוד אמנם לא הסתיימה והמודרים מבטיחים עדכונים נוספים, אבל נכון לעכשיו כל הקמפיין הראשי זמין. רק נבהיר: לא מדובר בחוויה האופטימלית לחוות את המשחק לראשונה. Alyx הוא משחק שמאוד מותאם למדיום המציאות המדומה וכל החוויה שלו מתבססת על הייחודיות של הפלטפורמה הזו. אבל לאלו שמעוניינים בעלילת המשחק בלבד - לשיקולכם.

אפילו ב-Valve ידעו שהדבר אפשרי וזו רק שאלה של זמן עד שהמודרים ימצאו דרך לשחק ב-Alyx ללא סט VR. המעצב הראשי של המשחק רובין ווקר אמר בעבר: "אני יודע ששחקנים ימצאו דרך 'לשחוט' את הגרסה, אבל ברגע שהם יאבדו את כל האלמנטים שבגינם עברנו ל-VR, הם יבינו בבירור למה בחרנו באופציה הזו".

לחצו כאן על מנת להוריד את המוד>>>

Half-Life: Alyx No VR Mod. GB_2 Development Team, צילום מסך
לא חווית המשחק האופטימלית, אבל זה כבר לבחירתכם/צילום מסך, GB_2 Development Team

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully