וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותרים את התעלומה: איך ולמה קאונטר סטרייק מחזיק מעמד?

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 19:53

משחק ההמשך הוכרז, והכותר הנוכחי ממשיך לשבור שיאי שחקנים. איך קרה שמשחק שיצא במקור לפני כשני עשורים ממשיך לתת בראש? ניסינו למצוא את התשובה

אתר רשמי

קשה מאוד לדמיין את תעשיית הספורט האלקטרוני בלי קאונטר סטרייק. המשחק הזה שהחל בכלל בתור מוד ל-Half-Life הפך לקאלט ולתופעה שפיתחה סצינת ספורט אלקטרוני מהמרשימות ביותר בתעשייה. ליגות מפוארות ויוקרתיות מלוות בשאגות של מיליוני אהדים שגורפות מאות מיליוני דולרים בשנה. כח זה בגלל משחק מחשב, שהרבה טוענים שנחשב לבין החלוצים של סצינת ה-eSports כפי שאנחנו מכירים אותה כיום.

ומה שמדהים בכל העסק, זה שבמקור הוא שוחרר לפני יותר משני עשורים. נכון, הוא זכה לעדכונים וגרסאות חדשות, (כשהאחרונה שלו, Global Offensive, שוחררה ב-2014) וממש לאחרונה Valve הכריזה על גרסה חדשה. אבל גם לאחר שני עשורים, קאונטר סטרייק הוא עדיין קאונטר סטרייק. והוא שורד עוד מתחילת המילניום ועדיין מצליח לשבור שיאים. רק חודש שעבר הוא זכה ליותר מ-1.5 מיליון שחקנים פעילים. משחק בן שני עשורים!

בתעשייה של היום זה לא רק מרשים. זה מדהים. יש משחקים שלא שורדים אפילו מספר שנים. אז איך משחק כל כך זקן מצליח לתת פייט למתחרים חדשים יותר בסצינת הספורט האלקטרוני כמו ליג אוף לג'נדס, דוטה 2, אוברווץ', ריינבו סיקס או כל שאר המשחקים התחרותיים העדכניים יותר? אנחנו כאן כדי לנסות לחפור לעומק ולהבין מה הופך את קאונטר סטרייק לכל כך אלמותי.

Counter-Strike: Global Offensive. Valve, אתר רשמי
Counter-Strike: Global Offensive/אתר רשמי, Valve

פשטות שעובדת לטובתו

אי אפשר להתחמק מזה, אבל קאונטר סטרייק, בבסיס שלו, טוב. גם אם הוא מאוד פשוט או מיושן בסטנדרטים של ימינו. אני אטען שהוא אפילו על גבול המושלם. קל ללמוד אותו, קשה יותר להתמקצע בו ובדקויות שלו. הפשטות הזו היא היתרון שלו. הוא מספיק בסיסי בשביל שכל שחקן יוכל להכנס אליו ולהבין אותו מהר מאוד.

הרי המשחק לא השתנה מאז היום שהוא שוחרר. קבוצה א' נגד קבוצה ב' כשהמטרה היא לחסל את הקבוצה היריבה או להטמין את הפצצה. ככה פשוט. מכאן כמובן יש שלבים נוספים: הכרת כלי הנשק והמפה, הבנת המטא, תרגול, פיתוח אסטרטגיות, אבל יש את זה בכל משחק. כאן, הבסיס פשוט ומובן לכל שחקן בכל רמה.

אמנם יש כאלה שמזלזלים בבסיס המיושן הזה, אבל עובדה שהוא מוכיח את עצמו כבר במשך שני עשורים. ואפשר לשים לב ש-Valve מיישמת את הבסיס הפשוט הזה לכל המשחקים שלה. גם Team Fortress 2 וגם Left 4 Dead שומרים על עקרונות משחק פשוטים להבנה. רק אחרי ההצלחה שלהם ראינו מתחרים ש"שואבים השראה", אבל מעניקים איזשהו טוויסט משלהם. בדרך כלל הטוויסט הזה מגיע בדמות יכולות מיוחדות או מטלות נוספות, וכאן העניינים מתחילים להסתבך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
Counter Strike 2. Valve, צילום מסך
Counter Strike 2/צילום מסך, Valve

לדוגמא? משחקים חדשים כמו ואלורנט שמרו על הבסיס למשחק מקאונטר סטרייק. הרי לא סתם מכנים את ואלורנט בתור "קאונטר סטרייק פוגש את אוברוואץ'. ואם כבר הזכרנו את אוברוואץ' - הנה דוגמא למשחק ששאב את ההשראה מ-Team Fortress. הוא כמובן הוסיף טוויסטים ואלמנטים משלו - אבל את הבסיס אי אפשר להכחיש. כנ"ל גם לגבי ואלורנט. שניהם משתמשים אולי בבסיס דומה, אבל כל התוספות מסביב עלולות להקשות על שחקנים חדשים.

זה אומר שבשביל להצליח, שחקן צריך להתמיד במשחקים האלה הרבה יותר מהנורמה המקובלת. ועוד לא הזכרנו בכלל עדכונים תכופים, באפים ונרפים לדמויות ויכולות שמשוחררים באופן קבוע ומבצעים שינוי מטא כאלה ואחרים למשחקיות. זה עוד אלמנט שמקשה על שחקנים לעמוד בקצב. קאונטר סטרייק בהשוואה אליהם, עדיין נשאר זהה וכמעט ולא השתנה. וזה גם בגלל ש-Valve לא טורחת לעדכן אותו ולספק את הדרישות של הקהילה. אני חצי צוחק, חצי בוכה. כולי שבור.

Valorant. Riot Games, אתר רשמי
Valorant/אתר רשמי, Riot Games

משחק ההמשך לא כאן להמציא את הגלגל

קאונטר סטרייק 2 (שהוכרז בסופ"ש האחרון) ישוחרר בתור עדכון חינמי, ומנוע המשחק החדש Source 2 יציג שיפורים משמעותיים לויזואליות עם מראה מודרני ומפורט יותר. חלק מהחידושים שנחשפו הם מערכת עשן רספונסיבית לעולם המשחק. כזו שמגיבה באופן ריאליסטי ליריות והדף, ומערכת משופרת המאפשרת סנכרון מדויק יותר בין השחקנים וזמני השהייה והתגובתיות ברשת.

השינויים אמנם לא מרחיקי לכת, אבל הם בהחלט משמעותיים ושומרים על עקרונות בסיסיים, שבעיקר פותחים הזדמנויות תחרותיות חדשות. קאונטר סטרייק 2 אולי לא ימציא את הגלגל מחדש, אבל הוא בהחלט צפוי להחזיק כאן עוד הרבה מאוד זמן, וכנראה שישאר לעוד הרבה זמן בטופ של ליגות הספורט האלקטרוני. עכשיו רק נקווה ש-Valve תטפח ותעדכן אותו יותר מאת קודמו. ושיוציאו כבר את Half-Life 3 במציאות מדומה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully