וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות המובייל של אקס בוקס שתתחרה באפל וגוגל קרובה מתמיד

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 14:47

במיקרוסופט מתכוננים ליום שבו יציבו תחרות לענקיות ששולטות בשוק האפליקציות הדיגיטלי, ויש אפילו השערה מתי זה יקרה

Xbox Remote Play. Xbox, אתר רשמי
Xbox Remote Play/אתר רשמי, Xbox

מיקרוסופט לא מסתירה את התכניות שלה לעתיד, והיא מעוניינת להקים חנות מובייל שתתחרה באפל ובגוגל. לאחרונה, פיל ספנסר, המנכ"ל של אקס בוקס, התייחס לנושא במהלך ראיון לאתר Finacial Times וציין שבמיקרוסופט כבר מתכוננים ליום ההשקה של הפלטפורמה החדשה הזו, ואפילו יש חלון זמנים משוער מתי זה יקרה.

ספנסר הסביר שמיקרוסופט ממתינים ליום שבו חוק השווקים הדיגיטלים החדש יאושר, אותו חוק שהוצע לפני כשנתיים וכבר אושר על ידי כל הרגולטורים האירופאיים: הפרלמנט ומועצת האיחוד האירופי. הוא צפוי להכנס לתוקף כבר מתחילת חודש מאי השנה.

ברגע שזה יקרה הוא יאפשר למיקרוסופט להקים את החנות המתחרה שלה, ויחייב את אפל ואת גוגל לאפשר למשתמשים להתקין אפליקציות ומשחקים דרך גורם חיצוני, ולא דרך האפ סטור או הגוגל פליי. במקרה הזה, בחנות שמיקרוסופט מתכננת לפתוח, או כל מתחרה עתידית שתצוץ.

לגוגל ואפל תהיה פחות משנה לבצע שינויים בפלטפורמות ובמכשירים שלהן בהתאם לחוק. ספנסר סבור שהן ינסו לדחות את השינויים הללו עד הרגע האחרון, ב-6 במרץ 2024 - וזה התאריך שבו מכוונים להשיק את חנות המובייל של אקס בוקס: "אנחנו רוצים להיות בפוזיציה להציע את התוכן הבלעדי שלנו ותוכן צד שלישי לכל מסך אפשרי ולכל מי שמעוניין לשחק".

"נכון לעכשיו אנחנו לא יכולים לעשות את זה במכשירי מובייל, אבל אנחנו מנסים לכוון למטרה הזו ברגע שיתאפשר ולהפתח עבור עוד מכשירים", הסביר ספנסר. במיקרוסופט מאוד מקווים שהרגולטורים יאשרו את רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג, מכיוון והיא חלק מפתח מאוד מהותי במימוש התכניות שלה. ספנסר ציין שאקס בוקס מתכננת להסתמך על בסיס שחקני המובייל של אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג וכך למעשה למשוך אותם אל הפלטפורמה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully