וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה רוצה שהמשחק הרוסי יוסר ממכירה במדינה

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 13:45

הממשל יפנה לסוני, מיקרוסופט ו-Valve ותבקש להסיר את Atomic Heart, שפותח על ידי סטודיו רוסי, מהפלטפורמות הדיגיטליות

מה חדש/ערוץ הגיימינג

השבוע שוחרר אחד המשחקים היותר מסקרנים של שנת 2023: Atomic Heart. משחק אקשן-תפקידים חדש שפותח על ידי הסטודיו הרוסי Mundfish, ושואב המון השראה ממשחקים כמו System Shock, Bioshock, ואפילו סדרת Fallout. בינתיים רוב המסקרים נותנים למשחק ביקורות יחסית מפרגנות, אבל מי שלא מוכנה לפרגן היא אוקראינה. ואנחנו לא בדיוק מאשימים אותה בהתחשב במצב.

אז על מה הבלאגן? העלילה של Atomic Heart מציגה יקום אלטרנטיבי בו ברית המועצות ניצחה את גרמניה במלחמת העולם השנייה באמצעות חומר מתקדם במיוחד בשם "פולימור". אותו חומר עזר לברית המועצות להגיע להישגים טכנולוגיים חסרי תקדים בתחום הרובוטיקה והגנטיקה, ומהר מאוד הפכה למעצמת על. כמו שאתם מבינים, משחק שמציג המון גאווה לאומית לעם הרוסי.

Atomic Heart. Mundfish, אתר רשמי
Atomic Heart/אתר רשמי, Mundfish

בהצהרה ששחרר אלכס בורניקוב, סגן השר במשרד הדיגיטל האוקראיני, נמסר שהממשל מתכוון לפנות לשלושת הענקיות שמפיצות את המשחק: סוני, מיקרוסופט, וחברת Valve (שאחראית על פלטפורמת Steam למחשב האישי) בבקשה להסיר את Atomic Heart מהחנויות הדיגיטליות בתחומי אוקראינה. הטענה? "למשחק שורשים רוסיים שעושים רומנטיזציה לאידיאולוגיה הקומוניסטית וברית המועצות".

בורניקוב התייחס במכתב שלו גם לשמועות שמפתחת המשחק אוספת מידע על השחקנים, ושהוא ממומן על ידי מקורבים לפוטין: "אנחנו מפצירים בפני כל שאר מדינות העולם להגביל את המכירה בעקבות הידיעות על איסוף מידע על השחקנים, שימוש ברווחים לצורך מימון המשך המלחמה, ומימונו על ידי אוליגרכים רוסיים. בנוסף, המפתחת מעולם לא גינתה את המלחמה באוקראינה".

לטענות הללו נתנו גם למומחה ישראלי להתייחס. אז גם אם הידיעה על איסוף מידע של השחקנים בעלת ביסוס, בואו נודה באמת: איזה פלטפורמה *לא* אוספת מידע על המשתמשים בימינו? את הביקורת שלנו על Atomic Heart נפרסם בימים הקרובים. ספויילרים? אנחנו נהנים, קומראד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully