וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוקסטאר הגיעה לפשרה עם מפתחי גרסאות המעריצים של GTA

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 12:28

שנה וחצי מאז שדרשו להסיר גרסאות מהונדסות לאחור של GTA 3 ווייס סיטי, Take-Two ורוקטסאר הגיעו להסכם פשרה עם המפתחים של הפרוייקט השאפתני

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition/רוקסטאר

בשנה שעברה חברות Take-Two ורוקסטאר החלו בהליכים משפטיים כנגד קבוצת מפתחים שפיתחו גרסאות מעריצים מחודשות של GTA 3 ווייס סיטי, שנועדו לשמר את המשחקים. הגרסאות הללו תיקנו באגים, הוסיפו תמיכה בשלטים מודרניים עבור שחקני המחשב האישי, הסירו זמני טעינה, הוסיפו תמיכה ברזולוציות המתאימות למסכים רחבים והוסיפו פיצ'רים מודרניים שהיו חסרים במשחקים המקוריים.

מיותר לציין שרוקסטאר ו-Take-Two לא אהבו את הפרוייקט השאפתני, במיוחד שמספר חודשים לאחר מכן הם תכננו לשחרר את הגרסאות המחודשות שלהם לטרילוגיית GTA, ה-Definitive Edition (הידועה לשמצה). השתיים הגישו תלונה על הפרת זכויות יוצרים לאתר GitHub שאיכלס את הפרוייקט, והוא הוסר מהרשת.

המפתחים, שלא היו מוכנים לקבל את הגזירה לאחר כל העבודה שהשקיעו, פנו אל מומחה משפטי שעבד עם Github והגישו בקשה נגדית להחזרת הקבצים. הטענה שלהם הייתה שקוד המשחק שהונדס לאחור אינו זהה ב-100% לקוד המקורי של משחקי GTA, והוא לא הועתק מילה במילה. ומכיוון ומדובר בקוד שמתפקד באופן דומה אך איננו זהה - ל-Take-Two או רוקסטאר לא קיימת עליו בעלות.

שנה וחצי מאז המקרה, ההליכים המשפטיים נמשכים, אבל נראה שהחודש המקרה יגיע לסופו. עורכי הדין של שני הצדדים הגישו הסכם פשרה שצפוי להכנס לפועל במהלך 30 הימים הקרובים. פרטי ההסכם עוד לא נחשפו לציבור, וקהילת השחקנים עדיין מחכה לעדכון רשמי מצד המפתחים של הפרוייקט, והאם יצליחו להשאיר אותו זמין ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully