וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק של הארי פוטר הציף (שוב) את טענות האנטישמיות

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 14:58

שחקנים ברשת קוראים להחרים את Hogwarts Legacy וטוענים שדמויות הגובלינים מציגות סטריאוטיפים אנטישמיים

Hogwarts Legacy/WB Games

המשחק אקשן-תפקידים בעולם של הארי פוטר, Hogwarts Legacy, יגיע אלינו ב-10 בפברואר, ולמרות שמצד מעריצים רבים ההייפ בשיאו, הוא עדיין חווה לא מעט קריאות לחרם. זה התחיל עם הקריאה של קהילת הטרנסג'דרים שלא לשלם תמלוגים לסופרת ג'יי קיי רולינג בגלל האמירות שלה, וזה ממשיך גם עם הקהילה היהודית שטוענת לאנטישמיות.

עוד הרבה לפני הכרזת המשחק, נטען שהגובלינים ביקום שרולינג יצרה מבוססים במקור על ציורים וסטריאוטיפים אנטישמיים של יהודים מתקופת ימי הביניים ועד לימינו. הדיון סביב אנטישמיות במשחק עלה מחדש לאחר שעלילת המשחק נחשפה, והיא מציגה את אותם גובלינים בתור הנבלים הראשיים.

ג'יי קיי רולינג. GettyImages
ג'יי קיי רולינג/GettyImages

אחד המשתמשים ברדיט כתב: "מרד הגובלינים הייתה סדרה של אירועים שהתרחשה בעולם הקוסמים ובספרים. עלילת המשחק תתמקד (בין השאר) במרד גובילינים שנאבקים על זכויותיהם ועל דעות קדומות מצד קהילת הקוסמים. המטרה שלכם בתור גיבורים במשחק היא לדכא את המרד ולהחזיר את מעמדם של הגובלינים למקומו הטבעי - תחת שלטונם של הקוסמים".

"הגובלינים בהארי פוטר כבר ספגו ביקורת על הסטריאוטיפים האנטישמיים שלהם, כמו השליטה במערכת הבנק, החמדנות שלהם, ותווי הפנים המוגזמים. המשחק מתקיים גם בשנת 1890 - אותה השנה שבה שוחרר גם המסמך האנטישמי 'הפרוטוקולים של זקני ציון', וגרר לגל אנטישמיות עולה באירופה".

אותו משתמש ציין שבאחת המשימות במשחק תתמקד בגובלין שרוקח מזימה עם קוסם רשע והשניים מתכננים "לחטוף ילדים במשחק". עוד טענה אנטישמית שנאמרה על היהודים לאורך ההיסטוריה. למרות הציפייה הגדולה הוא קרא לשחקנים שלא לרכוש את המשחק, ולא לתרום מכספם לג'יי קיי רולינג, או לחטיבת המשחקים של האחים וורנר שמפיצים את הכותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
Hogwarts Legacy. WB Games, צילום מסך
עלילת המשחק תתמקד במרד הגובלינים, ומטרת השחקנים תהיה לדכא ולהחזיר את שלטון הקוסמים לקדמותו/צילום מסך, WB Games

הדיון גרר לא מעט תגובות. חלק טענו ש-Hogwarts Legacy יאפשר לשחקנים לבחור האם הם רוצים להיות קוסמים טובים או רעים. אחרים טענו שהגובילינים לא מוצגים כרוע מוחלט, והשחקנים יוכלו לבחור צד. חלק הסכימו עם הקריאות לחרם, בזמן שאחרים טענו שהוא לא יתרום להפסקת האנטישמיות או הטרנספוביה.

המשחק צפוי לצאת ב-10 בפברואר 2023, וכעת עוד מוקדם מידי להבין האם החרם יעשה את שלו ומכירות המשחק יפגעו. לכל הקריאות הללו התייחס כעת דיוויד חדד, מנכ"ל חטיבת המשחקים של האחים וורנר, שציין: "אנחנו מרוכזים בלפתח את החוויה הכי טובה שאנחנו יכולים, ואנחנו רוצים שכל מי שאוהב את העולם הזה, את הסיפורים ואת הדמויות יוכל להנות ממנו".

Hogwarts Legacy ישוחרר למחשב האישי, לקונסולות הפלייסטיישן 4 ו-5, לאקס בוקס וואן ו-Series X\S. התאריך של גרסת הנינטנדו סוויץ' ייחשף בשלב מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully