וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך חזר: גרסת המשחק של דיוק ניוקם שנשכחה זמינה להורדה

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 17:38

קבוצת מודרים אחראית על שיחזור פיסת היסטוריה מעולם הגיימינג: דיוק ניוקם Forever כפי שנחשף בשנת 2001, ומעולם לא שוחרר

צפו בטריילר של DN Forever מ-E3 2001

דיוק ניוקם Forever טריילר E3 2001/3dRealms

במהלך השנה האחרונה שוחררה לרשת פיסת היסטוריה נשכחת בתעשיית הגיימינג: גרסת המשחק (Build) של Duke Nukem Forever (ומעכשיו נקרא לו בשמו בעברית), כפי שנחשפה בטריילר במהלך E3 2001 (את הטריילר אתם יכולים לראות בנגן המצורף. סמכו עליי, בשעתו, המשחק הזה היה נראה מהפכני). אותה גרסה שדלפה לרשת הכילה את קבצי המקור, אבל היא לא הייתה גמורה ולא נחשבה למשחק "אמיתי". אבל היא בהחלט הכילה מספיק תוכן בשביל שקבוצת מודרים ברשת תנסה לחבר את כל החלקים ביחד ותשחרר את הפרויקט שמעולם לא ראה אור יום.

DNF2001 Restoration Project. mod, אתר רשמי
DNF2001 Restoration Project/אתר רשמי, mod
DNF2001 Restoration Project. Moddb, אתר רשמי
DNF2001 Restoration Project/אתר רשמי, Moddb

היסטוריה זריזה

על הגרסה שדלפה ועל האמינות שלה כתבנו בעבר, אך נתזכר את כל אלו שלא זוכרים או לא יודעים במה מדובר: דיוק ניוקם לנצח, הכותר הרביעי בסדרת משחקי היריות האלמותית מהניינטיז, הוכרז אי שם בשנת 1997, אך הוא נכנס לגהנום פיתוחי שבו עבר ממפתחת למפתחת במשך 14 שנים - עד ששוחרר סופית בשנת 2011 על ידי Gearbox. את התוצאה הסופית כולנו זוכרים בתור מה שנחשב לאחת האכזבות הגדולות בתעשייה אי פעם.

בין כל הגלגולים השונים של המשחק הזה ותהליך הפיתוח שלו שלקח נצח (הבנתם?), אי שם בשנת 2001 שוחרר טריילר במהלך כנס E3 השנתי שהציג את הדוכס במלוא הדרו בתלת מימד מלא. לשעתו, הטריילר הזה נחשב למהפכני ופורץ דרך, וההייפ סביבו היה מטורף. הוא הציג אינטרקציות מלאות עם הסביבה, אקשן ברוטאלי וחווית משחק שאפתנית שלא נתקלנו בה מעולם באותה התקופה.

ואז, להפתעת כולם, הגרסה הזו, שנקברה עם השנים, דלפה לפורומים של רדיט במאי האחרון. אפילו ג'ורג' ברוסרד, אחד מהיוצרים המקוריים של דיוק ניוקם, היה מופתע ולא הבין מהיכן היא צצה פתאום, אך הוא אישר שמדובר בדבר האמיתי. אבל ברוסרד הציע למתן ציפיות מכיוון "ולא מדובר במשחק מלא אלא באוסף שלבי בדיקה המאוכלסים בדמויות".

DNF2001 Restoration Project. Moddb, אתר רשמי
DNF2001 Restoration Project/אתר רשמי, Moddb
DNF2001 Restoration Project. Moddb, אתר רשמי
DNF2001 Restoration Project/אתר רשמי, Moddb

המודרים שלקחו את המושכות והרימו את פרוייקט השחזור

ולמרות האמירה הזו, הגרסה הזו הוכיחה דבר אחד: גרסת המשחק הזו היתה בשלבי פיתוח יחסית מתקדמים. ניתן לראות שהרבה מאוד מכניקות עובדות כמו שצריך, כולל מערכת קרב שמתפקדת באופן מלא. זאת אומרת שכלי הנשק והאפקטים השונים שלהם מתפקדים כראוי, ובקצבי המשחק ניתן למצוא לא מעט דמויות, שלבים, קטעי דיבוב וסצינות מוכנות. הכל אמנם היה מוכן עבור תצוגה לטריילר עצמו, אבל החומרים היו שם.

לכאן נכנסת קבוצת Mighty Foot Productions שאחראית על הפרוייקט "שחזור דיוק ניוקם לנצח 2001", שמנסה להרכיב את כל החתיכות בפאזל מחדש, ולהעניק לנו את המשחק שמעולם לא קיבלנו. קבוצת המודרים הצליחה לשחזר ולהשלים באמצעות מנוע אנריל 1 ו-2 וקבצי המקור שדלפו שנה שעברה כמה מרגעי משחק מהותיים שנחשפו עוד בטריילר המקורי, ולהפוך אותם לשחיקים בפעם הראשונה.

אז איפה מורידים?
כמובן שלא מדובר במשחק מלא או בחווית משחק קוהרנטית ומלאה, והשחקנים בוחרים כל אחד מהשלבים המוצעים בנפרד. אבל כל מה שנחשף בטריילר המקורי נמצא כאן - לאס וגאס, סצינת המלון, ואפילו דיוק על החמור והאופנוע. המשחק זמין להורדה (בלחיצה כאן) לשחקני המחשב האישי, ומכיוון ומדובר במשחק משנת 2001 לא תצטרכו מחשב חדש או חזר במיוחד להריץ אותו. קיימות מספר הגדרות תצורה שונות, ואפילו מצב מולטיפלייר.

DNF2001 Restoration Project. Moddb, אתר רשמי
DNF2001 Restoration Project/אתר רשמי, Moddb

לכל מי שגדל באותה התקופה וקיווה אי פעם להניח את הידיים שלו על דיוק ניוקם לנצח בגרסה הזו, חלום הילדות שלכם התגשם. עכשיו רק צריך ש-Valve תשחרר את Half-Life 3 למציאות המדומה. אחרי Half-Life: Alyx, ואחרי שדיוק ניוקם צץ משום מקום למרות כל השנים שעברו - הכל אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully