וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק של דיוק ניוקם שמעולם לא קיבלנו שוחרר לרשת

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 13:31

משתמש ב-4chan הדליף את גרסת המשחק מ-2001 שהפך לפיסת היסטוריה מסתורית ונשכחת

Duke Nukem Forever. 3D Realms, אתר רשמי
Duke Nukem Forever משנת 2011/אתר רשמי, 3D Realms

כל מי שגדל בשנות ה-90 יכול לזכור את תקופת הרנסנס הגדולה של משחקי היריות למחשב האישי שהחלה עם Wolfenstein 3D (או בשמu הישראלי: הטירה הנאצית), התפתחה עם Doom הקלאסי והמשיכה עם משחקים כמו Quake, Half Life, System Shock ועוד רבים וטובים. כל אחד מאותם משחקים הללו הציג בפנינו גם גיבורי האקשן הגדולים והמצ'ואיסטים: Doom Guy, גורדון פרימן, וכמובן המלך - דיוק ניוקם מתוך המשחק Duke Nukem 3D משנת 1996 (אך למעשה התחיל את דרכו בתור משחק Side Scroll קלאסי).

הפיתוח של כותר ההמשך Duke Nukem Forever (ומעכשיו נקרא לו DNF בקיצור) החל כבר בשנת 1997, כשנה לאחר יציאת המשחק השלישי, ולמעשה נכנס לגיהנום פיתוחי (Development Hell) שבו עבר ממפתחת למפתחת במשך שנים על גבי שנים - עד ששוחרר סופית בשנת 2011 על ידי חברת Gearbox. לצערם של השחקנים המשחק לא עמד בציפיות והתמודד מול הייפ בלתי אפשרי שנבנה שנים על גבי שנים - ונחשב לכישלון בעיני רבים.

Duke Nukem Forever. 3D Realms, אתר רשמי
Duke Nukem 2011: המשחק שקיבלנו לאחר 15 שנות הייפ לא בהכרח עמד בציפיות/אתר רשמי, 3D Realms

חוזרים אחורה...

DNF ידע לא מעט גרסאות שונות במהלך 15 שנות הפיתוח הללו, ולאורך השנים הוא עבר לא מעט שיפוצים ואיתחולים מחדש. בתחילת הפיתוח שלו (1997) הוא נבנה על המנוע של Quake II, רק בשביל לעבור ל-Unreal הראשון כשנה לאחר מכן ולזרוק את כל העבודה של המפתחים לפח ובעצם להתחיל את כל העסק מחדש. לאורך השנים קיבלנו לא מעט הצצות וסרטונים שכל פעם הציגו לנו עוד ועוד שיפורים באנימציות, אבל עם הזמן המשחק הפך פחות או יותר לבדיחה ושחקנים כבר הפכו לאדישים לחזרתו של הדוכס.

אבל איפשהו בשלהי 2001 השחקנים הותיקים ביננו יוכלו לזכור את הטריילר של המשחק שנחשף בכנס E3 ואת הרף הגבוה שהציג: גרפיקה שנחשבה באותה התקופה לפורצת דרך, אינטרקאציות מלאות עם הסביבה, אקשן ברוטאלי וקטעי משחקיות שכוללים רכבים ואיזורים פתוחים. כל הטוב הזה ועוד בתלת מימד מלא? The King Is Back Indeed Baby. כל זה רק הלהיט והלהיב את ההייפ של המעריצים, כולל עבדכם הנאמן (שהיה אז בכיתה ז' ונשבע שזה היה הדבר הכי מגניב שראה אי פעם בכל החיים שלו).

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ההייפ בשיאו: הטריילר של Duke Nukem Forever שנחשף ב-E3 2001

ההיסטוריה עושה קאמבק

כמו שכבר סיכמנו, את גרסת המשחק המלהיבה הזו של DNF מעולם לא קיבלנו, ולמרות שאפשר לראות "שאריות" של רעיונות וקונספטים ש-Gearbox החליטה להשאיר במשחק שלה משנת 2011 - עדיין לא היה מדובר במוצר והמהפכני שהבטיחו לנו לפני כעשור ב-E3 2001. בעיקר כי התעשייה הספיקה להתקדם בעשור הזה, ולא מעט קונספטים ורעיונות כבר הספיקו להקדים את DNF.

כעת לאחר כל השנים האלה נראה שמשתמש מרשת 4chan בכינוי 'x0r_jmp' טוען שהוא הצליח להניח את ידיו על גרסת המשחק (או במונח המקצועי: build) של DNF שהוצגה בפנינו דאז, ומשחרר לרשת את הפרויקט שנשכח ונאבד עם השנים. x0r כתב בפוסט המקורי: "כל התוכן שהוצג ב-E3 זמין. כמעט כל שלב שתוכנן זמין בצורה כזו או אחרת. המשחק רץ על מנוע Unreal 1. הגרסה המלאה שלו לא קיימת ומעולם לא סיימה את הפיתוח".

כך זה נראה: הגרסה של Duke Nukem Forever שמעולם לא קיבלנו ודלפה לרשת

לכל הקוראים הספקטיים שחושבים שמדובר בזיוף כזה או אחר, ככל הנראה מדובר בדבר האמיתי. במיוחד לאור העובדה שהוא זכה להתייחסות רשמית מצד אחד היוצרים המקוריים של סדרת דיוק ניוקם - ג'ורג' ברוסרד, שענה בטוויטר הרשמי שלו למעריצים וביקשו ממנו אישור: "כן, ההדלפה הזו נראית אמתית. אבל אני לא מעוניין לדבר יותר מידי ולחפור בעבר הכואב של המשחק" - ככל הנראה אמירה המכוונת לגיהינום הפיתוחי שאליו נקלע המשחק עם השנים והעובדה שמדובר בפצע פתוח עבור ברוסרד.

ברוסרד המשיך וניסה להרגיע מעט את הרוחות במידה ושחקנים חשבו שהם יזכו לחוות לראשונה את החוויה המלאה שהתפספסה ונאבדה עם השנים: "אני ממליץ למתן ציפיות. לא קיים משחק 'אמיתי' לשחק בו. מדובר באוסף של שלבי בדיקה מאוכלסים בדמויות. אין לי מושג מי הדליף את המשחק". - כך שאנחנו יכולים להבין שהרבה מאוד מהטריילר בעצם בויים במיוחד (כמו לא מעט משחקים ישנים וחדשים) עבור האירוע, ומדובר בעיקר במספר מכניקות וקטעי משחקיות שלא בהכרח משתלבים למשחק קוהרנטי ומלא.

במידה ואתם סקרנים ומעוניינים להתנסות בפיסת ההיסטוריה הזו שנאבדה ונשכחה, אתם יכולים להוריד את ה-Build של המשחק בלחיצה כאן למחשב האישי. קחו בחשבון שהתקנת ה-Build הוא לא תהליך מסובך, אך הוא לא בהכרח פשוט עבור המשתמש הממוצע. תוכלו להכנס למדריך כאן ולעקוב אחר ההוראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully