וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון דיפלומטי ענק לישראל בענף הגיימינג התחרותי

מערכת ערוץ הגיימינג

21.12.2022 / 13:09

הצעת המשלחת הישראלית בוועדת הפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני עברה ברוב מוחץ, לאחר שנבחרת ישראל לא הורשתה להשתתף באליפות העולם למדינות עם הדגל וסמלי הלאום

IESF World Esports Championship 2022/IESF

כפי שדווח בחודש שעבר, נבחרת ישראל בגיימינג לא השתתפה השנה באליפות העולם למדינות בספורט אלקטרוני עקב חוסר ההסכמה של המדינה המאחרת, אינדונזיה, לאפשר לנבחרת לשחק עם מדי הנבחרת והדגל "מטעמי ביטחון". מאז, העמותה לגיימינג תחרותי, המייצגת את ישראל בפדרציה הבינלאומית לספורט אלקטרוני, החלה במאמצים דיפלומטים רבים על מנת לשנות את התמונה.

השבוע הועלתה הצעה על ידי המשלחת הישראלית במהלך ישיבה ועדת הפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני, שקראה לחייב כל מדינה אשר נבחרת לארח את אליפות העולם לאפשר לכלל המדינות המשתתפות לשלוח נבחרת המיוצגת עם שם המדינה, הסמלים והצבעים הלאומיים שלה. ההצעה הזו זכתה לתמיכה גורפת כאשר 87% מהמדינות הצביעו בעד.

ההצעה עברה ברוב מוחלט של מדינות מזרח ומערב, והמדינות שהצביעות נגד היו בעיקר מדינות ערב. בסך הכל ההצבעה הישראלית זכתה לרוב של 55 מדינות שהצביעו בעד, לעומת שמונה מדינות שהתנגדו. שש מדינות נמנעו מההצעה, ביניהן איראן, עיראק וסעודיה.

אליפות העולם למדינות ב-ESports. גיל רונן, העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, מערכת וואלה!
מתוך אליפות העולם למדינות בספורט אלקטרוני ה-13 משנת 2021, שהתקיימה באילת/מערכת וואלה!, גיל רונן, העמותה לגיימינג תחרותי בישראל

זהו הישג משמעותי עבור ישראל, שכן הוא ממחיש את המנהיגות והמעמד של המדינה בתחום הספורט האלקטרוני. ההישג גם מחזק את היחסים של ישראל עם מדינות חברות אחרות, ומבסס את המדינה כשחקן מפתח בקהילת הספורט האלקטרוני העולמית.

אישור ההצעה הישראלית מסמן גם צעד משמעותי חשוב עבור הפדרציה לבינלאומית לספורט אלקטרוני ולקהילה העולמית, שכן היא תאפשר שיתוף פעולה מוגבר בחתירה לקידום תחום הספורט האלקטרוני ללא הגבלות על מדינות ותעמיד את הפדרציה בשורה אחת עם ארגוני ספורט מובילים בעולם שכבר אינם מאפשרים הגבלות על מדינות מעין אלו.

המשלחת הישראלית, בהובלת יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי עידו ברוש, הייתה גורם מכריע בהבטחת תמיכתן של מדינות מפתח בהצעה, ודגלה בחשיבות של שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הספורט האלקטרוני. הנאום של יו"ר העמותה בטרם ההצבעה דרש את תמיכתה של כל מדינה חברה בארגון אשר תומכת בשלום, שיתוף פעולה עולמי, והפרדת גיימינג מפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully