וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל בגיימינג לא תשתתף השנה באליפות העולם למדינות

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 20:02

ההחלטה התקבלה על ידי וועד העמותה לאחר חוסר ההסכמה של המדינה המארחת, אינדונזיה, לאפשר לנבחרת לשחק עם מדי הנבחרת ודגל ישראל מטעמי ביטחון

נבחרת Overwolf ישראל. בר וורובל, Overwolf,
נבחרת ישראל באליפות העולם למדינות 2021/בר וורובל, Overwolf

העמותה לגיימינג תחרותי (ע"ר) מכריזה בצער כי החליטה שלא לשלוח את נבחרת ישראל 2022 להשתתף באליפות העולם הקרובה למדינות באי "באלי" באינדונזיה. החלטה זו מגיעה בתגובה לחוסר ההסכמה של המדינה המארחת, אינדונזיה, לאפשר לנבחרת ישראל להשתתף ככלל הנבחרות, עם מדי נבחרת ישראל ותחת דגל ישראל, ואף לא בשם "נבחרת ישראל." זאת לאחר שישראל אירחה בשנה שעברה בעיר אילת את אליפות העולם למדינות 2021, ואף העבירה את הדגל הפדרציה לאינדונזיה, שנבחרה השנה לארח את האליפות

במהלך החודשים האחרונים התקיים קשר בין הוועד המארגן של אליפות העולם באינדונזיה לבין העמותה לגיימינג תחרותי, תוך תיווך וגישור של הפדרציה הבינ"ל לספורט אלקטרוני (IESF). הוועד המארגן האינדונזי הודיע לעמותה לגיימינג תחרותי באשר להחלטת הממשלה האינדונזית שלא לאפשר לנבחרת ישראל להשתתף באליפות העולם.

לדרישת יו"ר העמותה נעשה ניסיון לשנות את ההחלטה תוך התערבות נשיא הפדרציה הבינ"ל לספורט אלקטרוני IESF כמו גם מזכ"ל הארגון, אשר דרשו מהאינדונזים לתת מענה בהתאם לחובתם לארח את כלל המדינות החברות בפדרציה. לבסוף החליטה אינדונזיה לאפשר את השתתפות נבחרת ישראל, אך תוך תנאי שלא יהיה ייצוג לסמלי מדינת ישראל (דגל ישראל, שם המדינה וסמלים לאומיים) באליפות העולם הקרובה באינדונזיה מטעמי ביטחון, ושהנבחרת תשתתף עם מדים ניטרליים.

העמותה לגיימינג תחרותי בישראל דחתה הצעה זו ולא תשלח את נבחרת ישראל להשתתף בתחרות השנה.

אליפות העולם למדינות ב-ESports. גיל רונן, העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, מערכת וואלה!
מתוך טקס הפתיחה של אליפות העולם למדינות 2021 שהתקיימה בעיר אילת/מערכת וואלה!, גיל רונן, העמותה לגיימינג תחרותי בישראל

כאמור, אליפות העולם באינדונזיה הוכרזה בטקס הסיום של אליפות העולם 2021 שהתקיימה בישראל בעיר אילת ע"י העמותה לגיימינג תחרותי, תנועת מכבי העולמית ועיריית אילת ובתמיכת משרד התיירות. דגל אינדונזיה הונף אז בטקס הסיום, שם יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי, עידו ברוש, העביר את דגל הפדרציה למשלחת האינדונזית בטקס החילופים.

בתגובה למקרה, העמותה לגיימינג תחרותי בישראל הגישה הצעת החלטה מחייבת לאסיפה הכללית של הפדרציה העולמית. במסגרת הצעת ההחלטה, מדינה אשר לא יכולה להתחייב לאפשר לכלל המדינות החברות בפדרציה להשתתף בתחרות בתנאים שווים, לא תוכל לארח את אליפות העולם ולא יחתם עמה הסכם אירוח. ההצעה צריכה רוב של 45 מדינות כדי לעבור ולהפוך למחייבת. העמותה לגיימינג תחרותי פועלת בתמיכת מדינות ידידותיות אל מול כלל המדינות בעלות זכות הצבעה בפדרציה להצביע בעד ההצעה.

עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל מסר בתגובה: "החלטת ממשלת אינדונזיה היא חוסר כבוד וזלזול מוחלט כלפי נבחרת ישראל והאירוע העולמי, ונוגדת את כל ערכי הספורט והגיימינג התחרותי. בניגוד לאירוח הישראלי אשר קיבל את המשלחת האינדונזית ללא תנאים מגבילים ובסבר פנים יפות ומכבדות בישראל בשנה שעברה, אינדונזיה בחרה להשתתף במשחקים פוליטיים ולא לאפשר לנבחרת ישראל לייצג את המדינה ככלל המדינות באליפות העולם".

"נבחרת ישראל היא איננה 'סתם עוד קבוצה'. היא מהווה חוד החנית של הגיימינג התחרותי בישראל ונושאת בגאווה את דגל המדינה וסמלי הלאום. לא נקבל תנאים מבזים שאינם מאפשרים לנבחרת להשתתף ככלל הנבחרות באליפות העולם, ונדרוש מאסיפת הפדרציה שתתכנס בבאלי לקבל את הצעת ההחלטה שלנו לדרוש מכל מדינה עתידית לאפשר לכל הנבחרות להשתתף תחת דגלי המדינה שלהם ובאותם תנאים בטרם חתימת הסכם לאירוח האליפות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully