וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לימי הזוהר: הביקורת שלנו לקול אוף דיוטי החדשים

שלומי בן עטר

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 18:42

אקטיוויז'ן מפצה על שנים קודמות, ו-Modern Warfare ו-Warzone 2 מציגים עתיד מבטיח לסדרת המשחקים הותיקה. וגם: בואו להשתתף בפעילות ולזכות בעותקים של המשחק

צפו בטריילר שמציג את המולטיפלייר של MW II ו-Warzone 2.0

Modern Warfare II Multiplayer & Warzone 2.0 Trailer/Activision

כמו בכל שנה קיבלנו את הקול אוף דיוטי החדש, רק שהשנה אחת מהטענות הגדולות ביותר הוא לאו דווקא חוסר החידושים בסדרה (בגזרה הזו אנחנו מסודרים, אל תדאגו), אלא תגית המחיר הגבוהה שהודבקה למשחק הטריפל איי של אקטיוויז'ן. אז האם המשחק הזה שווה את המחיר שלו? התשובה (שלי) לפחות - היא כן. וכמובן שאני אסביר.

אבל קודם, קצת רקע

קול אוף דיוטי הוא מותג שתמיד פיאר את הריאליזם. התחושה הריאליסטית של שדה קרב או של האינטימיות שיש מאחורי קווי האוייב, ואני לא מדבר רק על הסינגל פלייר. המתחרה הגדול של קול אוף דיוטי תמיד היה באטלפילד וכשאקטיביזן ושלל המפתחות שעובדות איתה לא סיפקו לנו את הסחורה, זאת הייתה הכתובת.

לצערנו, באטלפילד זה מותג שכבר לא מעט שנים הפסיק לספק את הסחורה, כי פשוט מאד הוא סטה מהבסיס שהפך אותו למה שהוא - שדה קרב אמיתי עם קירות נשברים וזוועות מלחמה מסביב. כשבאטלפילד ניסה להיות קול אוף דיוטי, זה פשוט לא עבד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

חזרה לימי הזוהר

בשנת 2019 סוף סוף קיבלנו את החזרה ל-Modern Warfare, לטעמי סדרת הקול אוף דיוטי הטובה ביותר, מהמפתחת הטובה ביותר (Infinity Ward), ואיזה משחק מדהים קיבלנו. שני משחקים מאז, גם אם קול אוף דיוטי הוא מותג שמחליט לפעמים לנסות לסטות קצת מהריאליזם הרגיל, הוא עדיין נשאר קול אוף דיוטי ולא מאבד את הזהות שלו. לפעמים זה מצליח (ע"ע Black Ops) ולפעמים לא (Vanguard, לדוגמא).

מאז אפשר לומר שאקטיוויז'ן היו חמדנים, והם ניסו למצוץ מאיתנו עוד כסף על עוד משחקים גרועים מאותו המותג, והיו צריכים לעשות סדר ובדק בית. מה לעשות, Black Ops ו-Vanguard לא היו חביבי הקהל. אקטיוויז'ן דפקה את המותג האהוב שלה, והביאה לנו משחקים גרועים שאנחנו לא רוצים או צריכים. כישלון.

עכשיו השרביט חזר אל Infinity Ward, ואקטיוויז'ן הבינה שהיא צריכה להשקיע במשחק כמו שצריך, ולהמשיך להשקיע בו אם עושים אותו מולטיפלייר מתמשך. וזה המשחק שרציתי! הגיע הזמן! קיוויתי כל כך (וידעתי בפנים) שהם יתנו לנו את MW 2019, אבל משופר בטירוף. ואין מה לומר - MW II פשוט מדהים.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

בואו נשים את השלילי בצד

למרות שנהניתי, כ-MW II רק יצא הוא היה שבור לגמרי. אוסף של באגים שהקשו מאד לשחק, ו-UI שרק הם שם מבינים. לצרף חבר הייתה משימה יותר קשה מלהרכיב ממשלה, והשרתים - שאלוהים ישמור. איך מוציאים משחק כזה יקר, בצורה כל כך שבורה, כשידוע שיש ציפיה מטורפת למשחק? מצד שני, אני גם די בטוח שהם לא ציפו שתהיה כזאת נהרה למשחק. אז חיכיתי שיפתרו את ארגז הבאגים כדי לתת ביקורת כמו שצריך. ועכשיו למשחק עצמו. אני אחלק את הביקורת לחלקים ואגיד שעם כמות תוכן כזאת במשחק אחד - אני מבין למה תמחרו אותו ככה. פלוס ההבטחה שהם לא יוציאו משחק אחר שנתיים ויעבדו רק על זה.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

הקמפיין ראשי

אם יש משהו שקול אוף דיוטי ידוע בו זה הקמפיינים היפייפיים שלו. כל משחקי העבר, כולל MW 2019 וגם במקרה הנוכחי. העלילה של Modern Warfare 2 ממשיכה את המשחק הקודם, ואנחנו עוקבים אחר קפטן פרייס (האחד והיחיד) שמנהל את יחידת המבצעים 141, בניסיון לאתר את מפקד הכוחות האיראניים שמאיים על ארה"ב בהתקפות טילים.

MW II מציע קמפיין מגוון שמסופר מדהים, ואפילו המצוד אחר חשודים במשחק מכניס אתכם לעומק החוויה. הוא אמנם לא ארוך במיוחד (איזור 8-9 שעות) אבל מלא סוגי משימות ומלא חוויות שונות. גם המשחק של הדמויות מצויין והכל מרגיש סופר אמיתי. בזה אקטוויז'ם תמיד היו טובים. אנינ ממליץ לשחק על הרמות הקשות, ככה לכל החלטה שלכם באמת תהיה משמעות.

והגרפיקה? כל כך יפייפיה שזה מדהים. הפרטים והנאמנות למציאות מדהימים. האנטרנט כבר התלהב מהמשימה ברחובות אמסטרדם, וכמה המשחק מזכיר את הדבר האמיתי.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

מולטיפלייר

המודים השונים חוזרים בקרבות כיבושי שטחים ו-Deathmatches. בזה המשחק תמיד היה טוב, רק שהקצב השנה מרגיש מאד מדוייק. מעבר לזה אחד הדברים שאני הכי אוהב לשמוע זה שהסטרימרים פשוט לא מסתדרים עם המשחק. Infinity Ward בנו את קול אוף דיוטי הזה (כולל Warzone 2, כבר נגיע אליו) לשחקנים הקז'ואלים, לאבות עם הילדים, לאנשים שאין זמן ויש להם עבודות אמיתיות. אין יותר סלייד וביטול למשל - תודה לאל.

השחקנים המקפצים לא מקבלים ייתרון משמעותי במשחק יותר. זה נכון שתמיד ימצאו פרצות ומה לנצל, אבל המשחק הזה מרגיש הרבה יותר "מציאותי" (עד כמה שניתן). נוספה גם קפיצת הצלילה (dive) שנחמד להשתמש בה מדי פעם. המשחק רץ על 120 פריימים בקונסולות ועדיין שומר על גרפיקה מרשימה. יש מודים שגם מדמים לנו קצת את באטלפילד כמו Ground War או Invasion, והם מהנים במיוחד.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
Call of Duty: Modern Warfare 2/אתר רשמי, Activision

Co-Op

מוד חדש שיאפשר לכם לקחת אתכם חבר ופשוט לשחק איתו ב-3 משימות ארוכות ובנויות יפה. מה שאני אוהב בממוד הזה שהAI חכם, קשה, ומציב לכם אתגר. זה מרגיש כמו סרט אקשן שמתחיל בהתגנבויות אבל נגמר ברכבים דוהרים עם מסוקים אחריכם. הייתי שמח לעוד משימות וגיוון, אולי בעתיד. הקו אופ של 2019 בהשוואה לא היה מהנה באותה ברמה. כאן בנו את המוד לעבודה וחשיבה בצוות, וזה מאוד מתגמל.

עכשיו אנחנו מגיעים למודים החינמיים, אבל למי שקנה את המשחק יש יתרון רציני של נשקים והקוסטומיזציה שלהם. כנל לגבי סקינים וכאלה.

Modern Warfare II & Warzone 2.0. Activision, אתר רשמי
Modern Warfare II & Warzone 2.0/אתר רשמי, Activision

DMZ

צוותים של שלושה שחקנים שנכנסים לאיזור מלחמה שבו תיתקלו בעיקר ב-AI (יעני בוטים) חכמים וקשים, אבל גם צוותים אחרים של שחקנים אמיתיים. המטרה היא להשלים משימות ולהוציא ציוד יקר שייתן לכם כסף ונשקים לפעמים הבאות או למשחק בכללי. למשל את ה-M13 אפשר להשיג רק שם וזה סרט רציני כי כולם רצים אליו והוא נמצא גם ככה באיזור ממש קשה. מוד מ-מ-ש מגניב שאני שמחתי לקבל אותו.

Call of Duty Warzone 2.0. Activision, אתר רשמי
Call of Duty Warzone 2.0/אתר רשמי, Activision

ולגולת הכותרת: Warzone 2.0

הבאטל רויאל שחיכיתי לו! ממש אהבתי את Warzone הקודם והמפה הראשונה שלו וורדאנסק. אחר כך כש-COD עבר ידיים הכל שם נדפק, וקיבלנו גם מפה גרועה שאין מה להרחיב עליה. עכשיו קיבלנו מפה חדשה - אל מזרע. מפה פשוט מעולה כי היא בדיוק באמצע בין ורדאנסק מלאת הבניינים, וקלדרה הגרועה שהייתה שטחים פתוחים מדי. הפעם יש לנו גם מספיק בניינים להתחבא בהם ולעשות Loot בנוסף לשטחים פתוחים (נגד קמפרים שרק מתחבאים).

גם ה-Loot עצמו נעשה מאד חכם, כי עכשיו אנחנו אוספים דברים ממקומות יותר הגיוניים, למשל שילדים ממדפים בחנויות וכסף מהקופות בסופרים. נוסיף לזה את מערכת הקרבות במים שהוסיפו: צלילות מתחת למים וגם קרבות בסירות. זה מוסיף כל כך הרבה עניין. הייתי בzones אחרונים שנסגרו על מים וזה היה פסיכי.

יש גם יותר סוגי רכבים ומסוקים ויותר מקומות נסתרים עם Loot מעניין. אחד הדברים שלא אהבתי הוא ה-Loadout (הנשקים והקוסטומיזציה שהכנו מראש). קשה מאד להשיג Loadout, כי אין מספיק וכולם הולכים אליו. הוא נפתח בשלב יחסית מאוחר וזה כבר לא משתלם ללכת, כי הסיכון לא תמיד שווה את זה.

Call of Duty Warzone 2.0. Activision, אתר רשמי
Call of Duty Warzone 2.0/אתר רשמי, Activision

הוסיפו עוד משימות עם חיילי AI שנותנות Loot שווה ואפילו Loadou, אבל גם שם אנחנו נהיה ממש חשופים, והבוטים קשים יחסית. סיכון ענק לעשות משימות כאלה, אבל עדיין nice to have.

ה-דבר לטעמי ב-Warzone 2.0 הוא הצ'אט החדש (Proximity Chat). תודה אקטיוויז'ן! אם אתם על הצאט של המשחק ואתם קרובים יחסית לאויב, אתם תשמעו אותם מדברים. מפה כבר מתחילות שיחות שיכולות ללכת לכל מקום! החל מקללות, עד שיחות נפש, תחנונים, ועד לשחקנים שיתנדבו להיות הנהג אובר שלכם (תמורת כסף כמובן).

אחת התוספות היותר מבורכות היא היכולת להצטרף לצוות שחסרים לו שחקן או שניים. הכל תלוי לאן תלך השיחה. לשחקנים שעושים סטרימים זה זהב. את Warzone 2.0 אפשר לשחק ביחיד, זוגות, שלשות וסקוואדים (רביעיות). ואפילו הוסיפו מצב גוף שלישי.

Call of Duty Warzone 2.0. Activision, אתר רשמי
Call of Duty Warzone 2.0/אתר רשמי, Activision

לסיכום

השתדלתי לסכם את כל ההיבטים העיקריים בקצרה, ואני חושב שהבנתם שאני מאוד ממליץ על קול אוף דיוטי השנה. למרות המחיר הגבוה שלו, מי שישחק בו קבוע (בעיקר ברשת), ישחק בו לתקופה ארוכה מאוד, והוא מצדיק את המחיר שלו לטעמי. אבל מי שמחפש רק את הקמפיין - הוא מדהים. אבל לבדו לא שווה את המחיר. שימו אותו ברשימת ההמתנה שלכם וחכו למבצעים. אני הייתי שלומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully