וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוכל, לא הולך לך כמו שחשבת?": האנטרנט נגד תביעת סוני

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 9.9.2022 / 9:08

מייצג התביעה קיים דיון ברדיט ונקטל על ידי הגולשים, שממש לא התרשמו מהניסיון להרוויח כסף על חשבונם

Sony Playstation 5 Trailer/סוני

בחודש שעבר דווח שכתב תביעה הוגש בבריטניה נגד חברת סוני בטענות "שהפרה את חוקי התחרות, ניצלה את מעמדה ואת כוחה בשוק, גבתה עמלות גבוהות מצד המפתחים והמפיצות על כל מכירה בחנות ה-PSN שלה, והם אלו שגררו להעלאות מחירים עבור הצרכנים". התביעה דרשה מסוני לשלם ללקוחות שלה בשווי כ-5 מיליארד ליש"ט, והיא הוגשה על ידי יועץ הצרכנות אלכס ניל, בליווי של משרד עריכת הדין מילברג שבלונדון.

במהלך הימים האחרונים פתח ניל דיון שאלות ותשובות (Q&A) באתר רדיט והזדהה בתור מייצג התביעה. הוא אפשר לגולשים לשאול אותו על התביעה - וזה ממש לא עבר בצורה חלקה כמו שהוא ציפה. בתור התחלה, ניל לא ענה בצורה ישירה לשאלות הגולשים ובהרבה מקרים ענה באופן מעורפל, במיוחד כשנשאל כמה הוא ירוויח בתביעה. הוא כן ציין שהוא ושותפיו ירוויחו סכום כספי על התביעה, אך לא ציין כמה.

ניל המשיך לנסות להטות את הדיון לטובתו וציין כי סכום הפיצויים שסוני תשלם לכל לקוח שיצטרף לתביעה יהיה בין 67 ל-562 יורו, אך כאמור, לא ציין כמה הוא ועמיתיו התובעים ירוויחו. ואיכשהו יש לנו הרגשה שזה יהיה יותר מ-560 יורו. מיותר לציין שהגיימרים לא התרשמו מהטענות של ניל או מהתביעה (בלשון המעטה), ורבים מהם תהו מדוע היא אינה מתייחסת גם למיקרוסופט או פלטפורמת סטים - שגובות עמלות דומות בסך 30% מהמפתחים. אחרים לעגו והיו כאלה שאף קראו לו "נוכל".

היו גולשים שציינו את המובן מאליו: המחירים בחנויות הדיגיטליות אחידים בכל הפלטפורמות (גם בקונסולות וגם במחשב, למעט מבצעים נקודתיים), ועמלת ה-30% שסוני גובה משפיעה על המפתחים, ולא על הצרכן הממוצע - לכן התביעה לא מייצגת אותם. משתמש אף הגיב לניל ואמר את מה שכולם חושבים: "זה מיזם שנועד ליצור לך ולשותפים שלך כסף, אל תעמיד פנים שזה משהו אחר. אני אניח שאתם מקווים שניצחון בתיק הזה יהווה תקדים ללכת אחרי חברות גדולות יותר כמו אפל וגוגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
Playstation Store. Playstation, אתר רשמי
Playstation Store/אתר רשמי, Playstation

ניל ככל הנראה חשב שניצול במה כמו רדיט הוא צעד יחצני שיקנה לו הרבה נקודות אצל השחקנים, אבל הוא השיג את התוצאה ההפוכה. זה לא מפתיע. הצרכנים לא משתפים פעולה (כי אין סיבה ממשית) ורק בשנה שעברה תביעה דומה נסגרה בארה"ב שטענה שסוני "נוקטת בצעדים אנטי צרכניים ולא מעודדת תחרות". אין מקום לתביעה צרכנית, ואם כבר מתעקשים לבדוק את הנושא, הוא צריך להיבדק על ידי רשות ההגבלים, ממש כפי שהיה בקייס של אפל נגד אפיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully