וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד לקוי שלא מתחשב בגיימרים": הקרב בין סוני למיקרוסופט ממשיך

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 16:23

סאגת קול אוף דיוטי ממשיכה, ומנכ"ל סוני עונה למנכ"ל אקס בוקס על ההבטחה שהמותג יישאר בפלייסטיישן לזמן מוגבל לאחר אישור רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד

הקרב בין סוני למיקרוסופט על הבלעדיות של קול אוף דיוטי לאחר רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד לא מפסיק, והשתיים ממשיכות בקרב האשמות פומביות. רק השבוע מנכ"ל אקס בוקס, פיל ספנסר, שיחרר הצהרה והבטיח שקול אוף דיוטי יישאר זמין לקונסולות הפלייסטיישן "למספר שנים נוספות" גם לאחר שרכישת אקטיוויז'ן-בליזארד תאושר. עכשיו הגיע תורו של ג'ים ראיין, מנכ"ל סוני, להגיב.

Call of Duty: Modern Warfare 2. Activision, אתר רשמי
הקרב על קול אוף דיוטי בין סוני למיקרוסופט ממשיך/אתר רשמי, Activision

ראיין הגיב למגזין Gameindustry ואמר: "לא התכוונתי להגיב בנושא כי הבנתי שמדובר בשיח עסקי פרטי, אבל אני מרגיש את הצורך להבהיר את העניינים מכיוון וספנסר הפנה את הנושא אל תשומת הלב של הציבור. מיקרוסופט הציעה לסוני שקול אוף דיוטי יישאר על הפלייסטיישן למשל שלוש שנים נוספות לאחר שחוזה הבלעדיות עם אקטיוויז'ן (וסוני) יגיע לסופו".

"לאחר יותר מ-20 שנים שקול אוף דיוטי זמין בפלייסטיישן, מדובר בצעד לקוי בכל כך הרבה מובנים שלא לוקח בחשבון את ההשפעה שתהיה לו על הגיימרים. אנו מעוניינים לקבל הבטחה שהשחקנים של פלייסטיישן ימשיכו לקבל חווית קול אוף דיוטי איכותית, וההצעה של מיקרוסופט חותרת תחת הרצונות הללו".

בתחילת השבוע כשספנסר פרסם את ההצהרה שלו, הוא ציין כי המותג יישאר זמין לסוני "למספר שנים נוספות", אך כעת אנו מודעים לכמה בדיוק - שלוש שנים. חוזה הבלעדיות שראיין הזכיר הוא הסכם עם אקטיוויז'ן בו מצבי משחק מסוימים (כמו מצבי הזומבים) יהיו בלעדיים לפלייסטיישן למשך שנה, ולאחר מכן ישוחררו לאקס בוקס ולמחשב.

Call of Duty Vanguard Zombies. Activision, אתר רשמי
מצבי הזומבים בקול אוף דיוטי הם חלק מהתוכן שהיה בלעדי לפלייסטיישן למשך שנת ההשקה הראשונה/אתר רשמי, Activision

הטענה העיקרית של סוני הייתה שהפיכת קול אוף דיוטי למותג בלעדי עבור אקס בוקס יפגע אנושות במכירת הסוני, ומכיוון ומדובר בכותר שמאוד עוזר לצרכנים להחליט איזו קונסולה ירכשו. רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד נבחנת לאישור בימים אלו אצל הגורמים הרגולטורים ברחבי העולם, ומשרד ההגנה לצרכנות כלכלית בבריטניה ציין בדו"ח שכתב בנושא כי סוני עלולה להרגיש את תוצאות הבלעדיות של קול אוף דיוטי למיקרוסופט כבר עם השקת דור הקונסולות הבא.

בדו"ח נכתב: "סוני ככל הנראה תרגיש את ההשפעה החל עם השקת דור הקונסולות הבא, מתי שהגיימרים מבצעים את ההחלטה שלהם איזו קונסולה לרכוש. משרד ההגנה לצרכנות בבריטניה מאמין שהאיחוד (בין אקטיוויז'ן-בליזארד) למיקרוסופט עשוי להחליש באופן ניכר את היריבה הגדולה שלה, מה שיקבע את התחרות בשוק בקונסולות". היום (ה-8 בספטמבר) משרד ההגנה לצרכנות בבריטניה צריך להגיש את מסקנותיו הסופיות בנושא. משרד ההגנה לצרכנות בברזיל אישר את העסקה בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully