וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי ההמשך של Doom ו-Half Life שאף פעם לא קיבלנו

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 16:34

סרטוני גיימפליי חדשים חושפים איך הספין אוף Ravenholm או הכותר הרביעי בסדרת Doom היו אמורים להראות

Half-Life: Ravenholm\Doom 4. Noclip - Video Game Documentaries, צילום מסך
משחקי ההמשך של Doom ו-Half Life שאף פעם לא קיבלנו/צילום מסך, Noclip - Video Game Documentaries

אין באמת יותר מידי צורך להציג את Doom או את Half-Life, שניים ממשחקי היריות האייקוניים ביותר, ועדיין נחשבים למהפכניים ברמה שהם עיצבו את התעשייה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. לאורך השנים הם זכו להמשכים, חלקם ראו אור יום (כמו שאנחנו כבר יודעים), וחלקם נשארו באפילה ונחשבו בגדר שמועה בלבד.

עמוד היוטיוב NoClip, שמפרסם באופן קבוע סרטונים דוקומנטריים מקיפים ביותר על התעשייה, שיחרר במהלך השבועות האחרונים שתי פיסות היסטוריה חשובות ונשכחות שאף אחד לא בהכרח ציפה אליהם: הראשון הוא כותר ספין אוף שמבוסס ביקום של Half-Life, השני הוא Doom 4, שנראה שונה באופן משמעותי מהכותר שקיבלנו בסופו של דבר, (Doom (2016.

Half-Life: Ravenholm

כש-Half-Life יצא לראשונה אי שם ב-1998, חברת Valve (שפיתחה את המשחק המקורי) שיתפה פעולה עם Gearbox, והיא פיתחה עבורה (ועבורנו) שני משחקי ספין-אוף שמרחיבים את היקום והעלילה, ונתנו לנו צד אחר של מאורעות המשחק: Opposing Force ו-Blue Shift. כל אחד מהמשחקים הללו עקב אחר דמויות שונות מהמשחק הראשון - אדריאן שפרד, ובארני קאלהון.

ההרחבות הללו נחשבו למוצלחות ואהודות, במיוחד Opposing Force ושחקנים דרשו לראות עוד מדמותו של שפרד. לכן כש-Half-Life 2 יצא, נראה שב-Valve תיכננו לתת גם למשחק השני טיפול דומה, ותיכננו לפתח גם עבורו משחקי ספין אוף שמרחיבים את כל ה-Lore של היקום הזה.

Half-Life: Ravenholm. Noclip - Video Game Documentaries, צילום מסך
Half-Life: Ravenholm: השחקנים ישחקו בתור אדריאן שפרד ויפגשו את האב גרגורי בשנית/צילום מסך, Noclip - Video Game Documentaries

צפו בדוקומנטרי שמציג את Half-Life: Ravenholm

התכנון המקורי היה לתת את הספין-אוף הראשון לחברת Arkane, שעבדה על Half-Life: Ravenholm והתכוונה להחזיר אותנו לנעליו של שפרד שמתעורר לאחר כל השנים הללו בעיר המצמררת ומוקפת הזומבים רייבנהולם. ממש כמו השלב עצמו שמתקיים ברייבנהולם ב-HL2, דמותו של האב גרגורי תלווה את השחקנים במהלך המשחק.

הדוקו הארוך והמפורט מציג בפנינו כמעט שעה שלמה של סרטונים שחושפים את מכניקות המשחק השונות, ואת הטייק הייחודי של סטודיו כמו Arkane על היקום של Half-Life. אם HL2 הסתמך על רובה הגרביטציה (Gravity Gun) בתור הגימיק העיקרי של המשחק, ב-Arkane רצו לתת לשחקנים אקדח סיכות שבו יוכלו לשלוט בזרמים חשמליים שיעזרו להם במהלך פאזלים וקרבות.

Half-Life: Ravenholm. Noclip - Video Game Documentaries, צילום מסך
אקדח הסיכות היה משמש את השחקנים בקרב.../צילום מסך, Noclip - Video Game Documentaries

Arkane התקדמו באופן מאוד משמעותי בפיתוח שלהם והרבה אלמנטים בסיסיים כבר הושלמו. מכניקות משחק פועלות כשורה, היריבים מגיבים והסביבה אינטרקטיבית ומתפקדת. זה היה נראה כאילו כל מה שנשאר זה להשאיר את המשחק עוד כמה חודשים בפיתוח, והיינו יכולים לקבל משחק נוסף בסדרה הותיקה והאהובה.

אבל כמובן ש-Valve עובדת בדרכים נסתרות, והפרוייקט בוטל. בסופו של דבר החברה הלכה לכיוון חבילות ההרחבה בצורות Episode 1 ו-2, ואת הכותר השלישי אנחנו עדיין מקווים לקבל מתישהו במהלך ימי חיינו. קצת מתסכל לראות פרוייקט שהתקדם בצורה כל כך משמעותית רק כדי להיקבר בארכיון ההיסטוריה, אבל לפחות Half-Life: Alyx נותן לנו תקווה שב-Valve ילמדו מתישהו לספור עד שלוש.

Half-Life: Ravenholm. Noclip - Video Game Documentaries, צילום מסך
...ובפתרון פאזלים סביבתיים/צילום מסך, Noclip - Video Game Documentaries

Doom 4

לפני שקיבלנו את המשחקים המופתיים Doom (2016) ואת ההמשך שלו Doom Eternal, נראה שב-iD Software התכוונו ללכת לכיוון אחר לחלוטין ממשחקי-האקשן-הבומבסטיים-והמדממים-עם-הפסקול-הכי-טוב-אי-פעם-למשחק. הכיוון נראה יותר כמו ההמשך ל-Doom 3 שמעולם לא קיבלנו, כאשר קיים דגש יותר רחב על אימה.

בזמן שניתן לראות בודאות כי לא מעט אלמנטים של הגרסא הזו נכנסו לתוצר הסופי ב-Doom (2016), אפשר גם לשים לב שחלק מכלי הנשק מרגישים הרבה יותר "מציאותיים", ולטענת המפתחים הפרוייקט בוטל מכיוון והוא "הרגיש כמו כפיל של קול אוף דיוטי ולא תפס את המהות של משחק Doom ומה המעריצים רוצים לקבל". נראה שההחלטה הזו רק השתלמה להם.

צפו בדוקו שמציג את הגרסה של Doom 4 שמעולם לא שוחררה

גם אם התוצאות לא בהכרח מרשימות אתכם בואו נזכור: מדובר בפרוייקטים שנשארו בשלבי פיתוח ועוד לא זכו לקבל ליטושים לפני שבוטלו. זה מזכיר לנו את הפעם ההיא שהמשחק Duke Nukem Forever בגרסת הטריילר מ-E3 2001 דלף לרשת, ולמרות שהסיכויים שהפעם איזה מודר יבוא וישחרר אותן לרשת הוא הרבה יותר קלוש, כל מה שנותן לנו זה בינתיים לצפות ולתהות... What If?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully