וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתח The Last of Us יוצא להגנה על הרימייק הקרוב

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 20:41

אנימטור במשחק ציין כי מדובר באחד הפרויקטים המושקעים והמוקפדים שעבד בהם, אך שחקנים ברשת טענו כי מדובר בעוד ניסיון "לסחוט כסף" על חשבון המעריצים

צפו בטריילר של The Last of Us Part 1 Remake

The Last of Us Part 1 Remake/Naughty Dog, Playstation

בחודש שעבר סוני חשפה את הרימייק שלה לקונסולת הפלייסטיישן 5 למשחק The Last of Us, ויצרה סערה ברשת. לא מעט שחקנים התלוננו על עוד ניסיון של סוני לסחוט כסף (Cash Grab) מהמעריצים עבור משחק שיצא לפני פחות מעשור, במיוחד אם נתחשב בעובדה שסוני שיחררה את גרסת ה-Remastered לפלייסטיישן 4 לפני מספר שנים, והוא שחיק ועומד בסטנדרטים מודרניים, כך שהרימייק הנוכחי מרגיש עבור רבים כסתמי, ובהחלט לא שווה את ה-70 דולר.

אחד מאותם אנשים שיצאו להגנת הרימייק הוא אחד המפתחים בחברת Naughty Dog, רוברט מוריסון, שעובד על האנימציות בכותר המחודש וזכה לעבוד גם על God of War (2018), Injustice 2 ו-Resident Evil 7. מוריסון טוען כי השחקנים טועים וממש לא מדובר בעוד ניסיון לשאוב מהשחקנים את כספם והגיב על כך בחשבון הטוויטר שלו: "זהו הפרוייקט שתוכנן, עוצב ונבנה בקפידה שאי פעם לקחתי בו חלק בכל הקריירה שלי, עם דאגה רבה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר".

התגובה של המפתח גררה דיון בין הקוראים. חלק טענו שמדובר בחזון המקורי של Naughty Dog למשחק, והשיפורים הטכנולוגיים שקונסולות הפלייסטיישן 5 מביאה מאפשרים להם להגשים את אותו חזון, ואף משתמש לא "מוכרח לרכוש אותו". הצד השני טען כי אף אחד לא באמת ביקש את הרימייק, וגרסת ה-Remastered עדיין מבצעת את העבודה.

חשוב גם להבין כי למרות שמדובר ב"רימייק" זה לא אומר שהמשחק הולך להבנות על מנוע משחק חדש מאפס. מנוע המשחק של משחקי Nuaghty Dog הוא אותו מנוע המשחק שמשרת אותם גם מתקופת ימי הפלייסטיישן 3 - רק משופץ ומותאם לדורות הבאים. הרי אף חברה לא באמת בונה את מנוע המשחק שלה מאפס בכל דור קונסולות חדש שמגיע. זהו תהליך ארוך ויקר בצורה שקשה מאוד לתאר, ואין כל סיבה לחשוב שהמפתחות של סוני עושות זאת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לשם ההשוואה, גם מנוע הדור הבא Unreal 5 מתבסס בהרבה מאוד חלקים על הגרסאות הקודמות שלו משנים עברו, או אפילו רוקסטאר, ששיפצה לאורך השנים את מנוע ה-RAGE שלה ממשחק למשחק. רק תחשבו איזו קפיצת מדרגה הייתה בין GTA IV ל-V, ושניהם יצאו במקור באותו הדור. לכן כשהשחקנים טוענים כי המשחק הולך להבנות מחדש ומאפס - זוהי לא בהכרח טענה נכונה. לכן הטענה היא שגרסאת ה-Remastered של The Last of Us מחזיקה מעמד, ואין כל צורך ברימייק.

ההחלטה להשיק את הרימייק ככל הנראה נובעת גם, בין השאר, מתוך הרצון למכור את המשחק עבור שחקני המחשב האישי. אין ספק שגרסת ה-Remastered אמנם משוחקת יפייפה ונראית טוב, אך ברגע שקופצים דור אחד קדימה ל-Uncharted 4 (המשחק הבא של Naughty Dog) אפשר לראות את קפיצת המדרגה המטורפת בגרפיקה ובאנימציות. בהתחשב בעובדה שסוני עד עכשיו לא שיחררה משחקים למחשב שהם לא מתקופת הפלייסטיישן 4 - נראה שהיא רוצה לשמור על סטנדרט מסויים.

העבודה ככל הנראה על הרימייק תהיה הרבה יותר פשוטה בהשוואה לפיתוח המשחק השלישי, ואין ספק שסוני עדיין צריכה לקבל תשלום על העבודה שהיא מבצעת. אבל היא יכלה לדגול באותה הגישה שבחרה ללכת עם השידרוגים למשחקים בין הפלייסטיישן 4 ו-5, ולגבות מחיר סמלי על השידרוגים. ושוב, גם זה עבור רימייק שאף אחד לא באמת ביקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully