וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מנוע המשחק של GTA 6 מקדים את זמנו"

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 10:01

מדליף ברשת מציין: "השחקנים לא יתאכזבו מהכותר הבא של רוקסטאר" שיהווה קפיצת מדרגה משמעותית

לאחר שנים של ציפייה, תהיות ושאלות ולא מעט שמועות שצצו ברשת, רוקסטאר הכריזה באופן רשמי במהלך חודש פברואר ש-GTA 6 נמצא בשלבי פיתוח והכותר החדש בסדרה המיתולוגית בדרך אלינו. אין באמת ספק שהמשחק נמצא בשלבי פיתוח עוד מלפני אותה הכרזה המיוחלת, וכשהוא כן יגיע אלינו הוא ישוחרר עבור דור הקונסולות החדש וככל הנראה יכלול גרפיקה מהפכנית.

כעת נחשף בפנינו בפוסט בטוויטר של כריס קליפר (שנחשב למדליף של חברות כמו רוקסטאר ונוטי דוג) שהמשחק הבא בסדרת GTA יציג גרסה מחודשת של מנוע המשחק הביתי שלה, ה-RAGE 9, המאשר שהמשחק יהיה מהפכני יותר ממה שחשבנו, ומתאר אותו בתור "מנוע משחק מדהים שמקדים את זמנו".

זה הפוסט כפי שנכתב בטוויטר של קליפר (תרגום מצרפתית): "הגרסה החדשה של מנוע המשחק של רוקסטאר, ה-RAGE 9, בו היא תשתמש ב-GTA 6, נחשב למדהים. הצלחתי להשיג פידבק חיובי במיוחד, ואין סיבה שנתאכזב ממנו בנקודה הזו. מדובר במנוע משחק שמקדים את זמנו".

הפוסט של כריס קליפר (בתרגום מצרפתית): "אין סיבה שנתאכזב מ-GTA 6, מדובר במנוע משחק שמקדים את זמנו"

Rockstar Advanced Game Engine (RAGE). Rockstar Games, אתר רשמי
Rockstar Advanced Game Engine (RAGE)/אתר רשמי, Rockstar Games

כמובן שמדובר בציוץ ממקור לא רשמי בטוויטר וכדאי לקחת זאת בערבון מוגבל עד שנקבל ידיעה רשמית בנושא, אך יש סיבה לטענות של קליפר והוא לא בהכרח טועה בטענות, שעשויות להישמע בומבסטיות: רוקסטאר הציגה את הגרסה הראשונה של מנוע ה-RAGE הביתי שלה אי שם בשנת 2006 עם משחק הטניס שולחן שלה - Table Tennis. כן, אתם קראתם נכון. רוקסטאר בחרה שהכותר הראשון שיציג את מנוע המשחק החדש שפיתחה דאז יהיה משחק טניס שולחן, שגם קיבל ביקורות משבחות בהחלט באותה התקופה.

רוקסטאר המשיכה לעבוד על RAGE ושיפצה אותו, ואת התוצאות המרשימות ראינו שנתיים לאחר מכן עם GTA IV ב-2008. RAGE בעצם משמש את רוקסטאר בכל הכותרים הגדולים שהיא פיתחה עם השנים: Midnight Club: Los Angeles, חבילות ההרחבה של GTA IV, מקס פיין 3 ושני משחקי Red Dead Redemption. כל אחד מהמשחקים הללו הציג לאורך הזמן התפתחות רצינית במנוע המשחק שלא כולל רק התאמות עבור הדורות הבאים או שיפורים גרפיים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
Rockstar Table Tennis. Rockstar Games, אתר רשמי
Rockstar Games Presents Table Tennis: משחק הטניס שולחן של רוקסטאר מ-2006/אתר רשמי, Rockstar Games
GTA IV. Rockstar Games, אתר רשמי
GTA IV היווה קפיצת מדרגה כששוחרר בשנת 2008/אתר רשמי, Rockstar Games

בלי להיכנס לפרטים טכניים מסובכים, רוקסטאר שיפרה ודייקה את האנימציות השונות ממשחק למשחק, והוסיפה לא מעט אלמנטים פיזיים שגורמים לכל משחק להתנהג ולהרגיש שונה מקודמו ומייחד אותו ממשחקים אחרים. קחו לדוגמא את הדרך שבה הדמויות ב-GTA או Red Dead Redemption מגיבות לסביבה ומשלבות מספר אנימציות בזמן אמת - מדובר בהיבט מאוד חשוב שרוקסטאר דאגה לשים עליו דגש במשחקי העולם הפתוח שלה, שכל אחד מרגיש חי הרבה יותר מקודמו.

עבודה על מנוע משחק פרטי כמו RAGE היא מטלה לא פשוטה, ולמרות שנראה שחברה כמו רוקסטאר רק נחה על זרי הדפנה (וקוצרת את הרווחים שלה ממצב האונליין של GTA V) אין שום ספק שהרבה מהמשאבים שלה (ושל GTA אונליין) מושקעים בגרסה החדשה של ה-RAGE 9 - הכל על מנת שתוכל לספק בדור החדש עם GTA 6 את קפיצת המדרגה המרשימה כפי שזכינו לראות עם הכותרים שלה לאורך השנים.

GTA V. Rockstar Games, אתר רשמי
משחקי העולם הפתוח של רוקסטאר התפתחו.../אתר רשמי, Rockstar Games
Red Dead Redemption 2. Rockstar Games, אתר רשמי
...והפכו לאמינים וחיים יותר ויותר עם השנים/אתר רשמי, Rockstar Games

הפטנט שרוקסטאר רשמה: מה יכול לייחד את העולם הפתוח של GTA 6 והאם זו הקפיצה של הדור הבא?

עוד נחשף בשנה שעברה שרוקסטאר ו-Take Two רשמו פטנט חדש שקיבל את השם "מערכות ושיטות לניווט וירטואלי בסביבות גיימינג" (System And Method For Virtual Navigation In A Gaming Environment). הפטנט אמור להפוך את מערכת האינטליגנציה המלאכותית של כל הדמויות במשחק ל"חכמות" יותר.

באותו מסמך הוסבר שהמערכות הנוכחיות שמריצות את מנוע המשחק של רוקסטאר מכילות משאבים מוגבלים, לכן גם ההתנהגויות של הדמויות בעולם המשחק הפתוח נחשבות למוגבלות מבחינה טכנית, וזו בעצם הסיבה שהן מבצעות פעולות שהרבה פעמים חוזרות על עצמן או נתפסות כלא מציאותיות.

System And Method For Virtual Navigation In A Gaming Environment. uspto.report, צילום מסך
"מערכות ושיטות לניווט וירטואלי בסביבות גיימינג"/צילום מסך, uspto.report

המסמך מציין שבזכות הפטנט, מנוע המשחק לא יהיה מוגבל יותר על ידי החומרה או המשאבים, וזה יגרום לכל NPC (דמות לא שחיקה, Non Playable Character) לקבל "אישיות" משלה שתגרום לה להתנהג באופן שונה בסיטואציות שונות. חלק נרחב מזה כולל הבנה של כללי התנועה על הכביש: האצה והאטה, מהירות פניות, ושמירת מרחק. זה אומר שכבר במשחק הבא נוכל להרגיש שעולם המשחק של GTA חי ונושם הרבה יותר מכל מה שקיבלנו בעבר. יכול להיות שאלו חלק מהחידושים המהפכניים שעליהם מדבר כריס, מעבר לשדרוגים הגרפיים המצופים.

באותו המסמך נרמז גם שהמערכת החדשה הזו זקוקה לשרת ענן על מנת שתוכל לתקשר עם השחקנים וככל הנראה תדרוש חיבור קבוע לרשת. למרות ש-GTA 6 לא צוין בשם באף מקום בפטנט הנוכחי, לא מן הנמנע להסיק שזה יהיה המשחק הראשון של רוקסטאר שיכיל את האלמנטים הללו. כמובן שרוקסטאר כהרגלה שומרת על שתיקה, והיא משאירה את השחקנים בציפייה לפרטים רשמיים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully