וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הישראלי מעפיל לחצי גמר ה-PGL MAJOR בקאונטר סטרייק

יואב סוכן

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 16:51

סיכום היום השני וראיון עם לוטן 'Spinx' גלעדי שהוביל את הקבוצה שלו לשלב הבא בטורניר הגדול של השנה

PGL Major Antwerp 2022. PGL, אתר רשמי
PGL Major Antwerp 2022/אתר רשמי, PGL

היום (שבת ה-21.5) יתחילו חצאי הגמר של ה-Major של קאונטר סטרייק, אירוע שקורה פעמיים בשנה וחותם למעשה את העונה התחרותית במשחק. הפעם - האירוע מתקיים באיצטדיון ה-SportPaleis שבאנטוורפן בלגיה.

באופן חסר תקדים האיצטדיון, כל 40,000 המושבים שלו סולד אאוט לחלוטין, וכבר בשידורים המקדימים האירוע שבר שיאי צפיה חדשים לקאונטר סטרייק.

אז לטובת כל מי שעוקב, וגם מי שמצטרף עכשיו, אנחנו נמצאים כאן בשטח לסכם לכם את כל מה שקורה. תוכלו לקרוא את הסיכום של רבעי הגמר ביום הראשון בלחיצה כאן. הקבוצות שהעפילו לשלבי הפלייאוף הם Faze Clan, NIP, Team Spirit, FURIA, ENCE, Copenhagen Flames, Heroic, ו-NA'VI.
רבעי הגמר השלישי והרביעי שוחקו אתמול ביום שישי (21.05) והפגישו בין ארבע קבוצות נוספות.

PGL Major Antwerp 2022. PGL, אתר רשמי
PGL Major Antwerp 2022/אתר רשמי, PGL

המשחק הפותח של האירוע היה בין ENCE ו-Copenhagen Flames

ENCE - ארגון קטן ויעיל מפינלנד שתמיד היה בין ה-20 קבוצות הטובות בעולם. בשיא שלהם לפני 4 שנים, המועדון הגיע לגמר ה-Katowice Major 2019. אך מאז הסגל כולו התחליף ומדובר למעשה בקבוצה חדשה לגמרי מהשנה.

עם יד על הלב אנחנו חייבים להודות שכאן בערוץ הגיימינג אנחנו מעט לא אובייקטיביים בנושא. לראשונה אי פעם במייג'ור, יש לנו נציג ישראלי בדמות לוטן SPINX גלעדי שמוביל אותם בעונה מטאורית. עם נצחון ב-BLAST Spring Showdown (ששודר בערוץ הגיימינג - 66 ב-HOT). עם ריצה כל הדרך לגמר ב-ESL PRO LEAGUE שם הפסידו ל-FAZE במשחק צמוד. ENCE (ולוטן בפרט) נראים כמו אחת הקבוצות החזקות בטורניר.

Copenhagen Flames - קבוצה יחסית מתחת לרדאר, משמשת כחממה לטאלנטים דניים שלאחר מכן נחטפים לקבוצות בולטות יותר בדנמרק כמו Heroic או ASTRALIS. קופנהגן משתתפים לרוב בטורנירים קטנים יותר כמו ה-Pinnacle Cup, Malta Vibes או Elisa Invitational.

במייג'ור לעומת זאת הם מפתיעים בענק עם ניצחונות מרשימים על קבוצות חזקות בהרבה. כולל ניצחון בסדרה של מפה אחת על ENCE בשלב הקודם בתחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המפה הראשונה - VERTIGO. תוצאה: 16-10 לטובת ENCE (בחירה של Copenhagen Flames)

המפה הראשונה התחילה צמוד מאוד. ENCE לקחו את ראונד האקדחים הראשון. המשחק המשיך להיות צמוד עד סיבוב מכריע בו השחקן הפולני Dycha חיסל ארבעה מתוך חמישה שחקנים של קופנהגן ושינה את המומנטום לטובת ENCE ואיפשרה להם לסיים מחצית מרשימה ביתרון של 12-3.

המחצית השנייה נפתחה בניצחון לדנים בסיבוב האקדחים, והם נלחמו בשיניים לחזור למשחק בחמישה סיבובים מורטי עצבים בהם Copenhagen Flames מפילים את ENCE אחד אחרי השני. 12-8 ל-ENCE ונראה שהם מוצאים חור בהגנה של קופנהגן, וב-15-8, ב-Match Point היו אלו השחקנים Zyphon ו-Jabbi של קופנהגן שהחזיקו את הקבוצה במשחק עם כמה קלאצ'ים מפוארים, אך לבסוף זה לא היה מספיק כדי לעצור את ENCE לאורך זמן, והמפה נסגרה בתוצאה של 16-10 לטובת ENCE.

המפה השנייה - NUKE, תוצאה 16-12 לטובת ENCE (בחירה של ENCE)

ENCE ידועים בכישרון שלהם במפת NUKE, וזו אחת המפות שבה הם הכי מצטיינים. ולמרות הכל זה לא היה משחק פשוט. ENCE התחילו בצד התוקף שבחיסרון במפה הזאת, מתוך מטרה לנצל את מירב האנרגיה שלהם לקחת כמה סיבובים שרק יוכלו מעמדת החיסרון, לפני שהחלפת הצדדים במחצית תתן להם את היתרון.

שתי הקבוצות החליפו סיבובים הלוך וחזור, וכש-Spinx ניצח סיבוב במהלך מדהים, בסיבוב הבא היה זה roej מקופנהגן שהחזיר באותו המטבע. לקראת סוף המחצית הניקוד היה 9-3 לקופנהגן. לא נורא בהתחשב בחוסר איזון בין הצדדים במפה, אך לא בהכרח מספיק כדי להביא ל-ENCE את הניצחון והכרטיס לחצי הגמר.

סיכון מחושב בדמות Force Buy מהצד של ENCE הצליח להביא אותם לניצחון, ומשם לשני סיבובים נוספים שסגרו את המחצית 9-6 לטובת קופנהגן. ניקוד מעולה ל-ENCE להתחיל בו צד CT.

במחצית השנייה ENCE פתחו עם ניצחון משכנע בסיבוב האקדחים, אך קופנהגן לא ויתרו בקלות ונלחמו בשיניים במפה הזאת. השחקנים הדנים הצעירים נתנו את ההופעה של הקריירה שלהם, וקיבלו כבוד מהקהל באנטוורפ, במיוחד nicodoz, הצלף של קופנהגן שהפגין יכולת משחק פנומנלית.

אך למרות הקרב הקשה ENCE הצליחו לחבר ביחד את כל חתיכות הפאזל ולסיים את המפה בניצחון של 16-12 ולהעפיל לחצי הגמר.

PGL Major Antwerp 2022. PGL, אתר רשמי
לוטן Spinx גלעדי/אתר רשמי, PGL

צפו בראיון שקיימנו עם השחקן הישראלי - לוטן Spinx גלעדי רגעים לאחר ההעפלה לשלבי חצי הגמר

לוטן Spinx גלעדי/ערוץ הגיימינג

רבע הגמר השני - NA'VI נגד Heroic

רבע הגמר היה מהמצופים בשלב הזה בתחרות. שתי קבוצות בטופ שלהם ועם הרבה מטען מאחורי המפגש. NA'VI הקבוצה שנחשבת הטובה בעולם. שלקחה כל גביע ב-2021 בלי למצמץ בהובלת השחקן S1MPLE שנחשב עילוי במשחק ובעיני רבים השחקן הטוב ביותר שאי פעם נגע במשחק הזה. טור הזהב שלהם נקטע עקב המלחמה ונראה בחודשים האחרונים שהם לא מצליחים לשחזר את הרוח והמוטיבציה שהייתה להם.

הארגון הוא אוקראיני, אך הסגל מעורבב רוסים ואוקראינים יחד, בזמן שמרבית ההנהלה הבכירה של הארגון נלחמים עבור אוקראינה בחזית המבצע. בהחלט מצב עדין.

מולם - הרואיק, קבוצה שהוכיחה פעם אחר פעם שהיא ללא עוררין אחת מ-5 הקבוצות הטובות בעולם. אך גם אותה רודפת שערורייה אחרי שערורייה, בין אם ברמאויות שהיו קשורות למאמן הקודם שלהם Hunden, או התבטאויות אומללות של הקפטן Cadian שהצליח להרים עליו את רוב קהל האוהדים. HEROIC נכנסים לאיצטדיון בתור הרשעים של התחרות. אך בהחלט קבוצה שצריכים להיזהר ממנה.

PGL Major Antwerp 2022. PGL, אתר רשמי
s1mple/אתר רשמי, PGL

מפה ראשונה - INFERNO, תוצאה - 16-10 ל-Heroic (בחירה של Heroic)

המשחק נפתח בקריאות של בוז מהקהל ל-Cadian, הקפטן של Heroic ששיחק לתוך הדמות, אל מול S1mple הנערץ. Na'vi פתחו בסיבוב אקדחים זריז אבל נתקלו בבעיה בסיבובים העוקבים כשהדנים של Heroic סיימו לחסוך וקנו רובים. Refrezh מהרואיק עשה ל-NA'VI חיים קשים עם הגנה מצויינת וסיבובים רבים בהם השיג כמה וכמה קילים. חרף מיטב המאמצים של NA'VI, המחצית הסתיימה 9-6 לטובת Heroic.

לאחר חילופי הצדדים NA'VI הפעם בצד המגן הצליחו להשלים את הפער ולהשוות ל-10-10 לאחר עוד ניצחון בסיבוב הראשון של המחצית ו-Triple Kill חשוב של Boombl4 כדי לעצור התקפה של Heroic על Site B. למרות השיפור ביכולת של NAVI, הקבוצה מדנמרק לא התייאשה וסגרה את המשחק 16-10 עם מהלכים משכנעים של TeSeS ו-cadiaN.

מפה שנייה - Ancient, תוצאה 16-14 ל-NAVI (בחירה של NAVI)

המפה השנייה התחילה ביתרון להרואיק עם ניצחון בסיבוב האקדחים, אבל הם לא הצליחו לעצור את השעיטה של NA'VI. השחקנים בהובלתם של s1mple השתלטו על המפה הזאת. ובעוד שהרואיק נלחמו קשה, זה היה ברור שהמפה תלך ל-NA'VI, גם אם בניקוד צמוד.

PGL Major Antwerp 2022. PGL, אתר רשמי
NA'VI נגד Heroic/אתר רשמי, PGL

מפה מכריעה - NUKE, תוצאה 16-8 ל-NA'VI

יש סיבה ש-NUKE נבחרה למפה המכריעה. מדובר באחת המפות שבהם NA'VI כמעט בלתי מנוצחים. המועדון האוקראיני לקח הובלה מוקדמת, בחסות הסטטיסטיקות הטובות ביותר שראינו מ-electroNic בכל התחרות עד עכשיו. ל-Heroic לא הייתה תשובה, לא היית דרך לפרוץ את ההגנה של NA'VI ואיבדו את היוזמה לחלוטין. המחצית הראשונה נגמרה 12-3 ל-NA'VI.

המחצית השנייה שמה את Heroic בצד המגן שביתרון במפה הזאת, אך הם הצליחו לקחת חמישה סיבובים בלבד לפני ש-NA'VI חתמו את הסדרה הזאת בניצחון של 16-8, והעפילו לחצי הגמר לפגוש את ENCE.

היום בערב יתקיימו חצאי הגמר, וניתן לצפות בהם ב-Twitch.tv בשידור ישיר מאיצטדיון הSportpaleis שבאנטוורפן בלגיה. המייג'ור הזה מוכיח את עצמו כאחד המייג'ורים המרתקים ביותר שהיו לנו בשנים האחרונות, אנחנו מאחלים בהצלחה לכל הקבוצות ובעיקר לנציג הישראלי שלנו שבקבוצת ENCE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully