וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטנייט יאפשר בקרוב לשחקנים ליצור משחקים משלהם

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 16:06

טים סוויני, מנכ"ל Epic Games, מציין שהוא מעוניין להוסיף את הכלים של מנוע Unreal 5 למשחק כדי לאפשר למשתמשים חופש יצירתי לפתח משחקים ולבצע מונטיזציה בעצמם

לא ניתן להתעלם מההצלחה של משחקים כמו Roblox: פלטפורמה אונליין המעניקה למשתמשים את כל הכלים על מנת שיוכלו ליצור ומשחקים ואינטראקציות משלהם ובכך מאפשרים חופש יצירתי ופורץ גבולות שזמין לכל רק מי שחפץ בכך. הפוטנציאל של הפלטפורמה כה עצום ובלתי נגמר וקיימות שלל דוגמאות שהשחקנים ניצלו אותה לטובתם: משתמש ברשת יצר משחק מתחרה לבאטלפילד 2042 של ענקית המשחקים EA שזכה ליותר שחקנים פעילים מאשר המשחק המקורי שעליו בוסס, או אפילו חברת ספוטיפיי שניצלה את מעמדה בתור ענקית הסטרימינג במוזיקה ויצרה אי מטאוורס שבו היא מתכוונת להשקיע ולקיים אירועים עם אמנים בעתיד.

כעת נראה שגם חברת Epic Games שפיתחה את פורטנייט מעוניינת בבסיס משתמשים קבוע שישתמש בפלטפורמה שלהם ויצור משחקים שיוכלו לנהל ולבצע עליהם מונטיזציה מתמשכת. טים סוויני, המנכ"ל של Epic Games התראיין לאחרונה לאתר Fast Company שם הוא ציין כי במהלך שנת 2022 הוא מעוניין לשדרג את פורטנייט ולהוסיף למשחק גם את כלי הפיתוח של מנוע המשחק הביתי של החברה - Unreal 5, שיעניק למשתמשים גישה ושליטה מלאה על מנת שיוכלו לפתח משחקים משלהם באמצעות פורטנייט, כך שלמעשה לא ידרש מהם ידע מוקדם בפיתוח משחקים או בתכנות.

Roblox. Roblox, אתר רשמי
Roblox: פלטפורמה ברשת ליצירת משחקים ללא שום צורך ידע מקדים בתכנות ופיתוח/אתר רשמי, Roblox

לפורטנייט אמנם כבר קיים מצב יצירה (Creative Mode) שמאפשר לשחקנים ליצור מיני משחקונים משלהם, אך הוספת הכלים של Unreal 5 יפתחו עבור המשתמשים מגוון עצום של אפשרויות שבאמצעותו יוכלו ליצור חוויות משחק הרבה יותר מורכבות ומלאות. סוויני ציין כי בשנים האחרונות קיימת עלייה חדה במספר המשתמשים במצב היצירה של המשחק ופחות זמן מושקע בבאטל רויאל עצמו, וב-Epic רואים את בכך הזדמנות לנצל את ולהנגיש את הכלים שהם מציעים בדרך כלל עבור מפתחים משחקים, ולפתוח את עצמם עבור קהל משתמשים חדש.

"המטרה שלנו היא לפתוח את עצמנו עבור כלל הצרכנים ממש כמו חנויות המובייל, הקונסולות ופלטפורמת סטים. אנשים מתחילים להסתכל יותר לכיוון של פורטנייט ו-Roblox באותה הצורה. בנוסף לכל זה אנו מנסים לבנות כלכלה שתזין את עצמה ותתמוך ביוצרים דרך היצירות שלהם. הם יוכלו לבנות עסקים סביב היצירות שייצרו הכנסות מפרסומים וחשיפה של שחקנים שישחקו בתוכן שלהם" ציין סווייני.

Fortnite Creative. Epic Games, אתר רשמי
מצב היצירה בקיים בפורטנייט מוגבל, ו-Epic רוצה לשדרג אותו ולהעניק לשחקנים את הכלים שעד עכשיו היו זמינים בעיקר למפתחי המשחקים/אתר רשמי, Epic Games

עוד ועוד חברות בתעשייה מבינות כי ברגע שיתנו לשחקנים חופש פעולה ללא הגבלות על מנת שיוכלו ליצור חוויות משלהם הן יוכלו להנות מקהל משתמשים קבוע בפלטפורמות שלהן. התופעה לא חדשה וכבר בשנות התשעים חברות כמו iD Software נתנו לשחקנים את האפשרות לשחק עם המנוע של משחקים כמו Doom הקלאסי שגררו לא מעט וריאציות שונות ומודים לאורך השנים.

גם חברת Valve לדוגמא הקימה את ה-Workshop בפלטפורמת סטים למחשב ובכך איפשרה לשחקנים ליצור משחקים שלמים ומודים למשחקים במנוע Source המשותפים עם שאר המשתמשים - ובכך יצרו קהילה שלמה שמזינה את עצמה ומייצרת תוכן יצירתי. משחקים כמו קאונטר סטרייק או Team Fortress החלו בתוך מודים למשחק Half Life - מה שמעיד על הפוטנציאל העצום ומה קורה כשמאפשרים לקהילת השחקנים להפוך גם ליוצרי תוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully