וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מיקרוסופט תוסיף פרסומות למשחקים חינמיים

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 14:24

בחברה מחפשים לשלב פרסומות בפלטפורמות השונות ובקונסולות האקס בוקס בדרך שלא תפגע בחוויית המשחק או תעיק על השחקנים

משחקים חינמיים (לרוב) הם דרך נהדרת לאפשר לשקנים לשחק ללא תשלום, וסכומי הכסף שכן יחליטו לבזבז יושקעו בו בסקינים, אביזרים שונים או אפילו דמויות חדשות. המפתחים של אותם משחקים אמנם יאלצו לעדכן את המשחקים בתוכן חדש באופן תכוף על מנת שהשחקנים לא "ישתעממו" וימשיכו הלאה, אך עדיין מדובר בדרך של המפתחים להרווייח כסף על מוצר חינמי כביכול.

כעת לפי דיווחים שונים ברשת נראה שחברת מיקרוסופט עובדת על תכנית עתידית שתשלב בתוכה פרסומות ומודעות בתוך משחקים חינמיים בפלטפורמות השונות שלה, כמו קונסולות האקס בוקס ושירות ה-Game Pass, והיא תאפשר למפתחים של אותם המשחקים גם לחלוק את הרווחים מהחשיפה ובכך להגדיל את הכנסותיהם.

לפי דיווח של Business Insider, במיקרוסופט מתכננים שהפרסומות יופיעו בתוך המשחקים אך לא יפריעו למהלך הגיימפליי עצמו, והן יופיעו למשל בשלטי חוצות של מירוצים, או אפילו משחקי אקשן שונים. עוד נמסר כי במיקרוסופט דואגים לרווחת השחקנים והם שוקלים כיצד לשלב את הפרוייקט באופן טבעי שלא ימאיס את עצמו או יעורר את זעמם על השחקנים.

חלק מהדוגמאות הנוספות שהוזכרו היו ממשחקים כמו Alan Wake שכלל בתוכו לא מעט פרסום סמוי של חברת התקשורת Verizon או בטריות של חברת אנרג'ייזר, ואפילו מריו קארט 8 שהציג דגמים שונים של רכבי מרצדס לאורך השנים.

לפי המקורות של, במיקרוסופט לא מעוניינים לגבות תשלום או אחוזים על הפרויקט, והיא תאפשר למפיצות ולמפתחים לחלוק את הרווחים ביניהם - מהלך שיתן שליטה מלאה למפתחים עצמם ויאפשר גם לקטנים שביניהם להגיע לרמת חשיפה ורווח עם פוטנציאל גבוה וממשי, ועשוי למשוך לא מעט מפתחים ופרוייקטים בתחילת דרכם, וככל הנראה הם קהל היעד העיקרי לו מיועד הפרוייקט.

Alan wake. Remedy, צילום מסך
פרסום סמוי לחברת אנרג'ייזר במשחק Alan Wake/צילום מסך, Remedy
Mario Kart 8. נינטנדו, אתר רשמי
רכבי מרצדס במשחק Mario Kart 8/אתר רשמי, נינטנדו

פרסומות בעולם הגיימינג היא תופעה שהחלה לצוץ במהלך השנים האחרונות, ועד היום העיקה בעיקר על שחקני הספורט. המשחק NBA 2K הטמיע פרסומות שלא ניתן לדלג עליהן במסכי הטעינה, כולל חברת EA שהוסיפה פרסומות למסכי הטעינה של UFC 4 בעבר, ושלטי פרסומת למשחקים כמו מאדן NFL, נאסקר, NHL ואפילו Burnout Paradise.

אין ספק שבתעשייה שהולכת ונהיית יקרה יותר ויותר, ומחירם של המשחקים מתחיל לאט לאט לזנק ל-70 דולר למשחק חדש, השחקנים היו מעדיפים לקבל חוויה נקייה מפרסומות לאחר ששילמו ממיטב כספם. אך נראה שהגישה של מיקרוסופט תהיה שונה לחלוטין ותיכלל רק במשחקים חינמיים, והיא תאפשר למפתחים חדשים להניב רווחים ולהגביר את החשיפה שלהם.

פרסומות במשחק NBA 2K21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully