וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני משקיעה במטאוורס של לגו ומפתחת פורטנייט

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 15:23

יצרנית הפלייסטיישן משקיעה כמיליארד דולר בפרויקט השאפתני של חברת Epic Games שנועד ליצור סביבת משחק ויצירה בטוחה לילדים

במהלך השבוע האחרון מפתחת משחק הבאטל רויאל הפופולארי פורטנייט, Epic Games הכריזה על שיתוף פעולה נרחב עם חברת לגו בו השניים יבנו מרחב מטאוורס וירטואלי בטוח שיעניק לשחקנים כלים בהם יוכלו לבנות פרוייקטים אינטראקטיביים משלהם - ככל הנראה מצב משחק שישלב בין אבני לגו למצבי בנייה ויצירה שקיימים במשחקים כמו פורטנייט.

כעת Epic Games משחררת הצהרה נוספת שהיא מתקדמת אט אט לכיוון המטרה שלה, והיא מגייסת כשני מיליארד דולר בסבב גיוס כספים שהושקעו על ידי חברת סוני העולמית, וקרן ההשקעות KIRKBI - שבבעלות משפחת קריסטיאנסן, שהקימה במקור את חברת לגו העולמית. כל אחת מהשתיים תרמה כמיליארד דולר עבור הפרוייקט השאפתני.

ההשקעה מגיעה שבוע לאחר ש-Epic Games שחררה את מנוע המשחק החדש של הדור הבא שפיתחה, Unreal 5 להורדה חופשית, וכעת אפשר לומר שיריית הפתיחה נורתה ומעכשיו מפתחים מסטודיואים גדולים ועצמאיים יכולים להתחיל לפתח את משחקי הדור הבא, שיציגו שיפורים גרפיים נרחבים ומרשימים מאי פעם. זה לא משאיר יותר מידי מקום לספק, וסביר מאוד להניח שהמטאוורס המתוכנן יפותח וייבנה במנוע Unreal 5.

לא מדובר בפעם הראשונה שסוני שמה את מבטחיה ב-Epic Games, ובמהלך שנת 2020 היא השקיעה כ- 250 מיליון דולר ורכשה אחוזים ב-Epic Games וב-Unreal 5. מהלך זה אפשר לסוני להעמיק את השותפות הבלעדית שלה עם חברת Epic Games שיעודד יצירת תכנים בלעדיים עבור קונסולות הפלייסטיישן שיפותחו לדור החדש.

Epic Games x LEGO. Epic Games, אתר רשמי
Epic Games x LEGO/אתר רשמי, Epic Games

למרות שלא צוינו פרטים נוספים על המטאוורס המתוכנן של Epic Games ולגו, ניתן להסיק כי הפרויקט השאפתני יזכיר במובן מסוים משחקים כמו מיינקראפט או אפילו Roblox - שמציע פלטפורמת אונליין ליצירת משחקים אך סופג לא מעט ביקורות נוכח חוסר הפיקוח והבקרה על התכנים הזמינים, ומטרתו העיקרית תהיה ליצור מרחב בטוח ומעודד יצירה עבור ילדים בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully