וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל EA: "פיפ"א זה רק שם על עטיפת המשחק"

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 19:55

לאחר שרשמו שם מסחרי חדש למותג באוקטובר האחרון, אנדרו וילסון מתבטא בחריפות כנגד ארגון הכדורגל העולמי, וטוען כי אינו תורמים להצלחה של סדרת המשחקים

בחודש אוקטובר האחרון דווח כי חברת EA מתכוונת למתג מחדש את משחקי פיפ"א תחת השם EA Sports FC והספיקה להגיש בקשה בנושא במשרד הקניין הרוחני של אנגליה והאיחוד האירופי.

עוד דווח כי המהלך מגיע מכיוונה של EA מכיוון וארגון פיפ"א מעוניין להכפיל את סכום הכסף שהם מקבלים מ-EA כל שנה על השימוש בשם המסחרי - מה שמעלה את המחיר למעל למיליארד דולר עבור כל סבב של ארבע שנים.

מצד EA לא נמסרה הצהרה בנושא בזמן אמת, אך כעת אנו נחשפים לאמירה חריפה מצד המנכ"ל אנדרו וילסון שנאמרה במהלך ישיבת חברה שהתקיימה בנובמבר האחרון, שם נטען כי ארגון פיפ"א מגביל את סדרת המשחקים, ומעשה לא תורם דבר עבורם מעבר לשם המותג: "היו לנו יחסים מעולים עם פיפ"א לאורך 30 השנים האחרונות. יצרנו רווחים במיליארדים ויצרנו את אחד ממותגי הבידור הגדולים ביותר".

EA רושמת מסחרית את השם EA SPORTS FC. מערכת ערוץ הגיימינג, צילום מסך
הבקשה כפי שהוגשה במשרד הקניין הרוחני/צילום מסך, מערכת ערוץ הגיימינג

"יכול להיות שאני קצת משוחד בנושא, אבל אני סבור שלמותג פיפ"א יש יותר משמעות עבור הקהל בתור משחק מחשב ולא בתור ארגון שמנהל את עולם הכדורגל. אנו לא לוקחים זאת כמובן מאליו ואנו משתדלים לא להיות שחצנים בנושא, אבל עבדנו קשה מאוד על המותג ואנו מבינים כעת מה אנו צריכים לעשות בעתיד".

"בעיקרון, הדבר היחידי שפיפ"א תורם עבורנו במהלך שנה שהיא לא שנת מונדיאל הוא ארבעת האותיות שמודפסות על עטיפת המשחק, ואנו מתקדמים למצב בו גם זה הופך ללא רלוונטי, מכיוון וכיום רוב הקהל רוכש עותק דיגיטלי של המשחק".

"כמובן שבשנת מונדיאל אנו מקבלים גישה לכל הזיכיונות והרישיונות, אבל במובן הרחב יותר של משחק כדורגל גלובאלי שמשתחרר כל שנה, המונדיאל הוא אמנם חלק חשוב, אך לא העיקר. יש בבעלותנו כמעל ל-300 רישיונות שמעניקות לנו תוכן שיאפשר לנו למשוך את השחקנים".

וילסון הסביר שהחוזה עם פיפ"א מונע מ-EA לקדם את הסדרה ולפתח גם מצבי משחק חדשים: "השחקנים שלנו אומרים שהם רוצים יותר מצבי משחקי, דברים שונים מ-11 נגד 11 שחקנים. היה מאבק עם פיפ"א לגרום להם להכיר בדברים שאנו מעוניינים ליצור ולפתח, אך הם טענו שהרישיון שלנו מכסה רק קטגוריות מסויימות. הרישיון שלנו מגביל אותנו בהמון דרכים. כמו שאמרתי - פיפ"א זה רק שם על האריזה".

FIFA 22 cover. EA, אתר רשמי
האם EA תיפרד לשלום מאירגון פיפ"א?/אתר רשמי, EA

וילסון ממשיך ומציין שהחוזה גם מגביל את EA עם זמני הפיתוח שלה: "השחקנים אומרים לנו שהם רוצים שדברים יתבצעו במהרה, ובשביל שנוכל לעשות זאת אנחנו צריכים חופש פעולה מוחלט בשביל שנוכל להיות יצירתיים וחדשניים בשוק. מטבע הדברים ואופי לוחות הזמנים סביב הרישיון, אנחנו מתקדמים הרבה יותר לאט ממה שאנחנו מעוניינים".

וילסון גם לא בטוח אם EA תחזור לשולחן המשא ומתן עם פיפ"א: "אני לא בטוח שנחדש את החוזה. האירוניה היא שבמידה ולא, נוכל למתג את עצמנו מחדש ולקחת שליטה מחודשת על המערכת האקולוגית של עולם הכדורגל שאנו מעוניינים לבנות, שתפתח עבורנו יותר הזדמנויות ליצור רווחים ולבסס קהלי שחקנים חדשים עם הזמן".

"אנחנו נוכל לעבוד עם עוד שותפות, נוכל ליצור עוד מצבי משחק חדשים, ונוכל להתעמק במערכות האקולוגיות הדיגיטליות שלנו ולהתקדם מהר מבעבר. לא אתפלא אם בסוף היום נתקדם לכיוונים אחרים, ואני חושב שיוטב לגיימרים להתקדם מעבר לארבעת האותיות הללו על אריזת המשחק".

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, תוקף החוזה בין EA לפיפ"א יפוג השנה לאחר המונדיאל שיתקיים בקטאר, וכמו שכבר הבנו, ב-EA כבר מכינים את הקרקע להיפרדות מארגון הכדורגל העולמי. ב-EA כן חידשו את הרישיון וההסכמים עם FIFPRO - איגוד השחקנים העולמי, מה שיאפשר לחברה להמשיך ולהשתמש בדמויות השחקנים ובסריקות הפנים הרשמיות שלהם.

מעניין לראות האם כבר השנה EA תחליט להיפרד לשלום מפיפ"א, והאם מיד לאחר המונדיאל יחלו לשווק את עצמם תחת השם EA Sports FC. מה אתם חושבים? האם EA באמת זקוקה למותג פיפ"א? שתפו אותנו בתגובות>>>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully