וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נפסיק לקבל קול אוף דיוטי חדש כל שנה?

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 13:11

בכירים בהנהלת אקטיוויז'ן דנים בנושא לאור הביקורות המתמשכות מצד השחקנים והירידה במכירות, במיוחד לאחר ההשקה הכושלת של Vanguard

במשך שנים שחקני קול אוף דיוטי רגילים לקבל משחק חדש כל חודש אוקטובר-נובמבר, ובאקטיוויז'ן הצליחו לשמור על עקביות מופתית מאז המשחק השני בסדרה בשנת 2005. המפיצה הצליחה לעשות זאת מכיוון והיא חילקה את המותג בין 3 מפתחות שונות שעובדות על הסדרה ברוטציה ומשתפות פעולה ביניהן: Sledgehammer Games, Raven Software, ו-Treyarch.

המצב בו שלושה מפתחות עובדות על הכותרים ברוטציה אינו בהכרח אידיאלי, מכיוון והן עומדות בלוחות זמנים קבועים שלא בהכרח נותנים להם מרחב נשימה או זמנים ללטש היבטים חשובים במשחקים, והשחקנים חווים זאת על בשרם בשנים האחרונות עם באגים ותקלות שפוקדות את המשחקים, ולאחרונה גם עיכוב בשיחרור העונה השנייה של Vanguard.

כעת אנו מתחילים להרגיש את השפעות הרכישה העתידית של אקטיוויז'ן-בליזארד על ידי מיקרוסופט בשבוע שעבר, ודיווח חדש של האתר Bloomberg מרמז כי דרגים בכירים בחברות מדברים ביניהם בשיחות סגורות ושוקלים להפסיק את לשחרר משחק חדש של קול אוף דיוטי כל שנה.

לפי שני גורמים המקורבים לשיח הנושא עלה ולמרות שעוד לא בוצעה החלטה סופית, קיימת ההבנה ששחרור המשחקים בקצב איטי יותר לא תהפוך את המותג למאוס ותחזק את המותג בעיני המשחקים, במיוחד לאחר ההשקה החלשה שלה זכה קול אוף דיוטי Vanguard שראתה ירידה של 36% במכירות השנה.

אם ההחלטה בנושא תהיה חיובית, היא ככל הנראה תתבצע רק בשנה הבאה או לאחר מכן, מכיוון והשנה באקטיוויז'ן בונים על Modern Warfare 2 שימשיך לתחזק את הסדרה וישאיר אותה בחיים. זה יאפשר למפתחות של אקטיוויז'ן לא רק ללטש את המשחקים כמו שצריך לפני שישוחררו, אלא גם להשתחרר ולעבוד סוף סוף על כותרים חדשים שהם לאו דווקא קול אוף דיוטי.

call of duty modern warfare. Activision, אתר רשמי
קפטן פרייס יציל את קול אוף דיוטי? אקטיוויז'ן בונה על משחק ההמשך של Modern Warfare בשנה הבאה שמשיך לתחזק את המותג/אתר רשמי, Activision

עכשיו שחברת מיקרוסופט בשלבים מתקדמים לרכישת אקטיוויז'ן-בליזארד, לא מעט שחקנים תוהים מה יעלה בגורל סדרת קול אוף דיוטי וברשת נשמעו טענות שהסדרה תהפוך לבלעדית עבור קונסולות האקס בוקס והשירותים השונים שמיקרוסופט מציעה, כמו ה-Game Pass.

פיל ספנסר, המנכ"ל של חטיבת אקס בוקס, הגיב בנושא וטען כי למיקרוסופט אין כל כוונה לפרק קהילות שחקנים ולהעביר אותם מפלטפורמה אחת לאחרת, כלומר מפלייסטיישן ואקס בוקס. עוד לפני הרכישה סוני חתמה על הסכם בלעדיות עם אקטיוויז'ן ומשחקי קול אוף דיוטי, ושחקני הפלייסטיישן זכו לקבל תוכן ייחודי, כמו מצב הזומבים של הסדרה.

עוד דווח לאחרונה כי אקטיוויז'ן מחויבת מצידה לשחרר את שלושת משחקי קול אוף דיוטי הבאים לקונסולות הפלייסטיישן, אך לאחר מכן מיקרוסופט תוכל להחליט בעצמה על עתיד המותג. בהתחשב באמירה האחרונה של פיל ספנסר, ככל הנראה במיקרוסופט לא ישנו דבר מבחינת הזמינות של קול אוף דיוטי על הקונסולות של סוני, גם לאחר שעסקת הבלעדיות תגיע לסופה.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully