וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשוב לחיות בעולם האמיתי": יוצר הפלייסטיישן על המטאוורס

מתן בנישי, מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 15:09

מנכ"ל סוני לשעבר מותח ביקורת על המציאות המדומה והעתיד הווירטואלי שמצפה לנו לפי חברות כמו גוגל ומיקרוסופט. מסכימים?

בזמן שחברות ענק כמו פייסבוק ומיקרוסופט כבר מדברות על המטאוורס, מציאות מדומה, ועל העתיד שאוטוטו כבר כאן, יש לא מעט כאלה שחולקים על הרעיון ומצננים את האווירה. כעת מצטרף לביקורת גם מנכ"ל סוני לשעבר והאיש שהמציא את קונסולת הפלייסטיישן הראשונה - קן קוטרגי.

קוטרגי התראיין לאחרונה לאתר Bloomgerg ונתן את דעתו על המציאות האלטרנטיבית העתידנית שמצפה לנו, ולא חסך בביקורת: "כל הרעיון של המטאוורס הוא ליצור מציאות 'כמעט אמיתית' בעולם וירטואלי - ואני לא מבין את המטרה שלשמה צריך לעשות זאת. לחיות בעולם האמיתי זה מאוד חשוב. אנשים יעדיפו להיות אווטאר מלוטש מאשר להיות עצמם? זה למעשה לא שונה מלוח מודעות אנונימי".

קטורגי מותח ביקורת גם על המשקפי מציאות המדומה שהופכים לטרנד ותופסים לאט לאט תאוצה, וכמובן יהיו חלק הכרחי עבור אנשים שירצו להתחבר למטאוורס: "קסדות המציאות המדומה האלו פשוט מעיקות ויבודדו אותנו מהעולם האמיתי, אי אפשר להתווכח עם זה".

למרות שבחברת סוני של היום קיימת חטיבת מציאות מדומה עוד מתקופת הדור הקודם והם עובדים בימים אלו על ה-PS VR2, קוטרגי לא בהכרח מדבר על היבט הגיימינג בנושא, אלא יותר על ההיבט החברתי שאליו כביכול פנינו מועדות.

קוטרגי בן ה-71, נחשב לאבא הרוחני של קונסולת הפלייסטיישן 1, והוא היה המהנדס הראשי שעזר לפתח את הקונסולה אי שם בשנות התשעים. בזכות ההצלחה המאסיבית של הקונסולה הוא קודם להיות מנכ"ל סוני והוביל את הפיתוח והחברה גם בתקופות הפלייסטיישן 2 ו-3, ופרש ב-2006.

כיום קוטרגי הוא המנכ"ל של חברת הרובוטיקה The Ascent, שגם שמה לעצמה דגש על שילוב בין העולם הווירטואלי לאמיתי, אך היא שמה פחות דגש על ההיבט הווירטואלי ומפתחת רובוטים מתוכחמים בעלי אינטליגנציה שיוכלו לייצר מספר מוצרים ולצבע מספר מטלות. כך שלפי החזון של קטורגי, אנו נחזה בעתיד דווקא בעלייתן של המכונות (מי אמר סקיינט?) ולאו דווקא בבידוד, ניתוק, וניכור חברתי כשכל אחד מהמשתמשים מבודד בקסדת המציאות המדומה.

מה אתם חושבים על האמירה של קוטרגי? האם לדעתכם הוא צודק בביקורת שהעביר, או שמדובר לדעתכם בעוד מקרה שבו מסרבים להתקדם עם הזמנים? שתפו אותנו בתגובות>>>

old man yelling at cloud. know your meme,
ביקורת לגיטימית או עוד דעה באוויר? תחליטו אתם/know your meme

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully