וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד לא מזמין: באטלפילד 2042 לא עומד בציפיות

עמית גלבוע

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 14:47

למרות החזרה לעולם הלוחמה המודרני-עתידני ולמרות ההתקדמות המשמעותית של מנוע המשחק והטכנולוגיה שמאחוריו, הכותר החדש מרגיש כמו צעד אחורה לסדרה הותיקה

צפו בטריילר של באטלפילד 2042

Battlefield 2042 Beta/EA, Dice

אני חייב לפתוח את הביקורת בהצהרה: הסיבה שהתעכבתי זמן כל כך רב בכתיבתה נעוצה ברצון שלי לאפשר ל-DICE ו-EA לתקן את המשחק לפני חריצת הדין. ולצערי הרב - DICE כשלו בכך. חלפו שנתיים מאז שכל העולם נכנס לטלטלה בעקבות המגפה, והרגשתי צורך לתת למפתחת חסד לאור הקשיים השונים. חסד שמגיע לכולנו, וחסד שמגיע למפתחות רבות בעולם המשחקים, במיוחד למפתחות הגדולות.

בעוד שאולפנים קטנים יותר או יוצרי אינדי פרחו בעידן הסגרים, היו אלה אולפני הפיתוח הגדולים יותר שנתקלו בקשיים, והשנה האחרונה רצופה במשחקים מצופים שאיכזבו שחקנים רבים. כבר בבטא הפתוחה המשחק החל להראות סימנים מדאיגים ומעריצי הסדרה הרימו קול צעקה, וגם אנחנו לא כ"כ נהנו ממנה כפי שציפינו.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

כבר מההתחלה משהו הרגיש לא בסדר...

שמועות והדלפות על כך שתוכן רב נחתך מהמשחק, סרטוני יו-טיוב של מעריצים ששואלים לאן נעלמו פיצ'רים, טענות על ניסיון "לרכוש" יוצרי-תוכן כך שיסנגרו על המשחק ועוד. DICE ו-EA לא התעלמו מהטענות, וניסו להרגיע את המעריצים בכך שהעלו לאינטרנט בלוג עצום בגודלו (כולל סרטונים), שהתייחס לטענות והראה את התיקונים הצפויים.

כשהמשחק יצא, התברר שזה לא היה מספיק והמשחק עדיין לא מהנה. גם לאחר מספר עדכונים, ועדכונים שצפויים להגיע בזמן הקרוב, עושה רושם כי המשחק פשוט לא לא יהיה טוב כמו קודמיו.

למרות ההיסטוריה של משחקי באטלפילד לקבל עדכונים משמעותיים יותר ופחות לאחר יציאת המשחק (כמו תיקון השליטה במסוקים, או הוספת מכתשי פגזים), הפעם התחושה היא שהמשחק אינו בר תיקון. זה מזכיר לנו משחק אחר של EA - הלא הוא Anthem. המשחק הושק בקול תרועה ונחל אכזבה קשה, ולמרות הבטחות לעדכונים שיסדרו אותו - המשחק נזנח לבסוף. חבל שבחברות הגדולות לא לומדים מטעויות העבר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

20 שנה קדימה בציר הזמן - 20 שנה אחורה בכל פרמטר אפשרי אחר

בואו ניגש לשלב ההשוואות, הוא בלתי נמנע: אם בשני המשחקים הקודמים בפרנצ'ייז, באטלפילד 1 ו-5 שהתרחשו בזמן מלחמת העולם ה-1 וה-2 בהתאמה, היו מוצלחים למדי. אמנם המשחק החמישי התקשה מעט לשחזר את ההצלחה של BF1, אבל הסיבה העיקרית לכך הייתה תחרות קשה בעולם המשחקים, ולא כשל של DICE.

BF2042 לעומת זאת כושל בכל פרמטר אפשרי ביחס לקודמיו: אם הירי ב-BF1 היה קשה ומאתגר ושיקף את רוח התקופה, וב-BFV הנשקים היו קלילים, פשוטים ומהנים תוך שמירה על ייחודיות - ב-BF2042 פשוט בלתי אפשרי לפגוע בשום אויב חרף פאטצ'ים שעוסקים אך ורק בבעיה זו, וכל הנשקים מרגישים גרועים באותה המידה.

אם BFV הציג מנוע פיזיקלי מוצלח שאיפשר לנו להרוס כמעט כל דבר בשלב, או אנימציות תנועה כמו גלגול, ריצה שפופה (Roadie Run), ופריצת דלתות, בBF2042 לא ברור מה בר הריסה, ולמה תנועת השחקן מרגישה כה מגושמת.

אם ב-BF1 מיעוט כלי הרכב היה הגיוני וגודל המפות היה בהתאם, ובBF5 קיבלנו מפות של קרבות שיריון בשיריון עם כמות טנקים משוגעת, ב-BF2042 המפות ענקיות, ולעיתים אין כלי רכב בשדה הקרב כלל מסיבות לא ברורות, למרות שנקודת החוזק המרכזית של המשחק הייתה אמורה להיות הגדלה כמות השחקנים בכל מפה, ובהתאם - הגדלת כמות הרכבים.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

אם ב-BF1 ביקשו להעביר נרטיב שבמלחמה הגדולה ליחיד לא הייתה משמעות ולכן מערכת הקלאסים הייתה בסיסית, וב-BF5 קיבלנו עצי-פיתוח קלאסים שנתנה עומק מסוים והעניקה משמעות לעבודה בעבודת צוות כקבוצה, ב-BF2042 מערכת הקלאסים כה סבוכה ומסועפת, וכל קלאס יכול להשתמש בכל נשק וגאדג'ט כך שאין באמת משמעות לתפקידים השונים.

אם ב-BF1 הקול המתכתי וחסר הרגש של הקריינית בתחילת כל שלב הכניס אותנו לאווירה וסיפק לנו מידע היסטורי מדויק על קרבות חשובים במלחמת העולם הראשונה, וב-BFV זו מוסיקת הפתיחה בכל תחילת סיבוב שמכניסה אותנו לאווירה, ב-BF2042 הכל מרגיש אנמי למדי. אפילו סצנת הכניסה לקרב בכל מפה שמרגישה כאילו היא נגנבה מ-Titanfall (משחק נוסף של EA) מרגישה מנותקת למדי.

כל מה ש-DICE הייתה צריכה לעשות זה למפות את נקודות החוזקה של שני המשחקים הקודמים בסדרה (כמו מערכת הביצורים המצוינת של BFV), להתאימם לנרטיב של שדה הקרב העתידני, להתייחס לבאגים ובעיות מהמשחקים הקודמים, להגדיל את כמות השחקנים, לשפר את הגרפיקה - והמשחק הזה היה יכול להיות מצוין. במקום, קיבלנו את BF2042 במתכונתו הנוכחית.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

מי הזיז את מצב המשחק שלי?

אחת מן הבשורות של המשחק החדש היו שני מצבי משחק חדשים - Battlefield Portal ו-Hazard Zone. לפני שאגע בכל אחד מהם אציין את ה"מחיר" ששילמנו תמורתם: רידוד מצבי המשחק הרגילים ב-BF2042.

בעוד שבמשחקים המודרניים הקודמים (3 ו-4) קיבלנו כמות מסחררת של מצבי משחק סטנדרטיים כמו Team Deathmatch או Close-quarters combat מהירים, ובשני משחקי מלחמות העולם הקודמים התווספו מצבים אפיים יותר כדוגמת Operations או Tides of War המצוינים, במשחק הנוכחי שילמנו מחיר כבד: לא תמצאו אף אחד מהם. נכון לרגע זה יש שני מצבי משחק "רגילים": Conquest הסטנדרטי ו-Breakthrough, השם החדש והמצומצם ל-Operations. אליהם מצטרפים כאמור שני מצבים חדשים, והם לא בשורה של ממש.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

Hazard Zone: נוסחא מוכרת אך לא מובנת

נדמה שב-DICE החליטו מראש לא לנסות ולצאת ראש בראש אל מול משחקי הבאטל רויאל השולטים בשוק כרגע, ובראשם WARZONE. ייתכן שהדבר ישתנה בהמשך, אבל זה לא ש-Hazard Zone מביא חידוש.

אלו מכם ששיחקו ב-The Division יזהו את הנוסחה המוכרת: קבוצות של ארבעה שחקנים נכנסות לאזור מסוים כדי לחלץ מידע מנקודות ידועות מראש, נלחמות בבוטים (PvE) ובשחקני בשר ודם אחרים (PvP) ומנסות לחלץ את עצמן עם המידע. המטרה היא לצבור כסף כדי לרכוש ציוד טוב יותר לצניחה הבאה.

הבעיה המרכזית של מצב משחק זה היא שבתחילה לא ברור כלל מה צריך לעשות, וממשק המשתמש הבעייתי ממילא של BF2042 לא ממש מסייע לשחקן. המפות הרגילות של המשחק לא בנויות למצב המשחק הזה, ופעמים רבות לא ניתן להחזיק בנקודה כראוי מכיוון שאין מספיק מחסות מסביבכם.

כבר הזכרתי שDICE הסירה את מערכת בניית הביצורים המצויינת מ-BFV? כי זו הזדמנות נוספת להזכיר פיצ'ר מסוים שיכל לפתור בעיה זו בעיצוב המפות בצורה מעולה ופשוט לא הוכנס למשחק.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

Battlefield Portal: תשתית ורעיון נפלאים, יישום גרוע

הרעיון מאחורי Battlefield Portal מצוין. DICE ניסתה לקחת את המפות הזכורות ביותר ממשחקי העבר המוצלחים ביותר שיצאו תחת המותג, ולהכניס הכל לתוך מנוע ה-Frostbite החדש כדי לתת לשחקנים חווית משחק עדכנית, ולאפשר לקהילה ליצור מצבי משחק חדשים.

הביצוע בפועל? מתחת לכל ביקורת. בסופו של דבר אפילו לא מדובר בסקינים של נשקים וכלי רכב על המנוע החדש, אלא בהזדמנות נוספת לגרוע פיצ'רים שהמפתחת צירפה למשחקים במרוצת השנים שכיום נראים טריוואליים.

שיחקתם במפה שמבוססת על Bad Company 2, וב-Bad Company 2 לא ניתן היה ללחוץ על Z כדי לעבור למצב שכיבה עם הדמות? אז גם כאן - לא ניתן יהיה להיכנס למצב שכיבה. אז מה אם חלף כבר עשור מאז שהמשחק יצא?

שיחקתם במפה של מלחמת העולם ה-2 שמבוססת על BF1942 ולא על BFV? רק החובש יוכל להחיות חברי קבוצה שנפצעו, למרות שהתרגלנו לכך שב-BFV וכמובן ב-BF2042 כל שחקן יכול להחיות.

Battlefield 2042 Portal/EA, Dice

עבורי, הבחירה להחסיר את הפיצ'רים האלה לא הגיונית מבחינת חווית המשתמש. מנוע ה-Frostbite עשה קפיצות דרך משמעותיות מאז שאותם משחקים יצאו, והדבר שקול ללצאת לטיול קמפינג ללא מותרות מודרניות כלל כמו מצית או פנס או רחמנא ליצלן - סמארטפון ורמקול בלוטות'.

נשאר להמתין ולראות האם DICE תסיר חלק מהמגבלות שנועדו ליצור חוויה "אותנטית" לזמן יציאת המשחק כדי להתמקד ביצירת חוויה מהנה ומודרנית עבור הקהילה. כמובן - צריך להמתין ולראות לאן הקהילה תיקח את Battlefield Portal ביצירת מצבי משחק מעניינים. ומה עם מצב השחקן היחיד הקצר, שידוע כ-War Stories? הוא בכלל לא בנמצא.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

ממשק\חוויית משתמש כל כך מתקדמים - שהם גרועים

מה הדבר הכי נורא בממשק משתמש של BF2042? הוא פשוט לא עקבי. הדוגמה הכי פשוטה לכך: כל שחקן BF מנוסה יודע שהמקלעים הכבדים השונים ע"ג הרכבים מוגבלים למשך זמן ירי רציף כי אז המקלע נתקע, ואז השחקן צריך להמתין שיתקררו. הפיצ'ר הגיוני, והוא קיים לכלל המקלעים. צעד הגיוני.

הצעד הלא הגיוני - מקלעים מסוג Gatling Gun מקבלים חיווי ברור ע"ג הכוונת במרכז המסך, בעוד מקלעים קלאסיים לא, ועל השחקן להסתכל על ה-UI בצידו הימני של התחתון של המסך. וזה רק קצה התחתון. חיווי הפגיעות - מדוע פגיעה ב-Armor של שחקן מופיע כ-X כחול ולא באופן ברור יותר עם חיווי קולי? מדוע פגיעות מקלעים בכלי רכב לא נרשמות ונותנות חיווי?

מדוע ה-UI לא נותן לנו טיפים ברורים יותר על שימוש במקשים שונים שיאפשרו לנו להיות שחקנים טובים יותר? למה הממשק מתקמצן על מידע חשוב לשחקן מצד אחד, ומציף אותנו במידע חסר תועלת מצד שני? ומה המשמעות של תפריט ה-Scoreboard החדש שלא מאפשר לנו להבין איפה אנחנו עומדים ביחס לשחקנים אחרים ששיחקו איתנו ונגדנו? רק ל-DICE ו-EA הפתרונים.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

ומה הדבר הכי גרוע ב-UX? שפשוט אי אפשר לפגוע בשום דבר (חרף מספר פאטצ'ים שאמורים לפתור את הבעיה). האם קשה לפגוע ביריבים כי DICE נתנה עדיפות לריאליזם? לא - המשחק מכר את הריאליזם המועט שעוד היה לו בנזיד עדשים לכדי בחירות תמוהות.

זה מתבטא בתפריט ה+ המוזר שמאפשר לשחקן להחליף תוספות לנשק באמצע שדה הקרב. בעוד שבשדה הקרב הקיים ניתן להצניח כלי רכב ואפילו טנקים מסויימים, חייל לא יכול להחליף כוונת רובה בהינף יד.

המחסור בריאליזם זה ממשיך בקלאסים השונים שאיבדו זהות וחשיבות, כי לא משנה איזו דמות בחרתם - תוכלו ליצור בניות משולבות של חובשת שמצוידת באקדח ריפוי, מספקת תחמושת לחבריה לקבוצה ובכלל נושאת עימה רובה צלפים. הדבר פוגע בחווית החוליה והייחודיות של כל תפקיד במשחק ובכך פוגע בחווית משתמש שהייתה כל כך משמעותית.

מבחר כלי הנשק ירד משמעותית, וקצב ההתקדמות לפתיחת הנשקים הקיימים איטי להחריד. אחת הסיבות לכך היא שפעולות שבמשחקים קודמים קיבלנו עליהן ניקוד אינן קיימות כלל או לא מעניקות ניקוד כלל. הדוגמה הבולטת: אפקט הרתק הוצא מהמשחק.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

השקת המשחק גרמה לטלטלה ב-DICE

במהלך ה-20 שנה האחרונות, מאז יציאתו של BF1942 המפתחת השבדית DICE הפכה ל"ילד הפלא" של EA. זה התבטא בכך שמרבית המשחקים של EA יוצאים כיום על מנוע ה-FROSTBITE שמפותח ע"י DICE, וזה כולל אפילו את FIFA22.

אבל נדמה שילד הפלא הגיע לפרקו, ואיבד חלק מן הקסם שלו. כיצד אנו מבינים שהשקתו של BF2042 אינה עוד השקה סטנדרטית של משחק באטלפילד שמדשדשת אך מתוקנת מהר ע"י עדכונים זריזים, אלא כשלון קולסואלי ומהדהד?

EA כבר הכריזה על שינויים בתפקידי הניהול ב-DICE: בתחילת חודש דצמבר הודיעה EA כי אוסקר גבריאלסון, מנכ"ל DICE יסיים את תפקידו בחברה, במקומו יכנס וינס זאמפלה (מנכ"ל Respawn), וסטודיואים נוספים יחלו לעבוד על כותרי באטלפילד נוספים. לא מאמינים? תוכלו לקרוא על כך פה.

אז מה צופן העתיד ל-Battlefield 2042? רק ימים יגידו. ברשת כבר מסתובבות שמועות על משחק באטלפילד חינמי.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

לסיכום: פרק ש-DICE תרצה למחוק מעברה, וטעות שלא תרצה לחזור עליה בעתיד

אם הגעתם עד כה, ואתם מצפים לגזר דין אחר מזה שעולה מן הכתוב, אז צר לי לאכזב. מבין כלל משחקי הבאטלפילד השונים שיצא לי לשחק בהם, 2042 הוא הגרוע ביותר. מדובר במשחק שלא היה צריך לצאת לשוק במתכונתו הנוכחית.

הסיבה להיותו גרוע אינה נעוצה בבאגים המרובים, או בטעויות ה-UI שניתנות לתיקון. היא נעוצה בכך ש-DICE לקחה סדרה שהצליחה לחדש ממשחק למשחק תוך שמירה על נוסחה מנצחת, ופשוט זרקה את כולה לפח.

מבחינתי, ש-DICE תתמקד במשהו צנוע יותר, כמו לספק למעריצי הסדרה משחק מודרני, עדכני ועובד, כפי שמגיע למעריצי הסדרה. משחק צנוע שלוקח את הנוסחה המנצחת והכיפית של המשחקים הקודמים, משפר אותה באמצעות מנוע הFROSTBITE העוצמתי, ומעניק לנו השחקנים חוויה ראויה.

אני אפילו מוכן לעזור ל-DICE עם השם למשחק. פשוט לקרוא לו באטלפילד 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully