וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלחוטי, קל, ונותן פייט: Razer Viper Ultimate

דודי קריחלי

7.12.2021 / 14:50

עכבר הגיימינג של רייזר מציג עיצוב נוח לשימוש יום-יומי וביצועים מרשימים בזמן משחק

Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

קטגוריות עכברי הגיימינג האלחוטיים הקלים ביותר, הפכה עם השנים לקטגורייה המסוקרת והמתקדמת ביותר, אך גם היקרה ביותר. עם הפיכתו של עכבר גיימינג קל למוצר כה מבוקש, החברות הגדולות ביותר בשוק, ישיקו כל אחת בתורה את ה"אלוף" שלה למאבק על התואר.

בחודש וחצי האחרונים זכיתי להשתמש בדגם של ענקית מוצרי הגיימינג רייזר, ה -Viper Ultimate, עכבר שאמנם אינו נמדד כקל ביותר בקטגוריה, אך מציג כמה אלמנטים שהופכים אותו לדי ייחודי בעיני שהופך לעכבר היומיומי שלי.

Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

אחד ההבדלים המהותיים ביותר יופיע כבר איך שנפתח את אריזת המוצר, ומדובר בעמדת העגינה של העכבר. בגרסת האולטימייט של העכבר (קיימת גרסא שמגיעה ללא עמדת העגינה), המשתמש מקבל עם העכבר המעולה גם עמדת עגינה מגניבה ומוארת שיכולה לשמש גם כמטען ייחודי ומגניב.

בתוכו יש גם מפצל USB שמסתיר בתוכו את דונגל החיבור של העכבר האלחוטי, כך שמדובר בעמדת עגינה פרקטית למדי, שבעזרת חיבור אחד בלבד למחשב שלנו, אנחנו גם יכולים להטעין את העכבר שלנו, וגם לחבר אותו למחשב. הנדוס פשוט מ-ע-ו-ל-ה!

כמובן שכיאה למוצר של רייזר, גם עמדת העגינה נהנית מהיכולת להציג גוון רחב למדי של צבעים, וכאשר נחבר את העכבר אל העמדה עצמה, אנחנו נקבל סימון ויזואלי של מצב הסוללה של העכבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

הדבר היחיד שקצת מוריד מחוויית השימוש בעמדת העגינה הם המגנטים הדי חלשים שנמצאים על גבי עמדת העגינה ומקביליהם על גבי העכבר. כל פעם שאני רוצה להטעין את עכבר אני מוצא את עצמי שורף לפחות שלושים שניות בניסיון למצוא את נקודת החיבור המבוקשת של העכבר לעמדה, וגם לאחר תקופת שימוש כבר לא כזו קצרה, עדיין לא הצלחתי למצוא את הנקודה המושלמת.

נקודה אחרונה בנוגע לאריזה וזה אחד הדברים שאני הכי מעריך אצל רייזר כחברה, הוא איכות הכבלים שאני מקבל באריזה. הכבלים העטופים בשכבת בד, מגיעים באורך מעולה של כ-2 מטר, עם פקקי הגנה על פיות החיבור עצמם, ומערכת לכיוונן אורך הכבל כך שלא ייווצר לנו איזשהו שרוך מיותר. אני לא חושב שיש הרבה חברות נכון להיום שמשקיעות מאמץ בכל מה שקשור לאביזרים הנלווים למוצרי הגיימינג שלהם וחבל שכך. שאפו רייזר.

Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

מבחינת עיצוב העכבר עצמו, העכבר שוקל בערך 72 גרם, כך שהוא אינו העכבר הקל ביותר נכון לעכשיו בשוק (בתואר הזה מחזיק ה- Logitech G Pro X Superlight המעולה), אך לדעתי האישית הוא מכפה על כך בכמה אלמנטים עיצוביים די קריטיים לחוויית השימוש שלי.

בשונה מעכברים אחרים בקטגוריה, הוייפר אולטימייט מעוצב כך שהוא מתאים לאנשים המשתמשים ביד ימין וגם עבור אנשים המשתמשים ביד שמאל, בנוסף, על צידי העכבר אנחנו נמצא שני סטים של כפתורי "אחורה-קדימה" הניתנים להתאמה אישית דרך האפליקציה של רייזר (שעובדת רק על מחשבי PC חשוב לציין).

כפתורי העכבר עצמם עוצבו בצורה של מעין שקע כך שאצבעות המשתמש נמצאות במעין כיס שתורם לתחושת היציבות של המשתמש, וצורת העכבר עצמו היא מעט יותר שטוחה וגבוהה מאשר רוב המתחרות בקטגורייה, ועבורי אדם בעל כפות ידיים די גדולות, מדובר ביתרון של ממש.

Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

עוד פיצ'ר נוסף שאני אהבתי, הם משטחי הגומי הנמצאים על צידי העכבר. המשטחים האלו נועדו למנוע מהעכבר להחליק מידו של המשתמש ואני חושב שבסך הכל הם עושים את העבודה, ובאופן בלתי מוסבר הם גם הוסיפו לתחושת הנוחות שלי. לשם ההשוואה, גם בת הזוג שלי בחרה בו כעכבר הכי נוח שיש לנו עבור שימוש יומיומי, וכפות הידיים שלה הרבה יותר סטנדרטיות משלי.

מבחינת הלוק של העכבר, אני חושב שהוא נראה מעולה. הגימור שלו אמנם מפלסטיק, ומעניק תחושה קלה של לוק מעט זול, אך מדובר באחד המוצרים הבודדים שלמרות הלוק המעט גיימרי שלו, הצלחתי להתחבר לסגנון. גם ההחלטה למקם את תוארת ה-RGB רק על גבי החלק שנמצא ברובו מתחת לכף ידינו לחלוטין תרמה להנאתי מהסגנון ה"חמקני-מבצעי" של העכבר בגרסתו השחורה (הגרסא הלבנה והגרסא המיוחדת של סייברפאנק 2077 אפילו נראים טוב יותר לדעתי).

חיסרון אחד בולט שדי חוזר על עצמו עם רוב חברות הגיימינג הגדולות, ואני חייב לומר שכבר די מבאס אותי לציין אותו, הוא כמובן נוכחותו של חיבור המיקרו USB שלא מוכן לעזוב אותנו אחת ולתמיד. אני אוסיף ואומר שמכיוון שאני בוחן את הגרסא עם עמדת העגינה, לשמחתי לא השתמשתי בו בכלל כדי להטעין את עכבר, אבל עדיין חושב לזכור שאנחנו נכנסים לשנת 2022 אוטוטו. הגיע הזמן לזנוח את החיבור המיושן הזה.

Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

ואיך הביצועים?

הוייפר אולטימייט מספק לנו חיי סוללה מעולים של 70 שעות שימוש, ובשונה מהרבה עכברים מתחרים, (ובראשם ה-Logitech G Pro X Superlight שגם אותו סיקרתי) ברייזר והחליפו את הסוויץ' המכני הסטנדרטי הנפוץ בסוויצ'ים אופטיים שמבחינה טכנית מספקים קליקים מהירים יותר, ועדיין מצליחים לספק את אותה תחושה, ולטענתם, גם אורך חיים זהה. אך בכנות, אם נשווה אותו למתחרה הישיר בעל סוויצ'ים מכניים, לא הרגשתי שום הבדל.

מבחינת משטחי ההחלקה, העכבר נהנה מארבעה משטחים קטנים אך מעולים הנמצאים על גבי כל אחד מפינות העכבר, ואני חייב להגיד ששום כמות של לכלוך או אבק שהצטברו אצלי על גבי השולחן, לא גרעו או הפריעו לחווית השימוש.

בעזרת החיישן המעולה שמגיע עד ל-20 אלף DPI, וקצב רענון של 1000 הרץ לשנייה, אני יכול להגיד שהוייפר אלוטמייט סיפק לי את חווית המשחק הטובה ביותר במשחקי יריות עבור סגנון המשחק שלי. העכבר הרגיש יציב במיוחד, וכל תנועה גם הכי קטנה הרגישה יציבה וזהה לתנועת היד שלי.

בשום שלב לאורך כל תקופת השימוש שלי בעכבר, לא הרגשתי שהעכבר מונע ממני להצליח באיזשהו משחק, ואפילו לא קרה לי פעם אחת, איזשהוא באג, או "קפיצה" מוזרה לא רצויה. אני אחזור ואומר, שמבחינתי בזמן משחק, הדבר הכי חשוב זה נוחות, והנוחות שסיפק לי הוייפר אולטימייט, למרות חיישנו המהיר אך לא המהיר ביותר, פשוט מתעלה על כל נתון טכני אחר שאמור לספק ביצועים טובים יותר כביכול.

Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

לא הכל מושלם

נקודה אחרונה שאני חייב לציין ודווקא לשלילה היא תכנת ה-Razer Synapse, הדרייבים שמגיעים עבור העכבר, ולטעמי מדובר באחת מתוכנות המחשב הפחות מוצלחות מבין כל השחקניות המרכזיות בשוק. התוכנה סובלת מהמון באגים, והמון כשלים מוזרים שקורים במחשב אחד, אך לא קורים במחשב אחר, ויש לי ניסיון עם התוכנה על גבי ארבעה מחשבים שונים.

למזלי העכבר מגיע עם האפשרות לאחסן על גביו את הפרופיל שיצרנו בתוך ה-Razer Synapse, כך שלאחר התאמה ראשונית, אפשר לשכוח מהגדרות העכבר במערכת המסורבלת, ולשמור אותם על גבי הצ'יפ של העכבר. בגדול, לא הייתי צריך לחזור אליה אפילו לא פעם אחת לאחר ההתקנה הראשונית, וטוב שכך.

Razer Viper Ultimate. razer, אתר רשמי
Razer Viper Ultimate/אתר רשמי, razer

לסיכום

הרייזר וייפר אולטימייט, הוא עכבר גיימינג מהשורה הראשונה. מדובר בעכבר לא ה-כי קל, אך הוא לחלוטין מחפה על כך בעזרת עיצוב נכון וביצועי משחק גבוהים למדי. עבור אנשים שרוצים חווית משחק גבוהה במיוחד, ולוק גיימרי סולידי למדי, מדובר בעכבר הנכון עבורכם, ובמחיר מומלץ לצרכן של 699, מדובר בעכבר שמתחרה ראש בראש עם ה-Logitech G Pro X Superlight , שנחשב לעכבר גיימינג הקל ביותר נכון לעכשיו, מציג לוק שלדעתי יפה יותר, אך הוא אינו נוח כמו הוייפר.

למרות שהמחירים בין השניים די זהים, הלוג'יטק לא מגיע עם עמדת עגינה כלשהיא, ואף אני יכול להגיד שלמרות החיישן המהיר יותר של לוג'יטק, מצאתי שהביצועים של השניים היו זהים לחלוטין עבורי. למהירים שביניכם, ניתן להשיג אותו ב-399 שקלים בלבד(!) במבצעי בלאק פריידי השונים, ובמחיר הזה מדובר חד משמעית בעכבר הטוב ביותר שתוכלו למצוא במחיר, נקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully