וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הגיימינג מתקדמת לכיוון שבו לשחקן אין בעלות על המשחקים

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 14:47

צרכנים רבים מאבדים גישה אל משחקים ששילמו עליהם במיטב כספם, ולמרות שזו לא תופעה חדשה במיוחד, היא רק הופכת ליותר ויותר שכיחה

הימים הטובים שבהם שחקנים יכלו ללכת לחנות, לקנות עותק פיזי של משחק, ולדעת שהוא יהיה זמין עבורם בכל רגע שירצו לשחק, הולכים ונעלמים. חברת יוביסופט גרמה החודש לסערה לאחר שהודיעה כי היא מסירה מהשרתים שלה את משחק המרוצים-אונליין The Crew, ששוחרר לפני כעשור.

החל מה-1 באפריל, שחקנים שרכשו את המשחק במיטב כספם איבדו גישה אל המשחק בחשבונות היוביסופט קונקט (Ubisoft Connect, שירות המנויים החודשי של החברה), ורבים מהם הפנו את התסכול והזעם לדיונים רבים ברשתות החברתיות. חלקם אפילו איימו לתבוע את יוביסופט בטענה שמדובר בצעד לא חוקי הגובל בגניבה.

יוביסופט אמנם שחררה מאז שני כותרי המשך - The Crew 2 ו-The Crew Motorfest, אך עדיין נוצר מצב שבו לשחקנים נמנעת גישה אל כותר שרכשו במחיר מלא. אחרי הכל, לשחקן ששילם על משחק צריכה להיות גישה אל אותו משחק - גם אם הוא שווק דיגיטלית בלבד, ללא הפצה של עותק פיזי. אלו לפחות היו החוקים בעבר.

הגישה של יוביסופט לא בדיוק מעוררת תקווה בעתיד. פיליפ טרמבלי, מי שאמון על שירות המנויים החודשי יוביסופט, ציין החודש בראיון למגזין Gamesindusty.biz שבעתיד הגיימרים "יתרגלו למצב שבו אין להם בעלות על המשחקים". איכשהו אנחנו לא כל כך בטוחים.

גם נינטנדו סגרה החודש את השרתים של קונסולת ה-Wii U וגרמה למיליוני שחקנים לאבד גישה אל החנות הדיגיטלית, ושחקנים לא יכולים יותר לבצע רכישות חדשות או לשחק אונליין. זה גרר מצב שבו רבים מהם הם נאלצו לפרוץ את הקונסולה כדי שיוכלו להמשיך ולשחק ברשת. בטח לא המצב הרצוי שבנינטנדו ניסו להשיג. אירוני לאור העובדה שנינטנדו היא גם אחת החברות הגדולות בתעשייה שידועות במאבקים שלה נגד השוק הפיראטי.

גם שירותי משחקים כמו ה-Game Pass של מיקרוסופט (שבאופן אישי אני מאוד נהנה ממנו במחשב האישי) או ה-PS Plus של סוני יוצרים מצב שבו השחקנים משלמים עבור שירות חודשי, אך לא באמת מחזיקים בבעלותם אף אחד מהמשחקים, שעשויים להעלם מהשרתים לנצח. לפחות במצב כזה השחקנים לא משלמים מחיר מלא על משחק.

זה יצר מצב מתסכל במיוחד עבור השחקנים שנתונים לחסדיהם של המפיצות הגדולות, שמזכירות לשחקנים את העתיד הקודר והמדכא: אתם תמשיכו לשלם, ובפועל לא יהיה בבעלותכם דבר.

לפרטים נוספים לחצו כאן>>>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully