וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר שטוען: משחקים לא ימשיכו לעלות 70 דולר לעוד הרבה זמן

מתן בנישי

13.4.2024 / 12:15

המנכ"ל של חברת הפיתוח וההפצה סייבר אינטראקטיב סבור שהמודל הכלכלי שהתחיל עם השקת דור הקונסולות החדש פשוט לא משתלם לחברות הגדולות

דור הקונסולות האחרון הביא איתו גם עליות המחירים למשחקים. מאז שהפלייסטיישן 5 והאקס בוקס Series X\S הושקו, השחקנים נתקלו בתופעה חדשה בתעשייה: משחקי טריפל איי (AAA) של החברות הגדולות העלו את מחירם מ-60 דולר, ל-70 דולר, וזה הפך לסטנדרט של כל הכותרים הגדולים המשווקים לקונסולות החדשות מאז.

בזמן שרבים משערים שהמחירים רק ימשיכו לעלות בעתיד (כמו כל דבר בערך), יש כאלו שחושבים שמדובר במצב זמני בלבד. אחד מהם הוא מת'יו קרץ', המייסד-שותף ומנכ"ל מפתחת ומפיצת המשחקים סייבר אינטראקטיב (Saber Interactive), שהתראיין השבוע וטען שתגית המחיר של 70 דולר צפויה להעלם.

"אני חושב שתגית המחיר של 70 דולר תיעלם כמו ציפור הדודו מהעולם ככל שפיתוח המשחקים הופך ליקר יותר. אני לא חושב שזה בר קיימא. כולם זוכרים את ההייפ סביב משחקים כמו סייברפאנק 2077, שבסופו של דבר הניב אמנם רווחים, אבל כשהציפייה כל כך גדולה וכל הכסף הולך לפיתוח משחק אחד - זה מהלך מסוכן. מה אם המשחק יכשל?".

"השוק הולך לכיוון שבו יהיה דגש על לנסות למצוא דרכים להוזיל עלויות, אבל זה לא אומר שהפיתוח יהיה באיכות נמוכה יותר". קרץ' נתן כדוגמא משחקים כמו Helldivers II, ששוחרר לאחרונה לקונסולת הפלייסטיישן 5 והמחשב האישי. הוא אינו נחשבים למשחק טריפל איי בומבסטי והוא נמכר במחיר של 30 דולר. לאור ההצלחה של המשחק ומחירו הנוח - זהו בדיוק הכיוון שאליו הוא מקווה לכוון את סייבר אינטראקטיב בעתיד, וסבור שלשם שאר התעשייה תכוון בעתיד.

עליות המחירים למשחקים התחילו כשחברות כמו EA ו-Take-Two שיווקו את פיפ"א 21 ( כיום EA Sports FC) ו-NBA 2K21 תחת תגית מחיר גבוהה יותר, אליהן הצטרפו גם סוני, מיקרוסופט, נינטנדו, אקטיוויז'ן-בליזארד, סקוור אניקס, גירבוקס ועוד מפיצות וחברות רבות שהמשיכו במגמה והפכו את המחיר לסטנדרט החדש.

מי שהגן על עליית המחירים היה שון ליידן, ששימש כיו"ר חטיבת המשחקים של סוני, שטען כי בימינו המודל הכלכלי עליו התבססו עד היום הופך לפחות משתלם כל עוד המפיצות מתמחרות את המשחקים במחיר של 60 דולר, וזאת מכיוון ותהליכי הפיתוח רק הלכו ונהיו מורכבים ויקרים יותר. הוא טען כי על אורך המשחקים עצמם להתקצר, או שהצרכן יוכל לצפות לעליית מחירים.

גם סטראוס זלניק, מנכ"ל חברת Take-Two טען בעבר כי "המחיר חדש תואם את איכות החוויה שהשחקנים חווים באמצעות שימוש בטכנולוגיות הדור הבא, מדובר בעליית מחיר צנועה" ביחס לאיכות המשחק שאותו השחקן מקבל בסופו של דבר.

לפרטים נוספים לחצו כאן>>>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully