וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמועה חדשה: GTA 6 יידחה לשנת 2026

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 13.4.2024 / 12:39

תאריך ההשקה הרשמי מכוון לשנת 2025, אבל שמועות חדשות שמסתובבות ברשת מדווחות שזה לא המצב

Grand Theft Auto VI/Rockstar Games

רק לפני כשלושה חודשים רוקטסטאר שברה את האינטרנט ברגע שהיא שחררה את הטריילר הראשון לאחד המשחקים הגדולים ביותר של העשור האחרון: GTA 6 (VI). הטריילר הגיע ליותר מ-90 מיליון צפיות כבר ב-24 שעות הראשונות מהרגע שפורסם בערוץ היוטיוב של רוקסטאר, והוא אישר לנו באופן רשמי שהשחקנים יחזרו אל העיר וייס סיטי (הפעם בזמנים מודרניים), ועלילת המשחק תתמקד בזוג פושעים בשם ג'ייסון ולוסיה.

הטריילר אמנם חשף לנו שהמשחק ישוחרר מתישהו במהלך שנת 2025, אך לפי מקורות של האתר Kotaku, קיים סיכוי שבו GTA 6 יידחה לסוף שנת 2025, ועשוי לזלוג אל תחילת 2026.

בפברואר האחרון רוקסטאר דרשה מכל העובדים שלה לחזור לעבודה משרדית עד חודש אפריל הקרוב, לאחר שבמשך השנים האחרונות צוותי הפיתוח עבדו מהבית בשל התפרצות מגיפת הקורונה ברחבי העולם. באופן רשמי, הבקשה נעשתה משיקולי "שיפור הפרודקטיביות וחיזוק האבטחה" (במיוחד לאחר הדלפת הענק מ-2022 שבה נחשפו לא מעט חומרים מתהליך הפיתוח המוקדם של המשחק), אך מאחורי הקלעים נראה שההנהלה ברוקסטאר מפחדת שהפיתוח יתעכב ויגרור דחייה של המשחק - מצב שממנו הם מנסים להימנע בכל מחיר, ולכן קוראים לעובדים שלהם לחזור לעבוד במשרד.

הידיעה לחזרה לשגרה תפסה עובדים רבים בהפתעה, ורבים מהם הביעו חוסר שביעות רצון וחשש ממצב שבו רוקסטאר תחזור אל תרבות הקראנץ' (Crunch) שבו הייתה כל כך ידועה לשמצה - מצב בו המפתחים נאלצים לעבוד שעות נוספות הרבה מהמקובל במהלך חודשי הפיתוח האחרונים, לעיתים עד כדי שחיקה פיזית, ובעיקר נפשית. התופעה הזו תפסה כותרות רבות בעבר, במיוחד לאחר שהפיתוח של הכותר הקודם של רוקסטאר - Red Dead Redemption 2, דחק את העובדים של רוקסטאר עד לקצה וגרם למפתחים לעבוד כ-100 שעות בשבוע בממוצע. חשוב לציין שמאז רוקסטאר השתדלה לאמץ סביבת עבודה בריאה יותר לעובדים, ובהנהלה הבטיחו לנסות להימנע ממצבים כאלה בעתיד.

נכון לעכשיו עוד לא נמסרה הודעה רשמית על הדחייה, אך לפי המקורות של Kotaku מדובר בצעד אפשרי שרוקסטאר שומרת כתכנית גיבוי ליום שבו הפיתוח עשוי להתעכב, ושנת 2025 כבר לא תהיה תאריך ריאלי שבו ניתן לשחרר את GTA 6. ההנהלה מקווה שחזרה לשגרה תעזור לעמוד בלוח הזמנים המיועד ולשחרר את המשחק באביב 2025. בין אם המשחק ישוחרר בזמן או ידחה, נראה שלמפתחים ברוקסטאר מצפה המון עבודה, במיוחד כשמדובר באחד המשחקים המצופים ביותר בהיסטוריה של התעשייה.

כהרגלה של סדרת GTA לאורך השנים, היא יוצרת לא מעט שערוריות. לא כולם התלהבו מהטריילר של המשחק השישי שגרם ללא מעט סערות ברשת מאז ששוחרר בדצמבר האחרון. משתמשים רבים השייכים לימין הקיצוני ברשתות החברתיות בארה"ב תיארו אותו בתור "תעמולה ציונית במסווה" שנועדה להשחית את הילדים והנוער עם סקס, פשע ואלימות. מישהו כנראה צריך ליידע אותם שהמשחק מוגבל מגיל 18 ומעלה ואינו אמור להימכר כלל לילדים.

סערה נוספת (ואולי הבולטת שבהן) נבעה מהעובדה ששחקנים יגלמו בסדרה דמות נשית - לוסיה. רבים טענו שזוהי דוגמה מובהקת כיצד "הטירלול הפרוגרסיבי ותרבות ה-Woke" חלחלו אל רוקסטאר, אך כנראה שכחו (או לא ידעו) שעוד ב-GTA 1 שחקנים יכלו לשחק לא דמות נשית אחת, אלא שלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully