וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברת מחסומים: גיימרית, חיפאית וטרנסית

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 13:57

לכבוד חודש הגאווה: הסטודנטית הטרנסג'נדרית לעיצוב משחקים בתילתן ששואפת לקדם ערכים של גיוון בעולם הגיימינג

בעולם הגיימינג, שבו לעתים קרובות מתעלמים מהמגוון המגדרי, אישה אחת מכה גלים ומתריסה נגד נורמות חברתיות: הכירו את בר יפה, צעירה יוצאת דופן שפורצת מחסומים כסטודנטית טרנסית במסלול עיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים בתילתן המכללה לעיצוב, כל זאת בעודה מתגוררת בקריית חיים, שבה (ובצפון בכלל) ייצוג טרנסג'נדרים מועט.

על אף שבר מנווטת את דרכה בתחום הנשלט על ידי גברים ומאתגרת את הציפיות המסורתיות, היא מציינת שאומצה בחום הן על ידי קהילת תילתן והן על ידי תושבי חיפה והקריות. "למרות שהיו לי הרבה חששות מההשתלבות במחלקה גברית ברובה, למזלי הסביבה כולה לגמרי קיבלה אותי בזרועות פתוחות," משתפת יפה. "הקבלה הזאת נתנה לי תחושת ביטחון ושייכות, ומאפשרת לי להמשיך לרדוף אחרי היעדים והמטרות שלי."

המסע של בר אל הגיימינג החל לאחר שסיימה את לימודי העיצוב הגרפי שלה, הניזון מאהבה עמוקה לגיימינג ורצון עז להציג ערכים של גיוון ותוכן להט"ב. עם חזון ליצור משחקים המציעים לשחקנים את היכולת לבחור מתוך קשת רחבה של מגדרים עבור האווטרים שלהם, בר שואפת לשלב את הבחירות הללו בכל היבט של חווית המשחק, ממראה וקול ועד פיתוח דמויות ומשחקיות. "החלום שלי הוא להטמיע את השחקנים במציאות שמביאה לידי ביטוי מגדר וזהות מינית, כאשר בחירת אווטאר הומוסקסואלי לדוגמה, פירושה לנווט במסע היציאה מהארון גם בתוך המשחק עצמו."

אין ספק שהשאיפה של בר היא לא עניין של מה בכך. פרויקט כזה ידרוש תכנון קפדני, עיצוב תרחישי משחק מרובים ויצירת עצי החלטה רבים. עם זאת, היא מאמינה בתוקף שהתוצאה תהיה שווה את המאמץ, שכן יש לה פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיית המשחקים ולטפח הכלה רבה יותר.

המצולמים: אלמוג קיש, בר יפה, ידידיה ויטל. טל משולמי,
המצולמים: אלמוג קיש, בר יפה, ידידיה ויטל/טל משולמי

מעבר לפעילות הוירטואלית שלה, בר היא גם פורצת דרך בעולם האמיתי. מתוך זיהוי היעדר הזדמנויות חברתיות עבור קהילת הלהט"ב לאחר המעבר לצפון, היא לקחה חלק בהובלה וארגון של ליין מסיבות ופנאי במיוחד עבור הקהילה הגאה. בכך היא שואפת לספק מרחב מקומי לבילוי עבור חברי הקהילה, ולחסוך מא.נשים את הצורך לנסוע כל הדרך לתל אביב לחוויות דומות.

החלום האולטימטיבי של בר הוא לנפץ תקרות זכוכית ולאתגר תפיסות מוטעות סביב הקהילה הטרנסית, ולגשר על הפער בין הקהילה הטרנסית לתחומי הגיימינג, העבודה והחינוך. באמצעות נחישותה הבלתי מעורערת, בר שואפת להוכיח שלטרנסים וטרנסיות יש את כל הזכות לשגשג ולהצטיין, לא רק בתל אביב או בשולי החברה, אלא בכל היבט, תחום ואזור גאוגרפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully