וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו לנו חששות, אבל דיאבלו 4 מצליח להפתיע. ובגדול

ארתור פליאצסקי

11.6.2023 / 13:40

עם המוניטין שדבק בבליזארד בשנים האחרונות לא הייתה סיבה שנחשוב שהמשחק הרביעי בסדרה הוותיקה יצליח לספק את הסחורה, אבל טעינו. דיאבלו 4 מתקן את העוולות של המשחק הקודם ומציג שלל חידושים שיספקו את הקהילה

Diablo IV/Blizzard

אתחיל בווידוי אישי: אני כבר לא חובב את בליזארד. עם יד על הלב, פעם זאת הייתה החברה האהובה עליי. כל משחק שהיו מוציאים היה מהמושקעים ביותר לפי הסטנדרט של התעשייה, וזה היה נראה שיש להם הכל: משחקיות מלוטשת, עלילות מרתקות ובעיקר הרבה אהבה לקהילה שגדלה סביב המשחקים השונים שלהם שהיו הנורמה של בליזארד. אבל עם השנים האיכות ירדה, המשחקים הפכו להיות בינוניים, מלאים בבאגים, מיקרו תשלומים, וזה היה נראה כאילו החברה מנסה בכוח להפוך את עצמה לשנואה. אפילו את קהילת השחקנים היא הצליחה לאכזב כל פעם מחדש עם הכרזות על משחקים שאף אחד לא רצה.

מה היה לנו? Diablo Immortal למובייל, שחרורים של גרסאות Remastered שבורות למשחקים קלאסיים (WOW Reforged), וההשקה המיותרת של Overwatch 2. ואלו רק מהשנים האחרונות. כמו רבים אחרים, גם אני זנחתי את סדרות המשחקים שכה אהבתי וחשבון ה-Battlenet שלי העלה אבק במשך כמה שנים טובות. אבל כל זה השתנה בהכרזות הראשונות על דיאבלו 4 (Diablo IV). למרות שניגשתי לכול לטריילר בחשדנות, משהו עדיין הצליח לתפוס אותי, ומצאתי את עצמי מחכה בסבלנות וסקרנות זהירה משום שידעתי עמוק בלב, שברגע שהמשחק יצא, אני ארכוש אותו. עם רגשות נוסטלגיה קשה להתווכח. אז האם בליזארד הצליחה לגאול את עצמה?

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

כמו אדם שנותן הזדמנות שנייה למערכת יחסית רעילה, אזרתי אומץ והתכוננתי להיפגע פעם נוספת על ידי האקסית המתעללת. אנחנו חוזרים לעולם של Sanctuary, עולם פנטזיה אפל ששרוי במלחמה תמידית בין כוחות האופל והאור, שדים מול מלאכים. העלילה של המשחק ממשיכה עשרות שנים אחרי המשחק הקודם בסדרה. לילית', בתו של מפיסטו, מנצלת את התבוסה של דיאבלו ושאר ה-Prime Evils ומחליטה לנסות להשתלט על העולם וגורל האנושות שוב פעם תלוי בנפילים, צאצאים של שדים ומלאכים שניצודים על ידי כולם.

הסיפור מתחיל מאד מעניין, הפרזנטציה של העולם מאד תורמת לשעות הראשונות של העלילה אבל די מהר הכול מתבלבל והופך לסלט בלתי מובן. לילית' עצמה מתחילה כדמות מסתורית ומעניינת אבל ככול שהמשחק מתקדם אנחנו מאבדים את הפוקוס עליה, ובמקום זה העלילה מפגיזה אותנו בהמון דמויות חדשות ולא מעניינות שקשה מאד לעקוב אחרי הסיפור שלהן. גם קטעי המעבר המושקעים במיוחד לא מצליחים להסביר את הפלונטר של העלילה. הסוף לא בהכרח יספק כל שחקן, והוא בעיקר מכין את הקרקע לשלל ההרחבות העתידיות של המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

אבל שלא תבינו לא נכון. למרות הפספוס של הסיפור הראשי, עולם המשחק מעוצב בצורה נהדרת. ותיקי הסדרה ירגישו בבית כבר ברגעים הראשונים כשתתחילו את המסע שלכם משום שהעולם של דיאבלו 4 הוא קודר ומדכא בידיוק כמו המשחקים הראשונים בסדרה. כל מערה, מבוך או יער שתדרכו בו ירגיש מסוכן וקטלני, הרבה פעמים התחושה היא שהעולם כולו מנסה לחסל אתכם. לחקור את העולם האכזרי הזה מאד מהנה ומרתק, ובניגוד לעלילה הראשית, המשימות והפעילויות הצדדיות הרבה יותר מוצלחות ומעניינות, שלא לדבר גם על תגמול הרבה יותר גבוה. אירועים אקראיים בעולם המשחק יצוצו מדי פעם על המפה ויעודדו אתכם לשים את העלילה הראשית בעדיפות שניה.

את העולם הנהדר הזה אתם תחקרו עם אחת מחמשת ה-Classes במשחק. ברברי שהוא הטנק הקלאסי, מכשפה שיורה קסמים לכול עבר, נקרומנסר ששולט על המתים, דרואיד שמשנה צורה לחיות והנוכלת מהמשחק הראשון שמתפקדת כארטילריה זריזה. כל האחת מהדמויות בעלת סגנון משחק שונה וייחודי שעובד בנפרד וגם בקבוצה. המכניקה מאד דומה למשחקים הקודמים בסדרה, כל דמות משתמש במשאב שונה כדי להפעיל יכולות בין אם זה מאנה למכשפה, זעם לברברי, תמצית נשמה לנקרומנסר וכדומה. ככול שתעלו ברמות תוכלו לפתוח יכולות חדשות או לשפר יכולות קיימות ולעצב את המשחקיות של הדמות שלכם בצורה ייחודית.

ברמות הגבוהות יותר אתם תוכלו להרוויח Paragon Points שיקחו את הדמויות שלכם לרמות עוצמה חזקות יותר. מערכת היכולות מאד נוחה ופשוטה להבנה וכוללת בתוכה הרבה עומק ומרווח גדול לניסוי וטעייה עם בילדים שונים ומגוונים לדמויות שלכם. נכון לעכשיו קיים חוסר איזון בין הדמויות ומאד קל "לשבור" את המערכת וליצור דמויות שמרגישות בלתי מנוצחות גם ברמות הגבוהות. אבל זהו תהליך טבעי בשלב כל כך מוקדם של המשחק, ואפשר להיות בטוחים שבליזארד תאזן את הבעיות האלו בעתיד הקרוב.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

דבר נוסף שהוא חלק אינטגרלי מהמשחקיות הוא כמובן ה-Grind האין-סופי אחר השלל והציוד שתמצאו במהלך השיטוט שלהם בעולם. ביחס לדיאבלו 3 (הידוע לשמצה), מערכת הציוד עברה גם שינוי לא קטן וה-Grind מרגיש הרבה יותר פשוט. הפעם לא תצטרכו לחרוש מפות במשך ימים שלמים כדי להשיג ציוד קריטי. במקום זה המשימות הצדדיות, המבוכים המיוחדים והפעילויות האקראיות יספקו לכם את הציוד שתצטרכו כדי להתקדם קדימה עם הדמות שלכם. ברמות הגבוהות תוכלו לקבל גישה ל-Nightmare Dungeons שיוסיפו לכם אפילו יותר חפצים נדירים למלאי. לאלו מכם שמתעניינים יותר בסחר, אתם תשמחו לשמוע שמערכת ה-Trading עובדת נהדר ומאד קל למצוא את החפצים שאתם מחפשים והמסחר בין שני שחקנים הוא מהיר ופשוט.

מול הדמויות המאובזרות שלכם, דיאבלו 4 יזרוק עליכם את המיטב המפלצות שניתן למצוא בשאול. חלק מהמפלצות הקלאסיות חזרו עם שינויים קוסמטיים ויכולות משודרגות אבל המשחק גם ינסה לאתגר אתכם עם מפלצות חדשות ורצחניות שינסו להרוג אתכם בשלל דרכים. אתם תצטרכו ללמוד את ההתקפות של כל אויב שתתקלו בו ולגבש אסטרטגיה מהירה בזמן קרב, כל זה מוסיף הרבה מאד אקשן למשחק והרבה פעמים קרבות יתפתחו לכיוונים שונים שתצטרכו להסתגל אליהם במהירות. דווקא בבוסים המשחק עובד על חצי כוח. חלקם מאד פשוטים וקלים להבנה וזה מוריד מהאתגר שלהם אפילו ברמות הגבוהות. גם כאן בליזארד יצטרכו לעשות קצת עבודות כדי לאזן אותם ולהוציא מהם קצת יותר אתגר.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

מצב המולטיפלייר של המשחק פשוט מעולה. מאד קל להתחבר ולהתחיל לשחק עם חברים או להצטרף לאנשים שמחפשים מישהו לשחק איתם במצב שיתופי. אתם תוכלו להתקדם בעלילה יחד עם עוד אנשים או להתמקד במצבי PVE מהירים שיתגמלו אתכם בנקודות ניסיון וציוד מיוחד. המשחק גם כולל מצב PVP קלאסי שבו תילחמו מול שחקנים אחרים בתמורה לאוצרות שונים, או מצב משחק נוסף שבו אתם תאספו משאבים ממפלצות שתביסו ותוך כדי זה תצטרכו להתגונן מפני שחקנים אחרים שינסו לשדוד אתכם. בשני המצבים הסיכון הוא מאד גבוה אבל התגמול בהחלט שווה את זה.

נכון לעכשיו השרתים של המשחק מצליחים לספק חוויית משחק חלקה וללא יותר מדי ניתוקים, אם כי בסופי שבוע אתם תצטרכו לחכות יותר זמן עד שתתחברו לשרת משחק כלשהו, אבל גם אלו הם חבלי לידה מוכרים שיסתדרו בהקדם. בליזארד כבר הספיקו לשחרר עדכונים לגביי העונה הבאה של המשחק שתגיע באזור יולי ולפי מפת הדרך לשנה הקרובה, עושה רושם שדיאבלו 4 יכלול הרבה מאד תוכן לקהילה שלו בניגוד למשחק הקודם בסדרה שבהשקה שלו דשדש עם End Game די דל ומשעמם.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

בניגוד להשקות האחרונות למחשב, דיאבלו 4 רץ בצורה חלקה ובלי יותר מדי בעיות טכניות. המשחק נראה נהדר עם גרפיקה מלוטשת שמציגה את העולם של Sanctuary במלוא הדרו. מפות המשחק מלאות באפקטים יפיפיים וכול אזור שתגיעו עליו נראה ייחודי ומעניין. הדמויות השונות במשחק והאויבים מעוצבים בצורה מעולה עד לפרטים הקטנים ביותר, ובזמן אקשן המסך מתפוצץ באפקטים של קרבות, קסמים נורים לכול עבר, דם ניתז לכול כיוון ואיברים עפים באוויר עם כל מכה שלכם. בהחלט מרגישים את העבודה הרבה שהמפתחים והמעצבים השקיעו במשחק.

גם בגזרת הסאונד והפסקול בליזארד עשו עבודה מעולה. כבר מהנעימות הראשונות של המוזיקה, המשחק יודע לקבוע את הטון והאווירה שתלווה אתכם לאורך כל ההרפתקה שלכם. דבר נוסף שראוי לציון הוא הדיבוב האיכותי של הדמויות והמפלצות, גם בקטעי המעבר הנהדרים וגם בזמן קרבות מול המוני אויבים, אפשר להרגיש את הרמה הגבוהה שמעצבי הפסקול קבעו למשחק.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

לסיכום

נכנסתי לדיאבלו 4 עם ציפייה שהמשחק יהיה בינוני במקרה הטוב ועמוס במיקרו רכישות מעצבנות ובעיות טכניות. אבל בליזארד הצליחו להפתיע ובגדול. המשחק עשוי נהדר ומרגישים את האהבה הרבה שהמפתחים שפכו לתוכו. עולם המשחק נאמן לסדרה ומרגיש כמו פנטזיה אפלה ואפית, מערכת יצירת הדמויות היא מהטובות ביותר שיש כיום בז'אנר, וה-Grind אחר ציוד כיף יותר מתמיד. גם ברמה הטכנית שלו המשחק עשוי ברמה מאד גבוהה, עם גרפיקה יפיפייה ועיצוב דמויות מפורט ואיכותי.

החולשה העיקרית של דיאבלו 4 היא הסיפור המסורבל שלא מצליח להתרומם, אבל הוא מפצה על זה בענק עם משימות צדדיות, מצבי המולטיפלייר מעולים, ו-End Game נהדר שבהחלט מצדיקים את המחיר שלו. למרות כל החששות, כנראה שמישהו שם בבליזארד התייחס לביקורות של קהילת השחקנים. דיאבלו 4 הוא ללא ספק אחד ממשחקי ה-Hack and Slash RPG הטובים שיצאו בשנים האחרונות, והוא ממשיך לשמור על הסטנדרט הגבוה של הסדרה הותיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully