וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות אנוש או תוצאה של המלחמה? STALKER 2 דלף לרשת

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 20:32

מה שנחשב תחילה למימוש איום של קבוצת האקרים רוסית כנגד מפתחת אוקראינית, התגלה מהר מאוד כטעות אנוש מצד עובדי החברה

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl/GSC Game World

בילד מפתחים (Developers Build) של STALKER 2: Heart of Chornobyl דלף לרשת. הגרסה הלא גמורה של המשחק (ששוקלת כמעט 200 ג'יגה) צצה באתרים ובפורומים פיראטיים להורדה במהלך היממה האחרונה, וקיים בלבול רב האם מדובר במתקפת האקרים או בטעות אנוש.

תחילה סברו שהאחראית היא קבוצת ההאקרים הרוסית שעונה לשם Vestnik TSS. עוד בחודש מרץ הקבוצה טענה שבידה קבצי מקור של המשחק, ואיימה להדליף את הקבצים לרשת במידה והמפתחת האוקראינית של המשחק, GSC Game World, לא תסיר את החרם שהטילה על קהל הלקוחות הרוסי בעקבות המלחמה שפרצה בין המדינות.

למרות החשש הראשוני, קיימת גם אפשרות נוספת, שמתחילה להיתפס כיותר ריאלית. משתמשים ברשת ניסו לאתר את המקור שהדליף את הקבצים לראשונה, ומצאו שכתובת ה-IP שממנה דלפו הקבצים, ממוקמת בצ'כיה. היכן שמשרדיה של המפתחת GSC נמצאים. הטענה הרווחת היא שלא מדובר בעובד שהחליט להסב נזק.

המפתחים בחברה משתמשים לרוב בתכנת ביטורנט לשיתוף קבצים גדולים במהלך העבודה השוטפת שלהם. מסתמן שאחד מעובדי צוות ה-IT הגדיר בטעות את השרת והלינקים של הבילד המדובר לפומביים, במקום פרטיים. זה אומר שכל משתמש יכו למצוא את הלינקים להורדה הקבצים במאגרי המידע של ביטורנט. מ-GSC טרם נמסרה תגובה.

למרות שמדובר בדליפה די רצינית, קבצי המקור מוצפנים ונכון לעכשיו לא ניתן לגשת אליהם ולשחק בכותר. אבל כמובן שזה לא יעצור את האנטרנט והמודרים ברשת כבר התחילו לעבוד על פתרונות.

עוד לא ברור איזו גרסה של המשחק דלפה או כמה היא קרובה לשלבים הסופיים. STALKER 2 נמצא בפיתוח כבר משנת 2010 וספג אין ספור דחיות ועיכובים. נכון לעכשיו עוד אין לו תאריך השקה מדויק, אבל הוא צפוי לצאת "במהלך 2023" למחשב האישי ולקונסולות האקס בוקס Series X\S.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully