וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינטנדו שלחה מכתב אזהרה ל-Valve על הפרת זכויות יוצרים

מתן בנישי

28.5.2023 / 14:39

נינטנדו דרשה להסיר מסטים אימולטור לקונסולות ה-Wii וה-GameCube שהופץ בפלטפורמה שמיועדת לשחקני המחשב האישי

המלחמה של נינטנדו באימולטורים ומשחקים פיראטים לא נגמרת. בחודש מרץ האחרון הוכרז שהאימולטור דולפין (Dolphin), שמיועד להרצת משחקים של קונסולות הגיימקיוב (GameCube) וה-Wii, יהיה זמין עבור המשתמשים בפלטפורמת סטים למחשב האישי במהלך חודשים הקרובים.

ההכרזה הזו לא חמקה מעיניה של נינטנדו, ובסוף השבוע האחרון שלחה מכתב התראה ודרשה מ-Valve (בעלת הפלטפורמה) להסיר את עמוד הרכישה ולעצור את ההפצה של האימולטור בטענה על הפרת זכויות יוצרים.

באתר של דולפין נמסר: "אנחנו מודיעים בצער רב שההפצה של דולפין בסטים הושהתה. Valve ידעה אותנו על הדרישה של נינטנדו, והסרנו את עמוד הרכישה עד שהעניין יוסדר. אנחנו חוקרים את האפשרויות שניתנות לנו".

דולפין הוא אימולטור חינמי להורדה ולטענת המפתחים הוא איננו מפר זכויות יוצרים ועובד על טכנולוגיה שונה משל נינטנדו. מקרים דומים התרחשו בעבר כשסוני תבעה מפתחי אימולטורים כמו Bleem או Connectix. בית המשפט קבע דאז שהם אינם מפירים זכויות יוצרים מכיוון שה-BIOS והקושחה (Firmware) אינם זהים לאלו של קונסולות הפלייסטיישן. זה יצר תקדים שבו אמולציה פחות או יותר הפכה לחוקית במדינת ארה"ב, תקדים שנינטנדו תנסה לשנות.

במידה והמפתחים של דולפין יחליטו לערער, לנינטנדו יהיו כשבועיים להחליט האם להגיש כתב תביעה. עוד לא ברור האם נינטנדו תגרור את הנושא לבית משפט, אך במידה וכן, ככל הנראה יהיו לכך השלכות מאוד גדולות לגבי העתיד של אימולטורים.

הדיון סביב הנושא מאוד טעון ברשת. במיוחד אצל שחקני נינטנדו. לא אחת נטען שפיראטיות היא הדרך היחידה לשמר משחקים שלא זוכים לתמיכה רשמית מהחברות הגדולות. קיים קטלוג משחקים ענק שלא זמין יותר בדרכים חוקיות, ולפעמים אימולציה או פיראטיות היא הדרך היחידה לחוות שוב את הנוסטלגיה. וזו זעקה שנשמעת גם מכיוון שחקני סוני, אקס בוקס, והמחשב האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully