וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי אישר את רכישת הענק של אקטוויז'ן-בליזארד

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 12:31

בניגוד להחלטות הרגולטורים בארה"ב ובבריטניה, באירופה נתנו אור ירוק לעסקת הענק של מיקרוסופט בשווי 68.7 מיליארד דולר

במשך כל השנה האחרונה רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד-קינג על ידי מיקרוסופט נבחנה בפני הגופים הרגולטורים השונים ברחבי העולם. מיקרוסופט זקוקה בעיקר לאישורם של שלושה גופים רגולטוריים: רשות המסחר הפדרלית בארה"ב, הרשות לתחרות ושווקים בבריטניה, והאיחוד האירופי.

בזמן שהשתיים הראשונות שהזכרנו החליטו שלא לתת את אישורן בטענה שהעסקה תפגע בתחרות בשוק הקונסולות ובענף טכנולוגיית הסטרימינג בענן, האיחוד האירופי לא חולק את אותן החששות של עמיתיו הרגולטורים והחליט אתמול בערב (שני, 15.6) לתת אור ירוק לרכישה.

באיחוד הודיעו כי האישור ניתן בהתאם לתנאים שמיקרוסופט הציעה לצמצם לטענתה את הפגיעה בתחרות בשוק. בחודשים האחרונים היא חתמה על חוזים עם מתחרות וספקיות סטרימינג בענן שיבטיחו שכותרי אקטיוויז'ן-בליזארד יגיעו בעתיד אל פלטפורמות נוספים. ביניהן ניתן למצוא את נינטנדו, אנבידיה, ושירותי ענן אירופאים.

microsoft activision. EEA, אתר רשמי
באיחוד האירופי מסבירים את ההחלטה/אתר רשמי, EEA

תחילה חששו באיחוד האירופי שהאישור יוביל בעיקר לפגיעה בשתי המתחרות הגדולות של מיקרוסופט: סוני ונינטנדו. לבסוף באיחוד הגיעו למסקנה שאם מיקרוסופט תחליט להפוך את משחקי החברה (כמו קול אוף דיוטי) לבלעדיים, היא זו שספוג ירידה בהכנסות מכיוון ואז היא מונעת משחקנים פוטנציאלים לבצע רכישות עתידיות בחנויות הדיגיטליות של הכותרים.

עוד נטען באיחוד שגם אם מיקרוסופט תסיר את הזמינות של קול אוף דיוטי בקונסולות הפלייסטיישן, סוני עדיין תוכל להשאר רווחית ותחרותית, וזאת תודות "למינוף היכולות שלה, קטלוג משחקים רחב ומעמדה בשוק".

כל הנוגע לענף הגיימינג בענן, באיחוד סבורים שהאישור לא ישפיע התחרות מכיוון ונכון לעכשיו היא מוגבלת ללא מתחרות בולטות. הם מאמינים שאישור הרכישה יוכל רק לגרום לצמיחה בשוק, בהינתן בעובדה שבמיקרוסופט התחייבו לספק את משחקי אקטיוויז'ן-בליזארד בעתיד לשירותי סטרימינג באירופה.

מי שהביעו התנגדות היו העמיתים הרגולטורים מהממלכה המאוחדת, שכאמור בחודש שעבר החליטו שלא לאשר את הרכישה. ברשות לתחרות ושווקים בבריטניה שיחררו הצהרה חריפה והזהירו את האיחוד האירופי שהם יובילו למצב שבו מיקרוסופט "תשלוט בענף הגיימינג בענן בעשור הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully