וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הזה היה בפיתוח מעל עשור. היה שווה את ההמתנה?

ארתור פליאסצקי

23.4.2023 / 7:25

זמן הפיתוח הארוך של Dead Island 2 לא בהכרח עשה לו טוב, וכותרי זומבים אחרים כמו Dying Light כבר מילאו את החסך לכל מי שמחפש אקשן זומבים מדמם

Dead Island 2/Deep Silver Dambuster Studios

כמו גווייה רקובה שמסרבת למות, Dead Island 2 מדדה חזרה לחיינו אחרי שנים שהמשחק היה קבור עמוק באדמה. המשחק הוכרז לראשונה ב-2014 עם טריילר בומבסטי והרבה שאיפות גבוהות להפוך את סדרת המשחקים למובילה בתחום הריגת זומבים בעולם פתוח. אבל מאז ההכרזה שלו, המשחק החליף שלוש פעמים את סטודיו הפיתוח שלו, חווה שני ביטולים לא רשמיים ואפילו קצת בעיות משפטיות שאיימו על שחרורו במשך כעשור. למעשה, עד לפני 2022 רוב העולם די שכח מ-Dead Island 2 עד שלהפתעת כולם, הסטודיו הנוכחי Dambuster הכריזו על תאריך שחרור ב-2023 עם עיכוב קל.

Dead Island 2. Deep Silver Dambuster Studios, אתר רשמי
Dead Island 2/אתר רשמי, Deep Silver Dambuster Studios

למי שלא מכיר או הספיק לשכוח, סדרת המשחקים של Dead Island זרקה אותנו בעומק התפרצות מגפת זומבים באי נופש יפיפייה ופסטורלי. המשחק הראשון בסדרה הדהים את העולם עם הטריילר הנהדר שלו שעורר המון באז תקשורתי והציפיות מהמשחק היו בהתאם. עולם פתוח וגדול שנוכל לחקור יחד עם אם עוד ארבע חברים, מערכת קרב דינאמית, ארבע דמויות שונות עם יכולות מיוחדות לכול אחת מהן וסיפור דרמטי על הישרדות כנגד כל הסיכויים. בפועל המשחק היה בינוני וקצת משעמם אבל מאד יפה ויזואלית. הספין אוף Riptide התגלה בעיקר כ"העתק הדבק" של המשחק הראשון וזכה לביקורות צוננות.

Dead Island 2 מתרחש מספר שנים אחרי אירועי המשחק הראשון בקליפורניה השמשית. מגפת הזומבים מתפרצת הפעם בלב המדינה ומהר מאד המצב מתדרדר, ממשלת ארצות הברית מכניסה את המדינה כולה לבידוד כפוי בזמן שהעל-מתים משתוללים ברחובות. אתם תשחקו אחת מששת הדמויות הזמינות שינסו לשרוד את הזוועה, לגלות את המקור להתפרצות הנוראית ואולי גם למצוא תרופה למגפה. העלילה של המשחק היא די דומה למה שכבר ראינו ברוב ז'אנר הזומבים שקיימים בשוק, ואין פה באמת ניסיון לחדש משהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
Dead Island 2. Deep Silver Dambuster Studios, אתר רשמי
Dead Island 2/אתר רשמי, Deep Silver Dambuster Studios

הבעיה היא שככול שמתקדמים במשחק, הסיפור מתדרדר והופך להיות ממש לא מובן, והסוף שמגיע מהר מדי לא באמת נותן תשובות נורמליות ומשאיר אותנו מבולבלים מאד. המשחק גם מאד קצר בצורה קצת מעליבה, וניתן לסיים אותו בפחות משש שעות גם אחרי שסורקים את המפה ועושים את כל המשימות הצדדיות. כנראה שהמפתחים חשבו ששחקנים ירצו לחזור ולשחק את העלילה כל אחת מששת הדמויות אבל בגלל העלילה הלא מובנת, ספק שמישהו ירצה לעשות את זה.

הדמויות עצמן, או כמו שקוראים להם במשחק, "הרוצחים" (Slayers) מגיעות עם יכולות בסיסיות ויכולות מיוחדות שאפשר להפעיל ברגע שאוספים מספיק הריגות. בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה שהדמויות הרגישו שונות גם ביכולות וגם בצורת המשחק, ב-Dead Island 2 השוני בין הדמויות בקושי מורגש מבחינת המשחקיות משום שהרוב המוחלט של היכולות זהה בין כל הדמויות ואין באמת גיוון מבחינת גיימפליי. איפה כן יש גיוון? דווקא בדיבוב של הדמויות מרגישים את ההשקעה של המדובבים שמצליחים להפיג חיים ולהוסיף הרבה אופי לדמויות במהלך המסע שלנו.

Dead Island 2. Deep Silver Dambuster Studios, אתר רשמי
Dead Island 2/אתר רשמי, Deep Silver Dambuster Studios

המשחקיות של Dead Island 2 פשוטה למדי, אתם תאספו נשקים, תשדרגו אותם, ותרביצו לזומבים השונים בזמן שתתחמקו מההתקפות שלהם. אין פה שום חידוש והמערכת קרב מרגישה מיושנת מאד אם משווים אותה למשחקים אחרים בז'אנר. ההתקפות שלכם מרגישות איטיות ומגושמות מאד גם אחרי שפיתחתם את הדמות שלכם, הנשקים נשברים מהר מדי והשדרוגים השונים פשוטים ולא מעניינים. בעיה נוספת היא ברגע שאתם מוצאים נשקים לטווח רחוק כמו אקדחים או רובים, המשחק הופך להיות קל בצורה מחרידה, במיוחד משום שתחמושת מפוזרת בכל חור ברחבי המפה. אולי זאת אימרה לגביי חוקי הנשק בארצות הברית אבל זה מוריד כל אלמנט של אתגר מהמשחק.

במחלקת הזומבים אין ממש חדש תחת השמש מה שמרגיש כמו פספוס רציני במשחק שמתמקד בהריגת זומבים. המגוון מאד מצומצם ופשוט, יש את הזומבים הקלאסיים שהולכים לאט, זומבים מהירים, זומבים שמרביצים חזק, זומבים שיורקים חומצה, זומבים מתפוצצים, זומבים שצועקים וקוראים לזומבים אחרים וזהו בעצם. גם הקרבות מולם לא מאתגרים במיוחד, כבר מהרמות הראשונות אתם תטבחו בהם בלי יותר מדי בלגאן וברמות הגבוהות אפילו לא תרגישו אותם. הזומבים המיוחדים, שנחשבים ל"בוסים" גם מרגישים כמו פספוס ואין ממש אתגר מולם. ההתקפות שלהם מאד צפויות והרבה פעמים הקרבות מולם מרגישים יותר כמו מטלה מעצבנת מאשר אתגר אמתי מול אויב חזק. גם העיצוב של הזומבים מרגיש מאד פשוט ולא ממש מגוון, והרבה פעמים אתם תזהו זומבי שהמשחק ממחזר בקרב קודם.

Dead Island 2. dee, אתר רשמי
Dead Island 2/אתר רשמי, dee

העולם הפתוח של המשחקים הקודמים התחלף במפות מצומצמות יותר שתוכלו לעבור ביניהם במהלך שיטוט שלכם בקליפורניה. זה מרגיש מעט מגביל ומוריד את אלמנט השיטוט וחקר המפה שדווקא עבד טוב במשחקים הקודמים. למשחק גם יש נטייה מעצבנת לגרום לכם לחזור למפות שכבר ביקרתם בהם בעבר וניקיתם אותם כל האוצרות והסודות שאפשר היה ניתן למצוא שם. המפות ועולם המשחק נראים טוב אבל הם לא מרגישים שהם יכולים להתחרות הם משחקים אחרים שיצאו בשנים האחרונות וזה מאד מוזר כי דרישות המערכת של המשחק גבוהות מאד לעומת מה ש-Dead Island 2 מצליח להציג בפועל.

המשחק מתהדר עם מערכת ה-"flesh" שמאפשרת לנו להתעלל בזומבים בצורה אכזרית במיוחד. אתם תוכלו להסב המון נזק לזומבים בצורה די ריאליסטית שתלויה בנשק שאתם משתמשים בו. נשקים שחותכים כמו סכינים, גרזנים וחרבות יורידו גושים של עור ובשר בעוד נשקים הולמים כמו פטישים, נבוטים או אלות ירסקו עצמות וגולגולות בצורה מקאברית למדי. המערכת הזאת היא מוסיפה קצת עניין לקרבות בתחילת המשחק אבל ברגע שראיתם מאה גולגולות מתפוצצות ה-gore הופך להיות די שיגרתי ובנאלי.

Dead Island 2. Deep Silver Dambuster Studios, אתר רשמי
Dead Island 2/אתר רשמי, Deep Silver Dambuster Studios

לפחות הסאונד במשחק עשוי ברמה גבוהה, גם בפסקול הנהדר שלו וגם באפקטים השונים במשחק, במיוחד בזמן הקרבות מול הזומבים. אתם תרגישו את הנזק שאתם עושים לזומבים עם סאונד נהדרת של בשר נקרע, עצמות מתנפצות ודם שניתז לכול עבר בזמן שהזומבים שואגים בזעם וכאב.

עבודת הדיבוב ראויה לציון ב-Dead Island 2 והרוב המוחלט של הדמויות המוזרות שתפגשו מדובבות נהדר. לא רק ה-Slayers שהזכרתי מקודם. החל מיאפים עצלנים, משפיענים, סטרימרים ושאר אנשים הזויים, הדמויות במשחק מרגישות כמו אנשים אמתיים (אם כי מוזרים למדי) שנקלעו לסיטואציה מטורפת.

Dead Island 2. dee, אתר רשמי
Dead Island 2/אתר רשמי, dee

לסיכום

אחרי שחיכינו יותר מעשור, Dead Island 2 מגיח מהקבר שלו באיטיות כמו זומבי עייף וגנרי. מה שכן הצליח לעבוד במשחקים הקודמים כמו העולם הפתוח והגיוון ביכולות של הדמויות נגנז מסיבה כלשהי ובמקום זה קיבלנו זוועתון בינוני שלא מצליח באמת לחדש שום דבר בז'אנר ומרגיש פשוט מדי ולא מאתגר מבחינת המשחקיות שלו עם עלילה מבולבלת וקצרה ועולם משחק מצומצם וממוחזר. מי שרוצה להוציא את העצבים שלו על זומבים לא ימצא כאן את החוויה שהוא מחפש ועדיף לחזור ל-Dying Light 2 משנה שעברה.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully