וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקר של נינטנדו שוחרר מהכלא, אבל את הקנס הוא ישלם עד סוף חייו

מתן בנישי

19.4.2023 / 15:20

נינטנדו רשאית לגבות 30% מהמשכורת החודשית של גרי באוזר עד שישלם את הקנס המלא: 14.5 מיליון דולר

Nintendo Switch OLED/נינטנדו

"ההאקר המפורסם" של מוצרי נינטנדו, גרי באוזר (הרע מסופר מריו, כמה מתאים) שוחרר מהכלא. לפני כשנה נגזרו על באוזר כ-40 חודשים בכלא לאחר שהורשע בהפצת ומכירת קונסולות פיראטיות שמריצות רומים (Roms) לא חוקיים של משחקי נינטנדו. כולל משחקים לקונסולות הסוויץ' וה-3DS.

באוזר שימש בתור איש המכירות והשיווק של קבוצת ההאקרים שידועה בכינוי Team Xecutor. נינטנדו טענה שהקבוצה גרמה לנזקים בשווי של יותר מ-65 מיליון דולר. באוזר הודה במעשיו ונגזר עליו לשלם קנס של 14.5 מיליון דולר, כשעשרה מיליון ילכו אל נינטנדו. בחודש שעבר הוא שוחרר ממעצר פדרלי וכעת הוא בבית מעצר לפני שיחזור לביתו בקנדה.

לאחרונה קיים באוזר ראיונות עם מספר פודקאסטים ברשת והסביר שהוא שרוי בחובות כבדים שירדפו אותו לעוד הרבה זמן. נינטנדו רשאית לגבות בין 20-30 אחוזים מהרווחים החודשיים שלו בשביל לגבות את הקנס. היא לא המתינה והוא כבר שילם 175 דולר על עבודות שביצע בכלא הפדרלי.

בשביל לשלם את שארית חובו לנינטנדו הוא יצטרך להרוויח לפחות 40 מיליון דולר, וזה לפני מיסים. בהתחשב בגילו של באוזר (53), זה נראה כאילו הוא יישאר בחובות עד סוף ימיו. עוד בשנה שעברה תמלילים מהמשפט שלו דלפו לרשת ועורך הדין של נינטנדו מסר שהמקרה נחשב "הזדמנות מיוחדת לשלוח מסר לכל הפיראטים באשר הם".

Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו

נינטנדו ידועה בתור חברה aמאוד קנאית למותגים שלה. היא תובעת אתרים פיראטיים שמציעים רומים לא חוקיים, פסי קול ממשחקיה להורדה, או ליגות ספורט אלקטרוני שבהן שחקנים מקצועיים משחקים בכותרים שלה. היו מקרים שבהם הרחיקה לכת והסירה פרויקטים של מעריצים מהרשת בטענה להפרת זכויות יוצרים. פרויקטים חינמיים שנבנו מאפס שנחשבים כמחווה, ולא כהפרה של זכויות יוצרים.

נושא הרומים מאוד טעון ברשת. במיוחד אצל שחקני נינטנדו. הרבה טוענים שלפעמים פיראטיות היא הדרך היחידה לשמר משחקים שלא זוכים לתמיכה רשמית ועדכנית מהחברות הגדולות. קיים קטלוג עצום שלא זמין יותר בדרכים חוקיות, ולפעמים אימולציה או פיראטיות היא הדרך היחידה לחוות שוב את הנוסטלגיה. זו זעקה שנשמעת גם מכיוון שחקני סוני, אקס בוקס, והמחשב האישי.

ברוב המקרים מדובר במשחקים מאוד ישנים שמעולם לא זכו לגרסאות מודרניות או מחודשות, אבל זה ממש לא היה המקרה של באוזר, שהרוויח ממכירת קונסולות לא חוקיות שמריצות משחקי סוויץ' ו-3DS. קונסולות הסוויץ' היא קונסולה מאוד פעילה, ולפי נינטנדו קבוצת ההאקרים גרמה לנזקים בשווי של יותר מ-65 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully