וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריזה משפחתית: הביקורת לחבילת ההרחבה החדשה בסימס 4

ענבר ארוסי

16.4.2023 / 15:44

Growing Together מספקת חווית משחק חדשה לחלוטין ששמה דגש על משפחה, דינמיקות ואירועים מכוננים בחיי הסימס שלכם

The Sims 4 Growing Together/EA, Maxis

חבילת ההרחבה החדשה של הסימס 4 - "Growing Together" מוסיפה עומק לסדרה המבוססת, והיא ללא ספק תוספת חיונית לכל השחקנים שאוהבים גיימפליי משפחתי. היציאה שלה בהחלט מרעננת כי היא בוחרת בגישה קצת שונה מרוב חבילות ההרחבה עד כה.

עד היום רוב ההרחבות נטו לשים דגש על הוספת חוויות חדשות aלא מרגישות חובה לכל שחקן. מידי פעם שוחררו הרחבות כמו "Seasons", שמבחינת הרבה שחקנים נחשבה למאסט. היא השתמשה במזג אוויר ובאירועים עונתיים (כמו חגים) כדי להדגיש את תחושת התקדמות הזמן והצליחה להשתלב במשחק השוטף בצורה שקשה לדמיין את סימס 4 בלעדיה.

ההרחבה החדשה, Growing Together, מנסה לשכפל את ההצלחה הזו. זו הרחבה שאמורה להיות תיקון קבוע למשחק שלכם ברגע שהתקנתם אותה, עם כוונה להמריץ מחדש גיימפליי משפחתי בעזרת מערכות יחסים דינמיות ואינטראקציות חדשות ומעניינות בין הסימס השונים.

The Sims 4 Growing Together. EA, Maxis, אתר רשמי
The Sims 4 Growing Together/אתר רשמי, EA, Maxis

הרבה מההייפ של ההרחבה היה סביב הגיל החדש בסימס - infants. אלו התינוקות שנעים בגילאי "הרגע נולדתי" ל-"תלמדו אותי מילים". הגיל אמנם הגיע בעדכון חינמי של המשחק שיצא יומיים לפני ההרחבה, אבל בלעדיה הגיל הזה הוא סתם עוד "גיל" שקשה לגדל.

התינוקות האלו מתחילים את החיים עם תכונת אופי אחת בולטת מתוך שש אופציות, שמשפיעה על ההתנהגות שלו כתינוק - רגוע, תזזיתי, רגיש, עצבני ועוד. עם הניסיון ואבני הדרך (ארחיב על זה עוד בהמשך) שהם צוברים, התינוקות גם מגלים על עצמם עוד מאפיינים כמו מתעטש הרבה, לא אוהב שמעירים אותו ועוד כל מיני אפשרויות חמודות.

החבילה הוסיפה שאיפת חיים חדשה לילדים, "Multiskill", הוסיפו גם איבוד שיניים עם סוג-של-פיית-שיניים, רק שהיא לא קיימת פיזית במשחק. כמו במציאות. בתפריט עיצוב הדמויות (CAS) תמצאו מבחר לא רע של בגדים לרוב הגילאים ואפילו בגדים שנראים מתאימים לקשישים. כאלה שהייתי רואה את סבתא שלי לובשת פעם. סימס זקנים לא מקבלים מספיק אהבה בסדרה הזאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
The Sims 4 Growing Together. EA, Maxis, אתר רשמי
The Sims 4 Growing Together/אתר רשמי, EA, Maxis

בעיצוב דמות יש לכם גם גישה לשניים מהפיצ'רים הכי גדולים בהרחבה: דינמיקות משפחתיות והעדפות אישיות חדשות. כלומר מה הסימס שלכם אוהב או לא אוהב. הוא לדוגמא יכול לאהוב את הצבע האדום, ולא לאהוב מוזיקת קאנטרי. עוד בהרחבה High School Years הוסיפו העדפות של אופנה, וזה באמת השפיע המשחק. לעומת זאת, ההעדפות החדשות של ההרחבה הנוכחית הן נושאי שיחה, ואפיוני דמות אהובים. הם משפיעים על ההתאמה בין סימים מבחינה חברית מחוץ למשפחה ובתוכה, והדינמיקות משפיעות על המערכות יחסים בין אותם בני משפחה, ותקבל סטטוסים כמו "קרבה רחוקה", "נוקשה", "קרובה" ועוד אפשרויות.

אם אתם מחליטים לא לקבוע מראש את כל אלה, אל תדאגו כי במהלך המשחק תקבלו התראות בזמן אמת שישאלו אתכם על מערכת היחסים בין האמא לבן שלה למשל, אם הם "נוקשים" או כל אופציה אחרת בהתאם לאינטרקציות של הסימס במשחק. אותו הדבר לגבי התאמות, ואפילו תכונות אופי יכולות להתווסף בשלב מאוחר יותר או אפילו להתחלף עם ההתבגרות והחוויות שהסים עובר. אהבתי מאוד.

תפריט הבנייה מתבלט בעיקר בחפצים שמכוונים לסימס צעירים יותר: המון רהיטים חדשים לגיל החדש עד לקישוטים הקטנים של אמנות ילדותית וקשקושים. יש אפילו חפצים יפים שאפשר לפתוח כמו מסגרות של תמונות, ושקי שינה מיוחדים. בכל זה תזכו אחרי קיום מוצלח של אחד מהאירועים החדשים - מסיבת טרום לידה (Baby Showers), מסיבות פיג'מות ואיחודים משפחתיים.

The Sims 4 Growing Together. EA, Maxis, אתר רשמי
The Sims 4 Growing Together/אתר רשמי, EA, Maxis

ב-Growing Together, שחקנים יכולים לצפות לכל מיני פעילויות ואינטרקציות מחממות לב. ילדים עכשיו יכולים ללמוד לרכב על אופניים, אפשר לבנות בית עץ מגניב לכל המשפחה, זקנים יכולים להרכיב תיבת מזכרות עם פריטים להעביר לילדים שלהם, וכל המשפחה יכולה להתאסף סביב שולחן משחקי קופסא חדש - פעילות שיכולה לקרב או לפלג את המשתתפים, תלוי בדינמיקות המשפחתיות.

העולם החדש שהזכרתי מקודם, סן-סקויה (San Sequoia), הוא החלק הכי מאכזב בהרחבה. כמעט כל דבר בעיר הוא תפאורה בלבד. העיר שואבת לא מעט השראה מסן-פרנסיסקו ומורכבת מ-3 שכונות עם סך הכל 12 מבנים פעילים (עם עיצוב לא רע בכלל), בעיקר בזכות שיתוף הפעולה של EA עם יוצרי תוכן כמו lilsimsie שבנו אותם. יש מבנה אחד של קולנוע חדש שפועל בדומה לקולנוע בסימס 3: הסימס מגיעים למבנה, נכנסים, נעלמים לכמה זמן ויוצאים כשהסרט נגמר. בעיר יש גם אגם שסביבו יש שביל הליכה שמקיף אותו, תוספת חמודה למי שאוהב להוציא את הסימס שלו לריצות/הליכות. ליד אותו אגם יש פארק מים קטן שנחמד לקחת אליו את המשפחה ולראות אותם משחקים ביחד.

מערכת חדשה של אבני דרך נוספה למשחק בהרחבה מזכירה את מערכת הזכרונות שהייתה בסימס 2, רק קצת פחות מפורטת. המערכת מתחילה עם הגיל החדש (infants) שזכו להמון אבני דרך מציאותיות במיוחד. הם חייבים להשיג אבני דרך מסויימות כדי להמשיך להתקדם ביכולות שלהם: להצליח להרים את הראש בפעם הראשונה כדי להגיע לישיבה בכיסא, לאכול ולטעום מאכלים בפעם הראשונה. בחלק מהמקרים ההורים יצטרכו לעזור לילדים שלהם להגיע לאבני הדרך האלה על ידי פעילויות כמו זמן על הבטן (tummy time), ממש כמו שעושים בחיים האמיתיים, וכמות ההשקעה והזמן שנותנים כדי שהתינוק באמת יתפתח מרגישה מאתגרת, מספקת ומאוד מדויקת.

The Sims 4 Growing Together. EA, Maxis, אתר רשמי
The Sims 4 Growing Together/אתר רשמי, EA, Maxis

לכל גיל יש את אבני הדרך שלו כמו יום ראשון בלימודים, עבודה חדשה, נישואים, גירושים וכו. יש אפילו אבני דרך שליליות שיכולות לגרום לרגשות רעים כשהסים חוזר למקום בו המקרה קרה. לא מפתיע אותי שיש הרבה יותר אבני דרך מרגשים לגילאים הצעירים, למרות שאני בטוחה שיש הרבה דברים קטנים שאפשר היה להוסיף למבוגרים, אבל בסדר, זו תמה קבועה בסימס 4 - צעירים נהנים יותר.

בתחום הקריירה הוסיפו יריבים בעבודה, פיטורים מהעבודה עקב קיצוצים, אם אתם רוצים לשמור על העבודה אגב - כשאתם שומעים על קיצוצים, תשקיעו. נוספה גם מערכת שחיקה שמכריחה אתכם לגוון קצת בחיים של הסימס שלכם, כי אם הוא כל יום עושה את אותו הדבר או חורש שעות על אותו התחביב הוא יישחק ויעבוד פחות יעיל. ועם כל המשברים האלה, כמובן שהוסיפו גם משבר אמצע חיים, הוא לא יקרה לכל סים, אבל כשזה קורה זה יכול להיות מעצבן או קורע מצחוק. תלוי בגישה שלכם.

The Sims 4 Growing Together. EA, Maxis, אתר רשמי
The Sims 4 Growing Together/אתר רשמי, EA, Maxis

לסיכום

ההרחבה Growing Together היא בהחלט תוספת מצויינת לחווית המשחק שלי בסימס 4. אני מאוד נהנית ממשחק משפחתי ורוב הכיף שלי זה לחוות את החיים דרך הסימים שלי, יותר מאשר לבנות להם בתים או לעצב אותם. עם ההרחבה הזאת אני יכולה להבטיח לכם שמשחק שמושקע בדורות של משפחה כבר לא יהיה אותו הדבר. אם משפחתיות פחות מדבר אליכם, ואם פחות קריטי לכם הדינמיקות ואבני הדרך - אתם יכולים לוותר על החבילה הזאת כדי לחסוך כמה שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully