וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצה: חברות הגיימינג לא מונעות אנטישמיות ברשת

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 15:57

דו"ח חדש מותח ביקורת על חברות כמו אפיק גיימס, ריוט או אקטיוויז'ן-בליזארד ודורש מהן לנקוט ביד קשה כלפי גילוי אנטישמיות במשחקים כמו פורטנייט, קול אוף דיוטי וליג אוף לג'נדס

מסתבר שחברות הגיימינג לא עושות הרבה בשביל למנוע אנטישמיות במשחקים שלהן. הליגה נגד השמצה בארה"ב פרסמה השבוע דו"ח מסכם שדירג את עשרת הפלטפורמות החברתיות והמשחקים הגדולים ביותר ואת המאמצים של החברות לעצור את התופעה ברשת.

בתחתית הרשימה נמצאת אפיק גיימס (המפתחת של פורטנייט) שקיבלה ציון נכשל כמעט בכל פרמטר: המשחק לא נוקט ביד קשה כלפי שחקנים מכחישי שואה, לוקח לה יותר מ-24 שעות להשיב מענה לטענות ותלונות של שחקנים. ולא רק כאלה שהתלוננו על הכחשה שואה או אנטישמיות. אפיק מקבלת ציון כושל גם בטיפול במשתמש הממוצע.

מיד אחריה אפשר למצוא את אקטיוויז'ן-בליזארד (קול אוף דיוטי, דיאבלו, וורלד אוף וורקראפט ועוד רבים) שקיבלה ציון עובר. היא נכשלה באותן קטגוריות בדיוק כמו אפיק, רק שבניגוד אליה היא כן נוקטת באמצעים ומסייעת למשתמשים מוכרים שהגישו תלונה. חבל רק שגם להם לוקח יותר מ-24 שעות להגיב.

ריוט גיימס (ליג אוף לג'נדס, ואלורנט) במצב מעט טוב יותר. אמנם לא קיימת מדיניות כלפי הכחשת שואה ולא נעשים מאמצים מיוחדים למנוע מקרים כאלו, אבל היא נוקטת בפעולות ואמצעים עבור כלל המשתמשים. גם פלטפורמות סטרימינג וסושיאל כלולות בדו"ח, כמו טוויטר, רדיט, פייסבוק, דיסקורד, וכמובן שגם שירותי סטרימינג כמו טוויץ' (שנמצאת בראש הרשימה) או יוטיוב (במקום השני) ואיך לא - טיק טוק (מקום שלישי).

אפשר לראות שבכל הנוגע לטיפול בתלונות ומתן מענה למשתמשים חברות הגיימינג נשארות מאחור. בטח בהשוואה לכל שאר פלטפורמות הסושיאל והסטרימינג. הליגה נגד השמצה ממליצה לכל אותן החברות לחוקק מדיניות נגד אנטישמיות כמה שיותר מהר, ושכמובן ידאגו לאכוף אותה.

ג'ונתן גרינבלט, הנשיא לליגה נגד השמצה ציין עם פרסום הדו"ח: "החברות טוענות שהן מטפלות בהפצת שנאה בפלטפורמות שלהן. אבל כשזה נוגע לאנטישמיות, הן לא עושות זאת. התוצאה היא שמכחישי שואה מנצלים את האכיפה הרופסת הזו כדי להפיץ רעיונות אנטישמיים מזיקים ולצבור תמיכה גורפת בדעותיהם השונאות".

דו"ח אנטישמיות ברשת ליגה נגד השמצה 2023. הליגה נגד השמצה, אתר רשמי
מתוך הדו"ח שפירסמה הליגה נגד השמצה על גילוי אנטישמיות בפלטפורמות גיימינג וסושיאל/אתר רשמי, הליגה נגד השמצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully