וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצועים מרשימים ותצוגה חדה: הביקורת ל- ROG Zephyrus M16

דמיאן גוטמן

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 12:32

מהדורת 2023 של סדרת הלפטופים של ASUS משלבת כרטיסי מסך מסדרת ה-40 RTX ביחד עם מעבד i9 מהדור ה-13 של אינטל ויוצרת מפלצת גיימינג. אבל הפינוק האמיתי הוא מסך המיני LED

סדרת המחשבים הניידים של Asus, ה-ROG Zephyrus ידועה היטב בכוח וביצועים בשילוב עם אסתטיקה ייחודית. כבר דיברתי עליהם לא פעם. מהדורת 2023 של ROG Zephyrus M16 אינה שונה, והיא עמוסה במעבד נייד עצמתי של אינטל - Core i-13900H, וה-GPU החזק ביותר שיש כיום בשוק - ה-4090 של אנבידיה. בדקתי את הגרסה העמוסה במלואה בכול טוב הזו בחודש האחרון, וזו מה שאני חושב על אחד ממחשבי הגיימינג החזקים של השנה.

ROG Zephyrus M16 2023. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus M16 2023/אתר רשמי, ASUS ROG

בואו נתחיל עם העיצוב

כפי שרמזתי בהתחלה, סדרת המחשבים הניידים של ROG Zephyrus הם ממכונות המשחקים הייחודיות ביותר בשוק, והגרסה האחרונה הזאת שלה ממשיכה במסורת. המחשב הנייד הזה לא מסתיר ולא מתבייש בכלל במקורות שלו מעולם הגיימינג. השנה, ה- Zephyrus בגודל 16 אינץ' מקבל גם את האנימה מטריקס - מערך לדים דינמי ניתן לתכנות שרץ על פני ומתחת לחיפוי המסך החיצוני, מה שמעלה עוד יותר את המראה של המכשיר הזה. ביחד עם גימור מט שחור בהחלט יכול להיות stealthy ולהשתלב גם על שולחן ועידה כמו על שולחן גיימינג בקלות.

ROG Zephyrus M16 2023. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus M16 2023/אתר רשמי, ASUS ROG

ל-M16 השנה יש כמעט כל מה שמצפים ממחשב גיימינג נייד מהמעמד הזה. הכולל יציאת Thunderbolt 4 (Type-C) עם תמיכה ב-DisplayPort 1.4, יציאת HDMI 2.1, חריץ לכרטיס microSD, שקע אוזניות, ושתי יציאות USB-A 3.2 Gen1. עבור מחשב נייד בסדר גודל כזה, בהחלט הייתי רוצה לראות חריץ לכרטיס SD בגודל מלא, והוא גם מפספס את שקע ה-Ethernet RJ45, מה שעשוי להוות אכזבה עבור חובבי מסיבות LAN. עוד עושים מסיבות LAN בימנו, נכון?

בסך הכל, ה-M16 הוא מחשב נייד עשוי היטב שמשלב היטב בין סטייל מעודן של פיסת טכנולוגיה יקרה עם כל הרעש והצלצולים של עולם הגיימינג. הנקודה הכי שלילית הוא הוא שהגימור המאט מתכסה בכתמים די מהר. וחבל.

ROG Zephyrus M16 2023. ASUS ROG, צילום מסך
ROG Zephyrus M16 2023/צילום מסך, ASUS ROG

ביצועי מעבד ו-GPU

בעוד של- M16 אולי אין את המעבד הנייד החזק ביותר בשוק, הוא מסתפק במקום השני ובכל Intel Core i9-13900H עם מהירות שעון של 4.9 גיגה הרץ, 14 ליבות, 20 ת'רדים, והמעבד עובד כאן עם זיכרון DDR5 בנפח 32GB. מהירות השעון הגבוהה יותר עם השילוב של אשכולות מעבד היברידיים מבטיחה שהמחשב הנייד מספק ביצועים מהשורה הראשונה בsingle-thread ו-multi-thread, מה שהופך אותו למחשב נייד נהדר למשחקים וליצירת תוכן כאחד.

המחשב הנייד כולל מערכת קירור תלת מאווררית ומשתמשת במתכת נוזלית כדי לשפר את המוליכות התרמית של המעבד. זהאומר שבמהלך משחק רציף הוא יכול קצת להרעיש ברגע שכל שלושת המאווררים נכנסים לפעולה. יש גם גוף קירור נחושת ברוחב מלא, שעוזר עוד יותר בפיזור החום. הוא כולל גם טכנולוגיית NVIDIA Optimus יחד עם מתג MUX, שעוזר לעבור בצורה חכמה בין ה-GPU המשולב ל-GPU הייעודי בהתאם למשימה, וכתוצאה מכך חיי סוללה משתפרים פלאים. במהלך שימוש רגיל, המחשב הנייד פועל בשקט ואכן מספק את חיי הסוללה הטובים מסוגו ונשאר קריר באופן מפתיע, ואפילו נשאר בחום סביר לחלוטין גם בהרצה של משחקים כבדים.

ROG Zephyrus M16 2023. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus M16 2023/אתר רשמי, ASUS ROG

ה-M16 מצויד ב-RTX 4090 GPU עם 16GB של זיכרון וידאו, שהוא כנראה הכרטיס הגרפי החזק ביותר עבור מחשבים ניידים כרגע. שיחקתי בהרחבה בשני משחקים במחשב הנייד הזה - Far Cry 6 ו-Call of Duty: Modern Warfare II, ונהניתי מאוד מחוויית המשחק, הודות לתצוגת HDR וקצב הפריימים הגבוה יותר. אפילו בהגדרות הגרפיות הגבוהות ביותר ברזולוציית 2K הוא מסוגל להגיע בקלות למעל 100 פריימים. אפילו בכותרי AAA התובעניים ביותר, מה שהופך אותו לאחת ממכונות המשחקים המסוגלות ביותר על סמך הבדיקות שלי. אלו לא רק משחקים שרצו מהר וחלק, גם עריכות של 100 ג'יגה של קבצי 4K בפרמייר עברה בלי שום האטה או קריסה.

ROG Zephyrus M16 2023. ASUS ROG, אתר רשמי
ROG Zephyrus M16 2023/אתר רשמי, ASUS ROG

ומה לגבי מצלמה ואודיו?

אמנם השוליים אינם הדקים ביותר שראיתי במחשב נייד, אבל אני ממש שמח שהחברה משתמשת בהם כדי לכלול מצלמת אינטרנט ברזולוציה גבוהה של 1080p יחד עם חיישן אינפרא אדום כדי להציע ביטול נעילה של Windows Hello, וזה עובד כמו קסם בכל מצב תאורה. הודות ל-Anime Matrix, המכסה העליון של המחשב הנייד שנמצא מעט בצד העבה יותר, מה שלא אמור להדאיג את רוב המשתמשים.

מערך שישה הרמקולים ב-M16 מגיע עם תמיכה ב-Dolby Atmos, וזהו גם סט הרמקולים הרם והברור ביותר ששמעתי במחשב גיימינג נייד מבית Asus. האודיו נשמע מלא, יש מספיק בס עם דגש על ווקלים. מגיימינג ועד האזנה למוזיקה, הרמקולים יוצרים נפח חי ועמוק לצלילים ואפילו ב-100% ווליום, אין עיוות כלל.

פסק דין

Asus ROG Zephyrus M16 גרסת 2023 הוא מחשב הגיימינג הנייד החזק ביותר שבדקתי עד כה. מהעיצוב הכולל ועד למפרטי החומרה, המחשב הנייד הזה מציע את כל מה שמצפים ממחשבי גיימינג איכותיים משנת 2023. למרות שהוא יכול להגיע לרעש ניכר אחרי סשן גיימינג מתמשך (למרות שעדיין נסבל), לא הבחנתי במחסום ביצועים אפילו לאחר למעלה משעתיים של משחק רצוף .

אם אתם מחפשים מחשב נייד למשחקים בגודל 16 אינץ' שנראה מגניב, מטפל בכל כותר AAA בקלות וקל לסחיבה, אז ה-ROG Zephyrus M16 2023 הוא הבחירה הנכונה. עם זאת, שימו לב שהמחשב הנייד הזה בהחלט כרוך במחיר של 18,699 שקלים חדשים והוא מיועד לאלה שרוצים רק את הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully