וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש שיפור: רשמים ראשונים מהבטא של דיאבלו 4

דמיאן גוטמן

21.3.2023 / 17:11

אם נתעלם מהבאגים ובעיות השרתים, דיאבלו 4 ברובו מציע את אותה החוויה שמשחקי עבר מציעים. יש כאלו שיתחברו, אבל אנחנו לא חושבים שזה מה שיחזיר את הסדרה לגדולתה

תודה רבה לעדלי יונייטד שסיפקו לנו את עותק הסקירה לבטא

צפו בטריילר של Diablo IV

Diablo IV/Blizzard

בתור מעריץ ותיק של סדרת דיאבלו, ציפיתי בשקיקה להזדמנות להשתתף במבחן הבטא הסגור של דיאבלו 4 שהתקיימה בסופ"ש האחרון. הסדרה עברה כברת דרך. ההשקה של דיאבלו 3 והאכזבה ממנו, ההכרזה על דיאבלו אימורטל למובייל (הידוע לשמצה) וכמובן - האכזבה ממנו. בעיקר הייתי סקרן אם אקטיווז'ין-בליזארד עוד מסוגלים להבין את המעריצים (הבודדים שנותרו להם) ואת הז'אנר שהם פחות או יותר יצרו. לצערי, החוויה הכוללת שלי עם הבטא הייתה די מאכזבת.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

מה זו בטא בלי באגים?

הבאגים והבעיות הטכניות שהיו למשחק היו צפויות מראש. אחרי הכל, זו בטא מוקדמת. היה לנו הכול מהכל: החל מקריסות משחק, באגים ויזואלים ,זמני טעינה איטיים, בעיות רשת וכו'. זה נדיר שלגרסאות בטא יהיו באגים, אבל במקרה הזה מספר התקלות והבעיות הפכו את כל החוויה למתסכלת במיוחד והיה מאוד קשה להנות ממנה.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

גיימפליי שנשאר תקוע במקום

גם המשחקיות עצמה הותירה המון מקום לשיפור. כל העסק לא חידש יותר מידי והוא מרגיש בעיקר כמו שכבת צבע חדשה למכניקות של דיאבלו 2, (ואני בטוח שיש כאלו שיקחו את זה בתור דבר חיובי), ללא שיפורים משמעותיים לנוסחה והסגנון המפורסמים שהולידו ז'אנר שלם. אבל אני בטוח שבניגוד אלי, יהיו כאלה שיקחו את זה בתור דבר חיובי. כי בואו נודה: דיאבלו 2 היה ונותר מעולה.

עבורי, מערכת הקרב היתה חסרת ריגוש ואתגר, כאשר התוספת הכי גדולה שלהם זה כפתור התחמקות אקטיבי עם אנמיציה לא מרשימה של דילוג קדימה. קיוויתי ליותר חדשנות ויצירתיות מהמשחק, אבל זה הרגיש כאילו המפתחים משחקים פה על בטוח ועל שמרנות עיצובית שגובלת בעצלנות, כאשר גם החידושים הכי גדולים עבור דיאבלו 4 הם פיצ'רים שכבר שנים ראינו בז'אנר.

חשוב לציין שבבטא ניתן לעלות עד רמה 25 בלבד. כל הציוד שתשיגו יעבור רק לבטא הפתוחה הנוספת שתתקיים בסופ"ש הקרוב. זאת אומרת שברגע שתתחילו משחק חדש הדמות שלכם וכל הסטטים והציוד יתאפסו.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

בנוסף, כדי להצדיק את הצורך הקבוע בחיבור אינטרנט לאורך כל זמן המשחק, הפכו את דיאבלו 4 למשחק MMORPG (משחק תפקידים מרובה משתתפים) עוד יותר ממה שהיה, ועכשיו אתם תראו כל הזמן שחקנים אחרים על השרת כאשר אתם בעיר. מדי פעם תראו אותם גם במפת העולם הפתוח, תוכלו להשתתף ביחד בארועים רנדומלים שמתקיימים מחוץ למבוכים, לצ'וטט אחד עם השני ולהצטרף לקבוצה כדי לחקור ביחד מבוכים וקווסטים סיפוריים.

מבחינה גרפית המשחק נראה... בסדר. לא מדהים. לא רע רק בסדר, יש מצב שאפילו קצת מאכזב, בעיקר כשזה מגיעה לעיצוב דמויות שמרגיש מיושן. ראיתי הרבה משחקים שבאו אחרי דיאבלו שהיה להם ארט דיירקשן הרבה יותר חזק ומעניין, שבו הציוד על הדמות נראה טוב גם במהלך גיימפליי וגם בזמן סצינות מעבר.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

בעיה נוספת עם הבטא הייתה היעדר תוכן. אמנם זה היה רק חלק קטן מהמשחק, אבל זה הרגיש חוזר על עצמו ומשעמם לאחר זמן קצר. לדוגמה, הצינוקים והמשימות הרגישו חסרי השראה וחסרי גיוון, וכבר אחרי שעת משחק אחת הרגשתי וראיתי איך החלקים השונים של המבוכים והמפה הרנדומלית (סימן היכר של דיאבלו) חוזרים על עצמם. אפילו המבנה של המבוכים התחיל להרגיש צפוי.

אפילו את כל הקלאסים לא נתנו לנו לחוות כמו שצריך, ובבטא היו בסך הכל 3 קלאסים מתוך 6. ועד שהחזירו את הדרואיד הנהדר מההרחבה של דיאבלו (2 Lord of destruction) אני צריך לחכות לבטא הפתוחה ולעומס שרתים העוד יותר עצום שיהיה כדאי לנסות אותו ואת הנקרומנסר. וכן, אני יודע שזה קטנוני ממש. בנתיים תוכלו לשחק ברברי, נוכל וקוסם.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

וכמובן שכול המשימות זה "לך לשם, תהרוג את זה" בווראיציות שונות. זה לא הרגיש כאילו המשחק מציע משהו חדש או מרגש, מה שהקשה על להישאר מעורב. נכון שזה הסטייל של דיאבלו, אבל כיום זה לא מרגיש מספיק. במיוחד אחרי כל מה שחווינו וראינו בשוק מאז. הסוג קווסט היחיד שדרש "חשיבה" נלקח ישירות מאלדן רינג. רק בלי שבריר של החן, עידון ואתגר שהמקור הציע.

למרות הטענות הללו, היו כמה דברים מהנים בגרסת הבטא. עיצוב הסאונד נהדר, הדיבוב מצויין והסאונד של היכולות קראנצ'י עוצמתי ומספק. והיו כמה רעיונות מעניינים שאפשר להרחיב עליהם במשחק המלא, כמו מערכת הקרב של הקוסם שמאפשרת להפוך קסמים שלא בשימוש ליכולות פסיביות. עם זאת, הנקודות החיוביות הללו פשוט לא היו מספיק כדאי לגרום לרצות לחזור הרים הקפואים האלו של האקט הראשון.

Diablo IV. Blizzard, אתר רשמי
Diablo IV/אתר רשמי, Blizzard

לסיכום

בסך הכל, הניסיון שלי עם דיאבלו 4 בטא השאיר אותי מאוכזב ומתוסכל. אמנם ייתכן שמשחק הגמור יהיה הרבה יותר טוב, אבל הבטא לא נתנה לי הרבה תקווה. סדרת דיאבלו אולי בנתה את הז'אנר בכוחות עצמה, אבל כרגע זה בעיקר מרגיש כמו מצב של More of The Same, במקום לנסות רעיונות חדשים ומסקרנים. אם אתם מצפים שהמשחק הרביעי ישנה את התמונה ויחזיר את דיאבלו לגדולת העבר שלו, זה כנראה לא יקרה. אני רק מקווה שהמפתחים ייקחו את המשוב שקיבלו מהבטא ויבצעו שיפורים משמעותיים לפני יציאת המשחק המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully