וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכישלון של סטאדיה: גוגל מחוייבת לתעשיית הגיימינג

מתן בנישי

13.3.2023 / 15:14

גוגל אולי סגרה את שירות הסטרימינג בענן שלה, אבל זה לא אומר שהיא לא תציע את הטכנולוגיה לשאר החברות בתעשייה

Google Stadia. Google, אתר רשמי
Google Stadia/אתר רשמי, Google

בתחילת השנה גוגל הכריזה שהיא סוגרת את שירות הסטאדיה - שירות הסטרימינג למשחקים באמצעות ענן, ולמרות שרבים שיערו שזה יהיה הסוף לנסיונות של ענקית הטכנולוגיה לבסס את עצמה בתעשיית הגיימינג, זה כנראה ממש לא המצב.

לפי דיווח של אתר Axios, בגוגל מתכוונים להציע את שירותי הענן שפיתחו למפיצות שונות בתעשייה שיעשו שימוש בטכנולוגיה שלה, בעיקר עבור משחקי Live Service.

גוגל עמדה בפני החלטה והבינה ששירות הסטאדיה לא תופס את התאוצה וההצלחה שלה ציפו, ונאלצו לסגור את כל העסק. אבל זה לא אומר שהטכנולוגיה תרד לטימיון, והוחלט לבצע בה שימוש ולעזור לחברות חיצוניות. זו תהיה הדרך שלה להתחרות בענקיות כמו אמאזון או מיקרוסופט ולהשאר רלוונטית.

ג'ק בוסר, ראש אגף הטכנולוגיה בענן בגוגל מסר: "היה רגע שבו היינו חייבים להחליט לגבי סטאדיה, ואז הבנו שעם שירות אנחנו בפוזיציה מעולה לעזור לתעשייה לבנות את עצמה".

גוגל תציע ללקוחות שלה חבילת שירותים שתכלול גישה לשרתי משחק, איחסון בענן וניהול מידע ונתונים. כל אלו יעזרו למפיצות שיבחרו לפרסם משחקי Live Service (כמו קול אוף דיוטי, פורטנייט, פיפ"א, ועוד רבים) שרק הולכים וצוברים תאוצה לאורך השנים. בוסר סיכם ואמר "שגוגל נשארת מחוייבת למשחקים ולתעשיית הגיימינג כולה".

Google Stadia. Google, אתר רשמי
Google Stadia/אתר רשמי, Google

שירות סטאדיה הוכרז לראשונה בשנת 2019 והחזיק כ-4 שנים עד שנת 2023. הוא הציע לשחקנים גישה לספריית משחקים באמצעות ענן דרך מכשירי מובייל ודפדפני כאום, ולמרות ההבטחות השאפתניות, לא מספיק שחקנים נרשמו לשירות.

למרות הכישלון של סטאדיה רבים טוענים שהטכנולוגיה עצמה הקדימה את זמנה, ורבים בתעשייה כמו מנכ"ל אקס בוקס פיל ספנסר) משערים שככל שהזמנים יתקדמו והטכנלוגיה תתפתח - היא תהפוך לסטנדרט בעתיד והשימוש בסטרימינג בענן למשחקים יהפוך לנפוץ ורחב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully